Hett på jobbet!

korvgubbe skrev:
Jasså? För att? Du tycker miljöförstöringen går för långsamt? Är du rädd att dina barn ska kunna bada i sjöar och hav eller är det bara vetskapen att det kanske kommer att gå att sola på stranden även för kommande generation som stör dig?

"Hej, jag heter Korvgubbe. Jag ska alltid vara bror duktig och ifrågasätta allt och alla"

Suck..svara nu inte bara att detta är ett forum och där diskuterar vi saker och ting. Jag veeet.

No offence Korvgubbe, lite grinig idag bara.. :mad:

Pinky skrev:
"Hej, jag heter Korvgubbe. Jag ska alltid vara bror duktig och ifrågasätta allt och alla"

Suck..svara nu inte bara att detta är ett forum och där diskuterar vi saker och ting. Jag veeet.

No offence Korvgubbe, lite grinig idag bara.. :mad:

Du är inte helt ensam om den åsikten, tror jag :rolleyes:

De flesta 'miljökämparna' har väldigt konstiga metoder att försöka förändra världen på. Att kasta färg på pälsar och krossa skyltfönster ändrar åtminstone inte min syn på pälsar och skinn. Djur är till för att ätas och göra kläder av. Vad det gäller Findus och firrarna tycker jag att det är kass. Självklart ska de inte ha illegal firre i sin mat. Jag är besviken på företaget och kommer inte köpa något från dem innan det med firrarna reds upp. Visst kan det vara så att de är oskyldiga eller att det är någon underleverantör som misskött sig - Jag vill ändå att det utreds om det finns frågor. Men jag har ingenting emot företaget i helhet.

Edit: Deras fiskgrattäng rokkar! :drool

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Är det bara jag som tycker det är viktigt att lära svenska barn att stava?

Kom budskapet fram? Bra, då behöver du inte klanka ner på honom.

Det finns folk som har problem med stavning, och det är inte pågrund av att dom skolkade svenskalektionerna.

Paradoxy skrev:
Det finns folk som har problem med stavning, och det är inte pågrund av att dom skolkade svenskalektionerna.

Intressant bara att de blir fler och fler hela tiden, konstig sjukdom det där som smittar och allt. :rolleyes:

Markus skrev:
Intressant bara att de blir fler och fler hela tiden, konstig sjukdom det där som smittar och allt. :rolleyes:

Vissa säger: "åååH jaaa ztavr dåålitt!11".
Det är inte sånna problem jag pratar om, ovanstående kallas fjortis.

Långa farbron skrev:
Har uttrycket -Act local and think global gått dig förbi ?

För att kunna ändra helheten måste man alla hjälpas åt med att förändra småsaker.

Varför förändra här när dom stora problemen ligger borta på andra sidan jorden?

Paradoxy skrev:
Vissa säger: "åååH jaaa ztavr dåålitt!11".
Det är inte sånna problem jag pratar om, ovanstående kallas fjortis.

Men de är mest frekventa på det här forumet, och samtliga skyller på dyslexi.
Fånigt.

Markus skrev:
Men de är mest frekventa på det här forumet, och samtliga skyller på dyslexi.
Fånigt.

Jag har inte dyslexsi, Jag har faktiskt g i svenska. Jag har bara ingen fallenhet för att stava sorry vad ska jag göra åt det?

Ten-0 skrev:
OT

Mycket koll du har. :rolleyes: Sverige har öppnat ett reningsverk för ca 10-15 år sedan i Lettland. Läs gärna på lite innan du argumenterar. :tummenupp

//Es esmu no Latvija.

Mycket du verkar kunna tänka. Du tror inte att det behövs fler i baltstaterna? Eller ska alla länder dela på ett? :kocko

Thermal skrev:

potatissallad?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!