Highland Motard

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee mig nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
:drool


Gissar på att plasten blir lagomt dyr till den där? Kolla bara kylarvingen som sträcker sig hela vägen till sidokåpan bak. Men fy fan vad het den var.

Trist bara att KTM, Husaberg och nu Highland ser likadana ut :(
 
skulle vilja se hur den vägreggade komma se ut :banana

för de komma väl en? :)
 
Annorlunda lösning med batteriet i svingen :tomten
Smart iaf då vikten hamnar lågt.
 
Last edited:
CoRuS skrev:
Annorlunda lösning med batteriet i svingen :tomten
Smart iaf då vikten hamnar lågt.

Ja, tur också att det varken blir blött, skitigt och skakar osedvanligt mycket där :)
 
Gör som ni vill men personligen står jag över denna svenska motard :3freak
 
Nu verkar de börja hitta rätt designmässigt. :yoparty

Det är bara att hoppas att kvaliteten är ok också, isf tror jag absolut att det kan vara nåt att fundera på.

Daniel
 
Ja den ser riktigt rå ut faktiskt! :tummenupp
Det gulsvarta med lite Öhlins och Beringerguld matchar gött.

Är det Beringerpump till kopplingen oxå? Visste jag inte att det fanns isåfall.
 
rejser skrev:
Är det Beringerpump till kopplingen oxå? Visste jag inte att det fanns isåfall.

Japp, de började sälja kopplingspumpar i somras i UK i varje fall.
Inte sett någon IRL men det har gjort reklam för dem där ... tror att det var Corsa Italiana som hade dem.

Fast på Highlandhojen är det väl ingen hydralisk koppling, ser ut som en kabel med justeringsskruvar om man förstorar en del. Saknas väl hydralisk koppling på V2:an med?
 
kiko skrev:
Fast på Highlandhojen är det väl ingen hydralisk koppling, ser ut som en kabel med justeringsskruvar om man förstorar en del. Saknas väl hydralisk koppling på V2:an med?

Ja det såg ut som en justerskruv när man zooma in, då har Beringer tydligen vanliga kopplingshandtag oxå... :va
 
Lite annan intressant läsning är ju pressreleasen i vilken det står att läsa att

Highland Group is currently developing and manufacturing four-stroke engines from 250cc up to 1200cc

The single cylinder range is 250, 350, 450, 550 cc.
The V- twin range is 750, 950 and 1200cc


Var månde detta sluta ?

.
 
Vilka elakingar de har snott min ide att integrera bakhjulsmuttern i kedjejusteraren...
Min variant är dock fortfarande bättre där kan inte muttern/justeraren ramla bort när man har bråttom vid hjulbyte utan de är fästa vid justerskruven... :arsele

Jag köper en om de inte kommer att kosta mycket mer än Husa/KTM
 
Spider skrev:
Highland Group is currently developing and manufacturing four-stroke engines from 250cc up to 1200cc

Var månde detta sluta ?


Det kan ju bli hur kul som helst ... en DirtTracker på 1200cc och 140kg någon :Bugar
 
CoRuS skrev:
Annorlunda lösning med batteriet i svingen :tomten
Smart iaf då vikten hamnar lågt.
Batteriet sitter i tomrummet mellan motor sving. Dock är det infäst i ramen inte svingen
/ Nesse
 
Nesse skrev:
Batteriet sitter i tomrummet mellan motor sving. Dock är det infäst i ramen inte svingen
/ Nesse
Sedan har ju även husaberg sina batterier inte långt ifrån svingen och det funkar bra. Bara det finns något som skyddar batteriet från slag underifrån så tror jag att det ska funka.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top