Hilfe! KTM rc8r VS Japsare

Det lutar åt rc8:an, får ett helt ok pris för en -13 med 900 på mätaren :) Blir säkert nöjd.... men hade det funnits en zx10 i krokarna hade valet vart värre :3freak, ont om nyare ninjas ute...
Edit: Vad gick termignonisystemet på?

Termignoni-systemet gick på runt 10-12 000kr om jag inte minns helt fel. Det är dock ett race-system så inte alls anpassat för gathojen så det krävdes att jag köpte en ny båt (magkåpa) samt gjorde en bula i ena avgaskröken så att sidostödet gick att behålla. Gott ljud dock. Gurkis här på SH (Lulebo) äger hojen numera om han inte sålt den vidare.

Det blev ju rc8 dårå :brynad 2012:s med ca. 950 på mätaren. Första intrycket är att jag får kämpa lite med den. Ovan som fan, haha. Ska bli kul att bråka med twin efter alla år med radfyra, så ska jag utvärdera när jag vant mig lite. Någon som vet något om jce exhaust och om deras system passar rakt av?
Mvh

Nu är man en till som blivit med rc8 r.
Dock en 09:a
Ni som kan den modellen. Hört ryktas om att den är utrustad med snabbgas orginal. Var kan man få tag på en "långsamgas" för att den inte ska va så på och av :confused:

Nu är man en till som blivit med rc8 r.
Dock en 09:a
Ni som kan den modellen. Hört ryktas om att den är utrustad med snabbgas orginal. Var kan man få tag på en "långsamgas" för att den inte ska va så på och av :confused:

Ingen snabbgas orginal, jag tycker vridet på gasen är väldigt långt, längre än mycket annat man kört. Det är insprutet som gör att den känns ryckig i lägre fart, om det nu inte sitter något eftermonterat på din?

Om man kollar art.nr. i Ktm-shopen så är de olika för -09 och -11. Om det är kortare på din så kan du byta med mig, jag har en -12 med original. Skicka PM vid intresse. Mvh

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna