HH (Honda Hornet)

carrolajne

Jag kan motstå allt utom frestelser
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Skåne
Hoj
cbr1000rr -06
Hallå!
Är ny på sporthoj.com och har inte riktigt koll på hur allt funkar ännu :)
Skulle behöva lite tips när det gäller Honda CB 600 Hornet eftersom jag kanske är på väg att inhandla en sådan, -00 eller nyare. Någon som vet vad jag kan spana efter... ?
 
Akta dig för att använda förkortningen HH bara, en del tycker att det är grovt nazistiskt.

Välkommen också!
 
Hej o välkommen.
Jag vet inte direkt vad jag kan tipsa dig om eftersom inget fel uppstått på min ännu ;)
Kan dock ställa mig i skaran som gillar hojen skarpt! Man får mkt för pengarna :tummenupp (mkt billig i försäkring bl.a, via IF).

Jag har själv en 05:a, och har kört 670mil problemfritt... Fortsättning följer nästa säsong :hihi
 
Gustav1 skrev:
Akta dig för att använda förkortningen HH bara, en del tycker att det är grovt nazistiskt.

Välkommen också!

Vad är det för nazistiskt med HejHopp? :4skrika
 
Tack :)

Hmm... tänkte inte på det där med förkortningen men tackar för tipset.... Måste sluta med det, förkortar typ det mesta - speciellt om det går med en och samma bokstav.. Till exempel som PP (partypingla) :) Hoppas jag inte gjorde det igen, ska skärpa mig!

Party up :)
 
carrolajne skrev:
Hmm... tänkte inte på det där med förkortningen men tackar för tipset.... Måste sluta med det, förkortar typ det mesta - speciellt om det går med en och samma bokstav.. Till exempel som PP (partypingla) :) Hoppas jag inte gjorde det igen, ska skärpa mig!

Party up :)

Nej, gör inte det! Vanliga människor bryr sig inte, det var bara jag som skulle göra mig lustig över någon...

SS! (skit samma)
 
Köp en 900cc

Hej,

Köp en 900cc för det är så jävla mkt skönare mc.. Men du är inte den enda på denna sidan som pratar Hornet, förvånad över hur många Hornet älskare här finns
 
carrolajne skrev:
Hallå!
Är ny på sporthoj.com och har inte riktigt koll på hur allt funkar ännu :)
Skulle behöva lite tips när det gäller Honda CB 600 Hornet eftersom jag kanske är på väg att inhandla en sådan, -00 eller nyare. Någon som vet vad jag kan spana efter... ?

Här är en länk där du kanske hittar lite :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=99495
 
Tror att du kommer stor trivas på en Hornet!!
Hade en 01:a för ett par år sen och saknar den än.
Mycket lätt körd och jävligt rolig hoj.

Välkommen till SH! :rofl
 
Argyle skrev:
Hej,

Köp en 900cc för det är så jävla mkt skönare mc.. Men du är inte den enda på denna sidan som pratar Hornet, förvånad över hur många Hornet älskare här finns

Det är synd att det är så pass stor skillnad i försäkringskostnad på 600:an och 900:an. Iom att 900:an klassas som street 2 istället för street 1 som 600:an, blir det en rätt saftig prisskillnad.
 
carrolajne skrev:
Hallå!
Är ny på sporthoj.com och har inte riktigt koll på hur allt funkar ännu :)
Skulle behöva lite tips när det gäller Honda CB 600 Hornet eftersom jag kanske är på väg att inhandla en sådan, -00 eller nyare. Någon som vet vad jag kan spana efter... ?
Hej o välkommen till sporthoj.com.
Trevligt att se ytterligare en skånsk tjej här på forumet.
Vad gäller Honda Hornet så tag kontakt med Lissita i Helsingborg och fråga.

Övrigt:
Vet inte var i Skåne du bor men jag tycker du ska gå in o presentera dig i dessa forumdelar också, allt beroende på var du bor:

Radical Riders (Staffanstorp, Malmö, Lund, Trelleborg osv.)
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=11

Riders of Helsingborg (Helsingborg, Landskrona, Höganäs osv.)
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=36
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top