Hett på jobbet!

Kurvmakaren

en helt vanlig medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
YZF R6 -00
Nu har man suttit nästan en hel dag med ständig uppvaktning vid entrédörren på jobbet....
Sitter i samma hus som Findus i Malmö och det har varit en hel del springande både i, på och utanför byggnaden.
Greenpeace har barrikaderat sig på fasaden utanför fönstret samt vid ingången och protesterar mot det illegala fiskandet i Barents hav..

Gissa om många på jobbet gick och åt fisk till lunch idag!

Jag är med i mot orginisationen till green peace, Pin gris. :tungan

prulle skrev:
Jag är med i mot orginisationen till green peace, Pin gris. :tungan

Jasså? För att? Du tycker miljöförstöringen går för långsamt? Är du rädd att dina barn ska kunna bada i sjöar och hav eller är det bara vetskapen att det kanske kommer att gå att sola på stranden även för kommande generation som stör dig?

korvgubbe skrev:
Jasså? För att? Du tycker miljöförstöringen går för långsamt? Är du rädd att dina barn ska kunna bada i sjöar och hav eller är det bara vetskapen att det kanske kommer att gå att sola på stranden även för kommande generation som stör dig?

Säger ordet osmakligt skämt dig något? Jag har inget mot miljö tänkande men man kanske ska fokusera på hel heten och ändra dom stora sakernainnan man börjar pilla på små saker.

Har uttrycket -Act local and think global gått dig förbi ?

För att kunna ändra helheten måste man alla hjälpas åt med att förändra småsaker.

prulle skrev:
Säger ordet osmakligt skämt dig något? Jag har inget mot miljö tänkande men man kanske ska fokusera på hel heten och ändra dom stora sakernainnan man börjar pilla på små saker.

Ja, att börja med de stora sakerna löser verkligen problemen. Ska vi göra fred på jorden imorgon? Jag är ledig hela eftermiddagen.

I detta läget tycker jag att både Greenpeace och Findus gör bra ifrån sig.
Av det jag fått reda på så tar Findus åt sig av vad som uppdagats samt att Greenpeace har en "lagom" aktion idag. Findus har ju inte direkt blånekat eller ignorerat vad som sagts. Det finns dock andra företag som borde fundera ytterligare en gång till innan man gör fler uttalanden eller nekar till intervjuer...

Långa farbron skrev:
Har uttrycket -Act local and think global gått dig förbi ?

För att kunna ändra helheten måste man alla hjälpas åt med att förändra småsaker.

Ja men är det bara ja som tycker det känns mer angeläget att fixa så baltstaterna har några som hällst reningsverk istället för att dumpa allt i östersjön, än findus fiskar på fel ställe? :kocko

Last edited:
Det är väl bra att Green peace finns och sätter lite käppar i hjulen.

prulle skrev:
'Ja men är det bara ja som tycer det känns mer angeläget att fixa så balt staterna har några som hälst reningsverk istället för att dumpa allt i östersjön än findus fiskar på fel ställe? :kocko

Helt sant,för fortsätter förstöringen av haven så kommer det inte att finnas någon fisk kvar att svartfiska.

Men nu handlar det inte om Balterna,utan om svartfiske och tankesätt.

En radikal åtgärd är att bemanna Kustbevakningen med ytterligare medel från Bofors ( :kulspruta ) att använda vid hindrande av fiske i barents hav. Sätt ett förbud mot fiske i regionen tills dess att de kan uppföra sig på rätt vis.

Som sagt var...en radikal åtgärd....

Fisk är ändå äcklitt.

Bifogat

• delete whine9423064_F_tn.jpg
    delete whine9423064_F_tn.jpg
    9.4 KB · Visningar: 112
prulle skrev:
'Ja men är det bara ja som tycer det känns mer angeläget att fixa så balt staterna har några som hälst reningsverk istället för att dumpa allt i östersjön än findus fiskar på fel ställe? :kocko

Är det bara jag som tycker det är viktigt att lära svenska barn att stava?

CorbenDallas skrev:
Är det bara jag som tycker det är viktigt att lära svenska barn att stava?

Är det bara jag som är jävligt less på att höra det? Ursäkta att jag inte är världsbäst på att stava men jag försöker lära mig.

Långa farbron skrev:
Helt sant,för fortsätter förstöringen av haven så kommer det inte att finnas någon fisk kvar att svartfiska.

Men nu handlar det inte om Balterna,utan om svartfiske och tankesätt.

Ja men vad är stöst problem globalt sätt? Varför kunde man inte tagit trängselförsöks pengarna och byggt reningsvärk åt balterna istället? Skulle haft så mycket bättre effekt.
Eller tror ni inte att föroreningar driver med vinden?
Ett reningsvärk moddel värsting kostar 1 miljard att bygga. (läst i någon artikel mins inte var) stockholmsförsöket kostar 3,6 miljarder att starta och sen lär det kosta multum med alla extra byrokrati.
Tror dom pengarna kan användas bättre.

Att dom får igen dom på trängselskatten är bullshit, det beräknas ta mellan 15-20 år innan man har fått tillbaka startkapitalet.

prulle skrev:
Är det bara jag som är jävligt less på att höra det? Ursäkta att jag inte är världsbäst på att stava men jag försöker lära mig.

...

Närå, men det är alltid lika kul när de som vet hur man skall lösa alla världens problem inte kan stava. :hihi

prulle skrev:
Ja men är det bara ja som tycker det känns mer angeläget att fixa så baltstaterna har några som hällst reningsverk istället för att dumpa allt i östersjön, än findus fiskar på fel ställe? :kocko

OT

Mycket koll du har. :rolleyes: Sverige har öppnat ett reningsverk för ca 10-15 år sedan i Lettland. Läs gärna på lite innan du argumenterar. :tummenupp

//Es esmu no Latvija.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...