Highland 450 Sm

mr_rockster skrev:
Husqvarna kan bygga hojar som håller och som det är effekt i så det räcker. Att de sedan är snygga att se på å har riktigt bra finnish gör inte saken sämre. Eller?

- Johan

Jepp.. har haft en sån åxå.. har aldrig kickat så mycket i hela mitt liv...
f.ö. lite väl tung, men den va snygg... :)
men jag gillar qvarna, speciellt nya 510.an :yoparty
 
Jasså? Min kickades igång fantastiskt enkelt.. inte ett enda problem hade jag med den. Jag tyckte min kändes smidigare än de husabergarna jag haft.

Tamtech skrev:
Jepp.. har haft en sån åxå.. har aldrig kickat så mycket i hela mitt liv...
f.ö. lite väl tung, men den va snygg... :)
men jag gillar qvarna, speciellt nya 510.an :yoparty
 
Olof Eriksson skrev:
Nog skulle jag åka Highland om jag fick byta rakt av mot min Honda och det satt likvärdiga prylar på Highlanden.

Även om den kanske inte är kanon från början så tycker jag det är värt att ta fram ett svenskt märke. Vore jäkla kul att få vara med å utveckla den också, och som de första förarna på den så lär man ju få vara det.

Nä kör hårt Highland, jag tror ni kommer göra ett bra jobb.
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va
 
draccatryck skrev:
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va

BULLSHIT, dom ska köpa vissa motordelar från Kina och sen ska det ses över här och all slutmontering kommer också ske här!
 
mr_rockster skrev:
Husqvarna kan bygga hojar som håller och som det är effekt i så det räcker. Att de sedan är snygga att se på å har riktigt bra finnish gör inte saken sämre. Eller?

- Johan

Jag vill absolut inte hacka på qvarna på något sätt, men de har väl haft en del ventilproblem med nya motorerna?
 
draccatryck skrev:
Highland ska flytta sin tillverkning till kina. Så vet i inte hur det blir där med den svenska kvaliteten :va

Highland har samarbete med ett bolag i Kina dels för att komma in på den Kinesiska marknaden som förväntas bli stor och även för att kunna tillverka vissa delar till ett bättre pris.
Utveckling, konstruktion och montering kommer att förbli i sverige.
 
Blip skrev:
Jag vill absolut inte hacka på qvarna på något sätt, men de har väl haft en del ventilproblem med nya motorerna?
Det var på 04:orna som hade japanska titanventiler. På dom senare årsmodellerna eller på dom uppdaterade 04:orna, sitter det titanventiler från Usa. Och på dom har dom inge problem med ventilerna.

Men problemen Qvarna hade på 04:orna var inge större än vad Honda Crf och Suzuki/Kawa(250F) har/hade.
 
Nesse skrev:
Highland har samarbete med ett bolag i Kina dels för att komma in på den Kinesiska marknaden som förväntas bli stor och även för att kunna tillverka vissa delar till ett bättre pris.
Utveckling, konstruktion och montering kommer att förbli i sverige.
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
 
draccatryck skrev:
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
Nesse jobbar väl där så han lär väl ha lite koll :rolleyes:
 
Olof Eriksson skrev:
Nesse jobbar väl där så han lär väl ha lite koll :rolleyes:
Ta bort ett par 'väl' så är du spot on :tummenupp
 
draccatryck skrev:
Enligt Highland själva så har dom en ny fabrik i kina där dom har ett samarbete med Great Northern Enterprises som tillverkar motorn i deras nya modeller, och inom snar framtid flyttas tillverkningen till kina istället.
Det är en del motorkomponenter som tillverkas där, som kommer användas i de svenska hojarna. Dvs de skruvar inte ihop hela motorn där nere.
En del svenska underleverantörer var för dyra helt enkelt.
Hela tillverkningen komer INTE flytta till GNE/Kina alltså, det är bara ett fåtal komponenter
som kommer användas i den svenska produktionen. (De som håller hög kvalité och bra pris).
MC-Nytt missuppfattade det mesta som Highland sa, samma med Bike...
Bomber Magazine hade däremot ett välldigt bra reportage, som stämde överens med verkligheten (om nya 450'n).
 
Last edited:
Tamtech skrev:
What´s the point?

FrågaN ÄR JUST VARFÖR MAN eNS SKULLE VILJA LEKA FÖRSÖKSKANIN?
det finns så fina hojar i 450 klassen där allt är klart, varför lägga nästan 100 lax på en prototyp som knappast kommer att vara värre än dom andra på nått.?
är jappsarnas motorer för bra? eller går det för fort att få tag på delar?
eller har KTM visat alldeles för ofta att man kan bygga motarder?
i så fall så finns ju aprilia, eller andra italienska märken, dom kan ialafall få en tvåhjuling att se sexig ut..
Ärligt talat så ser ju Higlanden ut som nått som man knåpat ihop hemma i garaget..
Läste f.ö. att VOR är begärt i konkurs, historien upprepar sig..

//T

75 000:- Kommer hojen ligga på sa de på mässan men med öhlinare så nästan 100


Mvh Micke
 
Back
Top