High Chair 12

Stödet som man har för 90gradersstegringar gör det definitivt inte lättare!!! När man ska sätta i det mot backen gäller det att man har koll på vad som händer, (speciellt i höga farter) annars skiter det sej rejält!!! Stora bakdrev anser jag vara en nödlösning innan man lärt sej att använda kopplingen ordentligt. Lite luft i bakdäcket ger stadigare gång rakt framåt. Mvh/Mange

Jag vet inte varför jag igentligen orkar komentera det här men tolvor ,coasters osv är inte lätt jag har försökt och jag har stort bakdrev det hjälper inte mycket för man ska tolva :fakta jag har lärt mig lite annat så länge men tolvor är helt klart inkörs porten till det lite shysstare tricken så ända tills ni gör något som vi här har sett som är svårare så tycker inte jag att ni ska komentera det så mycket i alla fall inte negativt.
Jag har flera polare som åker orginaldrev och tolvar så drevet behövs inte för det.
Kan ju börja behövas när man gör ringar på bakhjulet men inte ett måste.
Själv med 110+kilon så går det lättare och göra highchair wheeliesar med drevet.

Här är en utan rail

duger den dock vad jag ser så har inge stort drev (se det gick ändå)

Bifogat

• foto041.jpg
    foto041.jpg
    77.3 KB · Visningar: 391
Re: Här är en utan rail

TOKER skrev:
duger den dock vad jag ser så har inge stort drev (se det gick ändå)
hahha d e väl ac farias.. d cr ut som d iaf...

d e juh fan heller en 12oclock

d e en 11 oclock ju :bow

tedebest :confused:

Höga stolen tolvor är mitt absoluta drömstunt!!

Inge svårt egentligen!! sitt med fötterna över styret! dra upp cykeln över balanspunkten tills railen tar i !! dra in kopplingen och be till gud att cykeln går stadigt tills du stannar och vipps har du parkerat highchair!! piece of cake :p :p

jompa får prova först!! :hej :hej

bonebreak skrev:
Höga stolen tolvor är mitt absoluta drömstunt!!

Inge svårt egentligen!! sitt med fötterna över styret! dra upp cykeln över balanspunkten tills railen tar i !! dra in kopplingen och be till gud att cykeln går stadigt tills du stannar och vipps har du parkerat highchair!! piece of cake :p :p

jompa får prova först!! :hej :hej

tack tack mr! sätt mig i press bara :tummenupp
j´j´j´jag ska! det vet du att jag kommer att göra men jag måste bara fixa lite__________ :squid __________ du vet vad jag menar. :cool:

Det var inte meningen att såra dig eller någon annan när jag skrev att 12 or är "dussintrick". Vad jag menade med mitt inlägg var att det är först på senare tid som folk börjar bygga om sina hojar med ex större drev, rails mm bara för att kunna göra (eller förenkla) trickåkningen. Sådant existerade knappt för några år sedan utan agnarna skildes från vetet lite mera automatiskt, endast de mest talangfulla/våghalsiga åkarna gjorde hisnande trick. Kunde man inte wheela med en standardhoj så kunde man helt enkelt inte wheela... :)

Jag kommer ihåg vad impade alla blev av den där finnen som skrapade bakjluset med en Kawa 1300 i trafikmagasinet för ett antal år sedan... Skulle samma hoj haft rails, krachbågar och stort bakdrev tror jag faktiskt inte att tricket skulle blivit lika omtalat som det nu blev. Lite av det hisnande och våghalsiga låg ju i att våga riskera hojen med dyra reparationer för ett trick, i alla fall i den stora massans ögon. Han åkte även efter hojen i bara träskor. Hade han haft skinnställ och rullskridskor tror jag inte detta blivit så omtalat heller...

Samma tendenser finns nu i freestyle-motocross. I början riskerade Seth m fl livet i Crusty demons-filmerna. Nu gör snart varenda crossåkare liknande trick men i perfekt uppbyggda ramper med mjuka landningspucklar.

Hoppas ni förstår min poäng, visst finns det många coola och häftiga trick men personligen (<-- obs) tycker jag att de som är gjorda och inövade utan hjälpmedel är dom som är häftigast och känns mest äkta. Själv önskar jag att jag kunde åka med sladd i kurvorna med motarden, hoppas jag slipper smörja in däcken med såpa för att lyckas... :)

TOKER skrev:
Jag vet inte varför jag igentligen orkar komentera det här men tolvor ,coasters osv är inte lätt jag har försökt och jag har stort bakdrev det hjälper inte mycket för man ska tolva :fakta jag har lärt mig lite annat så länge men tolvor är helt klart inkörs porten till det lite shysstare tricken så ända tills ni gör något som vi här har sett som är svårare så tycker inte jag att ni ska komentera det så mycket i alla fall inte negativt.
Jag har flera polare som åker orginaldrev och tolvar så drevet behövs inte för det.
Kan ju börja behövas när man gör ringar på bakhjulet men inte ett måste.
Själv med 110+kilon så går det lättare och göra highchair wheeliesar med drevet.

Suck

Om du nu inte förstår bättre så fråga dig själv varför du har landsvägs däck på en offroad för det skulle vara mycket häftigare i fall du rasta kompisarn på banan med offroadhjulen på och det borde ju en hel ylle knutte som du åka på med dina inlägg!
Och när man har aluram så kan det vara rätt så bra med skydd oavsett om man kan det eller inte och offra hojen gör man ju men man vill att den ska hålla så pass att man kan köra med den i alla fall.

Last edited:
Om du nu inte förstår bättre så fråga dig själv varför du har landsvägs däck på en offroad för det skulle vara mycket häftigare i fall du rasta kompisarn på banan med offroadhjulen på och det borde ju en hel ylle knutte som du åka på med dina inlägg!
Jag förstår inte varför du måste ha sådan aggresiv ton i dina inlägg :confused: , verkligen trist... Som jag skrev så är det bara min personliga uppfattning och jag gör absolut inte anspråk på att alla andra måste tycka likadant som jag... Vad det sedan har med min intelligens att göra eller hurvida jag är "helylle" eller åker med offroadhjul har jag lite svårt att förstå...

Re: Re: Re: Här är en utan rail

Swedie skrev:
1 o clock heter dem...

Aha måste ha med tidsomställningen att göra? Var det länge sen du kom hem?

trodde kl 12 var rakt upp och 11 kommer väl före 12?

Swedie är en jävla ordmärkare.......tycker jag :D

hp skrev:

Jag kommer ihåg vad impade alla blev av den där finnen som skrapade bakjluset med en Kawa 1300 i trafikmagasinet för ett antal år sedan... Skulle samma hoj haft rails, krachbågar och stort bakdrev tror jag faktiskt inte att tricket skulle blivit lika omtalat som det nu blev. Lite av det hisnande och våghalsiga låg ju i att våga riskera hojen med dyra reparationer för ett trick, i alla fall i den stora massans ögon. Han åkte även efter hojen i bara träskor. Hade han haft skinnställ och rullskridskor tror jag inte detta blivit så omtalat heller...

Samma tendenser finns nu i freestyle-motocross. I början riskerade Seth m fl livet i Crusty demons-filmerna. Nu gör snart varenda crossåkare liknande trick men i perfekt uppbyggda ramper med mjuka landningspucklar.

Hoppas ni förstår min poäng, visst finns det många coola och häftiga trick men personligen (<-- obs) tycker jag att de som är gjorda och inövade utan hjälpmedel är dom som är häftigast och känns mest äkta. Själv önskar jag att jag kunde åka med sladd i kurvorna med motarden, hoppas jag slipper smörja in däcken med såpa för att lyckas... :)

Finnen du påtalar heter(/hette?) Arto Nyqvist och den killen är(/var?) för mig när jag växte upp kung! Även om det nuförtiden finns folk som gör mer vågade stunts än honom så är han nog det hårigaste jag sett, det räcker ju med att titta på en Kawa 1300 utan att ens provköra för att inse att göra en 12 med en sån är inte helt lätt. Och att åkapå trätofflorna efteråt som han gjorde var rätt häftigt! Att han sen var finne och med tanke på ansiktsfärgen säkert hade druckit en och annan Koskenkorva dagen innan spädde ju bara på myten......

Skulle även vänligen vilja påpeka det där med Crusty-filmernas utveckling som du antyder att det var bättre förr. Jag tror du blandar ihop den riktiga freeride åkningen med tricktävlingarna något. Det är ju liksom två olika sorters körning, om inte jag minns fel så hade Seth en rätt så preparerad ramp och nedslagningsplats när han skulle slå världsrekordet, att han sen missade den senare med en 20-30 meter är ju en annan sak..
Tycker fortfaradande det är en hel del skön körning på diverse ställen i filmerna.

Och det är ju som så att det finns en hel del likheter med gatkörningen, dels finns det ju dom som kör på inhängnade ställen och stuntar, men sen finns det ju även filmer o dyl när folk är ute och kör freeride ocjh stuntar lite mer "spontant" Kolla in grabbarna från Paris
http://www.roue2ouf.com

För att sladda i kurvorna med motarden behövs bara ett flitigt nerväxlande så fixar motorbromsen det mesta......

Ni som verkar veta, i Twist reklamen som går på TV nu kör de en hoj med 6pers på och gör en stoppie. Vad är det för hoj?

Jag har mina pengar på en Blade... Men är inte helt säker.

För att sladda i kurvorna med motarden behövs bara ett flitigt nerväxlande så fixar motorbromsen det mesta......
Jo, det sägs så men ändå är det så förbaskat svårt... :) :) :)

rätt hög tror jag...

Last edited:
Peccus skrev:
Ni som verkar veta, i Twist reklamen som går på TV nu kör de en hoj med 6pers på och gör en stoppie. Vad är det för hoj?

Jag har mina pengar på en Blade... Men är inte helt säker.

Eftersom jag tror att det är Sune som kör så tror jag att det är en Buell

MC-stunt

beammeup.gif

Suomalainen skrev:
Precis vad ajg tänkte skriva! Knappt ens kul att titta på stuntning när de har alla möjliga slags stöd(hjul) mm... Blir inte ett dugg spännande eftrersom de är helgarderade för vurpor! Ska ju stå nåt på spel liksom...

Kör utan hjälm så det står nåt på spel du då... det är ju inte ett dugg spännande att köra annars. Har man störtkruka är man helgarderad.

*/ ?>
Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Back