CB 600 Hornet

Gick med
16 Feb 2004
Ort
Stockholm Ekerö
Hoj
Honda CB1000R 2014
Halloj!

Jag går från motard till en 600 Hornet -06:a nästa år.

Det blir crosstyre, radialpump (har sen motarden....!), bättre däck,
Yoshi-slip on.
Är inte ute efter att vara snabbast eller nån stuntkung, därav 600-an
(det är pga försäkringspriset).

Nån som har lite kul tips man kan göra med hojen i form att tillbehör m.m?
 
Jag kör hornet -03 och denna är samma som -06:an (förutom mätarhuset och framgaffeln) Jag va inne på honda mc center i södertälje och kollade i någon katalog dom hade där. jag vet inte vilken tillverkare det var på prylarna i katalogen men den vara bara med delar till hornet modellerna efter -03.
Åk dit och kolla eller ring dom. hemsida: www.mc-hornan.se :)
Det är dessutom jävligt trevlig personal där. :tummenupp
 
hornet

Kör själv en 900...byta undertail är att rekomendera så du får en råare bakdel, framlyset e i och för sig retro men inte särskilt snyggt. Kolla in länken under, dem har rätt mycket till hornet hojar.

www.s-racing.com

välkommen till hornetleverne.....it´s sweeeet :banana
 
Nightwish skrev:
Halloj!

Jag går från motard till en 600 Hornet -06:a nästa år.

Det blir crosstyre, radialpump (har sen motarden....!), bättre däck,
Yoshi-slip on.
Är inte ute efter att vara snabbast eller nån stuntkung, därav 600-an
(det är pga försäkringspriset).

Nån som har lite kul tips man kan göra med hojen i form att tillbehör m.m?
Grattis! :yoparty
 
Kör också Hornet fast en 900 , gör om bakdelen och det blir en helt annan hoj, Jag har ocskå en typ av crosstyre, mycket skönare än orginalstyret, och snyggare.
 
byte från ktm motard till hornet

Bytte från supermotard till hornet i våras, av lite olika anledningar. Inget jag ångrat kan jag säga även om man saknar buset från motarden ibland.
 
Hornet

Köpte en hornet i sommras och blev hel nöjd men det finns så mycket att göra. fick crossstyre på köpet men jag ska köpa nytt helsystem, powercommander. ska också sätta på en finare streetfighter Kåpa.
så mycket att göra men så lite tid och pengar. :rolleyes:
 
retard skrev:
Bytte från supermotard till hornet i våras, av lite olika anledningar. Inget jag ångrat kan jag säga även om man saknar buset från motarden ibland.


funderar åxå på en hornet, dock inte istället för motarden utan som bruksohoj, går det inte att busa med dom också?
/MVH Erik
 
Jovisst Tyson , skönt lättsvängd o busig motorkarktär. Med sköna bromsar går stoopie fint. Det fina är att man kan busköra o ändå köra lite längre. :tummenupp
 
retard skrev:
Jovisst Tyson , skönt lättsvängd o busig motorkarktär. Med sköna bromsar går stoopie fint. Det fina är att man kan busköra o ändå köra lite längre. :tummenupp

Kul att höra! Är också inne på en Hornet till nästa säsong... antagligen med några år bakom sig.

Är där några kända fel man ska se upp med? Kan tänka mig att de här hojarna får stå ut med en del. :tummenupp

Och lite vid sidan om - hur valde ni mellan 600/900? Är det som natt och dag? Bara ut och köra som gäller eller? Nuffrorna säger inte mycket...
 
TukTuk skrev:
Kul att höra! Är också inne på en Hornet till nästa säsong... antagligen med några år bakom sig.

Är där några kända fel man ska se upp med? Kan tänka mig att de här hojarna får stå ut med en del. :tummenupp

Och lite vid sidan om - hur valde ni mellan 600/900? Är det som natt och dag? Bara ut och köra som gäller eller? Nuffrorna säger inte mycket...

Tänk på att försäkringskostnaden kan bli rätt stor mellan modellerna. 600:an klassas som street 1 och kostar max 4600:- hos IF med Hondaförsäkringen ifall du är över 24. Bor du på landet eller har en lite äldre hoj blir det ännu billigare. 900:an klassas som street 2 och blir rejält mycket dyrare.

Den låga försäkringskostnaden är en stor anledning till varför jag kommer att köpa en Hornet 600 till nästa säsong. Att den dessutom är snygg och rolig att köra skadar ju inte heller...
 
grattulerar till valet av hoj.
köpte en ny 600 i fjol och är helnöjd
men det är inte ens lönt att du provar med original styret, det känns bara gubbigt. jag köpte ett magura fatbar styre, det blev en helt annan hoj.
i vinter blir det ett egenbyggt avgassystem så man får bort symaskinsljudet.
 

Bifogat

  • foto 021.jpg
    foto 021.jpg
    79.5 KB · Visningar: 2,365
Har satt dit ett endurolyse, Afamstyre, motorbågar, undertray, Laserblås & mätare från Ace-well bla på min. Har även drevat den 5 kugg bak & ett nytt framdrev åker på till nästa sommar med en kugg mindre. Drevningen gör hojen sjukt mycke roligare! Stark som fan & går att dra upp på bakan på 3:an med nuvarande drevning. Polaren har en med helsystem samt en kugg mindre fram & 5 upp bak. Den går heeeeelt sjukt kan ja säga! Rekomenderas skarpt!
 

Bifogat

  • bike2.jpg
    bike2.jpg
    77 KB · Visningar: 2,007
  • bike3.jpg
    bike3.jpg
    99.8 KB · Visningar: 2,062
  • bike1.jpg
    bike1.jpg
    127.2 KB · Visningar: 1,758
Last edited:
Finns ingen hornet ägare som har lust att sälja originallyset måntro? Pm:a mig gärna ifall det finns..
 
Köpte hornet 600 i somras!

Sjukt nöjd med hojen!

Slipon är ett måste, bytte till ett cross styre för ett tag sen. Blev en helt annan hoj, riktigt skön att köra!
Ska dreva den bak i vinter, bygga omnummerplåt och blinkers!
Ev ett schysst framlyse! förslag uppskattas!
 

Bifogat

  • 3.jpg
    3.jpg
    50.9 KB · Visningar: 2,426
  • 4.jpg
    4.jpg
    93 KB · Visningar: 2,374
  • 6.jpg
    6.jpg
    81.2 KB · Visningar: 2,775
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top