2155522 Däck i idealspår?
Då är ju idealspåret helt enkelt ett annat.
Problemet i motard är att man måste ha banmarkering som är ganska definitiv för annars genas det mer och mer för varje varv till kurvan är rak. I många länder används kravall staket som innermarkering men då gillar jag däck bättre, det blir så mycket smällar i barkbusters´arna annars.
Mellanrummen mellan racen var faktiskt ganska ok också måste jag säga, problemet är snarast att få tidsschemat att hålla med endast 5min bufferttid mellan racen. Det är inte mycket som får hända om det ska hålla, men vi har inte så mycket tid att leka med så det är ganska vettigt att pressa in så mycket som möjligt på den tiden vi har och sen jobba så hårt vi kan för att få det att funka.
Av det jag såg och upplevde av tävlingen så funkade det över förväntan, jag hade räknat med mer problem när jag fick höra att vi inte hade tillträde att starta iordningställningen av banan förrän kl16 och att tidschemat för själva racet var så tight. Få anmärkningar i besiktningen, de flesta kom i god tid till Parc Fermén, Tidslistor och informationen var under förhållandena god och funktionärerna gjorde ett bra jobb. = En bra tävling.
Sen att jag fick 15 minuter på banan efter racen på Saras KTM var ju inte fel. Första gången med motard på bana sen jag bröt ryggen. Funkade också över förväntan så förhoppningsvis så kan jag vara med och stångas lite i Rookie eller nåt nästa år. Hoppet på Linköping fixar jag lätt med styrkan i bara ena benet.
Första bakhjulsåkningen på över 150m genomfördes igår också (efter olyckan förstås) så jag log hela vägen hem.
Daniel