Highland 450 Sm

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
mr_rockster skrev:
Husqvarna kan bygga hojar som håller och som det är effekt i så det räcker. Att de sedan är snygga att se på å har riktigt bra finnish gör inte saken sämre. Eller?

- Johan

Jepp.. har haft en sån åxå.. har aldrig kickat så mycket i hela mitt liv...
f.ö. lite väl tung, men den va snygg... :)
men jag gillar qvarna, speciellt nya 510.an :yoparty
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jasså? Min kickades igång fantastiskt enkelt.. inte ett enda problem hade jag med den. Jag tyckte min kändes smidigare än de husabergarna jag haft.

Tamtech skrev:
Jepp.. har haft en sån åxå.. har aldrig kickat så mycket i hela mitt liv...
f.ö. lite väl tung, men den va snygg... :)
men jag gillar qvarna, speciellt nya 510.an :yoparty
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Olof Eriksson skrev:
Nog skulle jag åka Highland om jag fick byta rakt av mot min Honda och det satt likvärdiga prylar på Highlanden.

Även om den kanske inte är kanon från början så tycker jag det är värt att ta fram ett svenskt märke. Vore jäkla kul att få vara med å utveckla den också, och som de första förarna på den så lär man ju få vara det.

Nä kör hårt Highland, jag tror ni kommer göra ett bra jobb.
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va
 

Snoogans

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Jämshög
Hoj
Gasgas EC300 05
draccatryck skrev:
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va

BULLSHIT, dom ska köpa vissa motordelar från Kina och sen ska det ses över här och all slutmontering kommer också ske här!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
mr_rockster skrev:
Husqvarna kan bygga hojar som håller och som det är effekt i så det räcker. Att de sedan är snygga att se på å har riktigt bra finnish gör inte saken sämre. Eller?

- Johan

Jag vill absolut inte hacka på qvarna på något sätt, men de har väl haft en del ventilproblem med nya motorerna?
 

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Sätila
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
draccatryck skrev:
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va

Highland har samarbete med ett bolag i Kina dels för att komma in på den Kinesiska marknaden som förväntas bli stor och även för att kunna tillverka vissa delar till ett bättre pris.
Utveckling, konstruktion och montering kommer att förbli i sverige.
 

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Ort
H-sand
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
Blip skrev:
Jag vill absolut inte hacka på qvarna på något sätt, men de har väl haft en del ventilproblem med nya motorerna?
Det var på 04:eek:rna som hade japanska titanventiler. På dom senare årsmodellerna eller på dom uppdaterade 04:eek:rna, sitter det titanventiler från Usa. Och på dom har dom inge problem med ventilerna.

Men problemen Qvarna hade på 04:eek:rna var inge större än vad Honda Crf och Suzuki/Kawa(250F) har/hade.
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Nesse skrev:
Highland har samarbete med ett bolag i Kina dels för att komma in på den Kinesiska marknaden som förväntas bli stor och även för att kunna tillverka vissa delar till ett bättre pris.
Utveckling, konstruktion och montering kommer att förbli i sverige.
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
draccatryck skrev:
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
Nesse jobbar väl där så han lär väl ha lite koll :rolleyes:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Olof Eriksson skrev:
Nesse jobbar väl där så han lär väl ha lite koll :rolleyes:
Ta bort ett par 'väl' så är du spot on :tummenupp
 

GrusDan

Grusnörd
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
-82 Suzuki GSX1100E, -88 Suzuki TS250X, -80 Yamaha XS850
draccatryck skrev:
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
Det är en del motorkomponenter som tillverkas där, som kommer användas i de svenska hojarna. Dvs de skruvar inte ihop hela motorn där nere.
En del svenska underleverantörer var för dyra helt enkelt.
Hela tillverkningen komer INTE flytta till GNE/Kina alltså, det är bara ett fåtal komponenter
som kommer användas i den svenska produktionen. (De som håller hög kvalité och bra pris).
MC-Nytt missuppfattade det mesta som Highland sa, samma med Bike...
Bomber Magazine hade däremot ett välldigt bra reportage, som stämde överens med verkligheten (om nya 450'n).
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tamtech skrev:
What´s the point?

FrågaN ÄR JUST VARFÖR MAN eNS SKULLE VILJA LEKA FÖRSÖKSKANIN?
det finns så fina hojar i 450 klassen där allt är klart, varför lägga nästan 100 lax på en prototyp som knappast kommer att vara värre än dom andra på nått.?
är jappsarnas motorer för bra? eller går det för fort att få tag på delar?
eller har KTM visat alldeles för ofta att man kan bygga motarder?
i så fall så finns ju aprilia, eller andra italienska märken, dom kan ialafall få en tvåhjuling att se sexig ut..
Ärligt talat så ser ju Higlanden ut som nått som man knåpat ihop hemma i garaget..
Läste f.ö. att VOR är begärt i konkurs, historien upprepar sig..

//T

75 000:- Kommer hojen ligga på sa de på mässan men med öhlinare så nästan 100


Mvh Micke
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top