HET lördag på falkenberg!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
En trevlig lördag i september begav vi oss till falkenberg för att leka lite rr-förare. Efter lite strul med att fixa till ljuddämparen som gått sönder på kvällsträningen kvällen innan började kvalet kl 11.00. Dåliga däck och körning på säkerhet gav nytt personbästa på 46,4 för mej, bättrat av Skalman till 45,8. R2 körde lite bättre än mej men sämre än Skalman, foten är inte riktigt kry ännu. 10 plats på gridden var sämre än förväntat, det var dock ganska många snabba förare med i rejset. När vi såg startlistan insåg jag att topp 7 skulle vara bra, topp 5 en bragd.

Starten gick med Skalman som förstepilot. Kom iväg ok, ligger 10 efter 5 varv. Det var fuktigt i luften innan starten, så varvtiderna var inget att skryta med, låga 46:or, men efter att det duggat 10 minuter steg tiderna ännu mer. 50-51-tider är inte fort! Däckvalet innan rejs var nervöst, ingen visste om det skulle öka eller minska med regn. Efter 50 minuter var det safetycar, tvekan om vi skulle göra ett förarbyte lite för tidigt. Snabbt beslut, byta förare! Jag bestämmer att jag ska köra ut då det ser ut att komma mer regn, när Skalman kommer in säger han: bara kör, det är inte halt! Ut för att köra fatt safetycar, ikapp efter 1 varv. Nu ligger vi 8:a, när safetycar släpper fältet ligger jag längst bak. Svårt att köra om gör att det tar 10 varv innan jag rundat hela fältet! Några team bytar till regndäck, men jag tycker inte att det är lönt. Inte ett släpp! Halva fältet kör nu på regndäck, halva på slicks. Mina tider sjunker med 1-2 sek/ varv till låga 46:or. Nytt personbästa med 46,1! 2 varv senare ser jag 45,6 på tavlan! Märker att det börjar sladda ut på rakan, bakdäcket har fått stryk när tempot ökade så jag får pruta av lite till låga 46:or igen, men det räcker för att ta oss till 4:e plats i rejset, med 2 varv tillgodo på B.A racing. Upp till pallen trodde jag dock inte det skulle räcka, 2 varv efter Team MC-delen är inte lätt att köra ifatt. Snabbt byte till R2, trött men glad konstaterar jag att vi inte tappade ett varv på bytet.Han kör låga 46:or konsekvent under hela passet, utom i slutet då han känner av bakdäcket. Nu bestämmer vi att byta däcket samtidigt som Skalman ska ut för ett pass till. Däckbyte, tankning och förarbyte tog 1.50! Tappade ett varv på MC-delen, och inget på B.A racing, då deras stopp tog längre tid. Nu var det en lång väntan då vi insåg att soppan inte skulle räcka de 1.20 som var kvar av rejset. En safetycar skulle gjort att vi haft möjlighet att tanka nog för 20 minuter, men det kom ingen! Dock såg vi att MC-delen signalerade att bakdäcket var dåligt. Deras varvtider steg till 53 sek och ökade! När dom kom in i depå var det slutkört, deras däck var så sletet att man såg korden!
3:e plats!!
Med 22 minuter kvar signalerade Skalman att soppan börjar ta slut och R2 gjorde sej beredd att ta över om Skalman skulle vara trött. Snabbt stopp där Skalman ramlar av hojen av trötthet, Soppan var inte slut, men han hade fått kramp :död
R2 gör ett stabilt pass med låga 46:or. Nu hade vi 2 varv tillgodo på 4:an, inga misstag och vi skulle vara på pallen!! R2 klarar pressen och håller sej upprätt! 3:e plats!!! :banana

286 varv hann vi med på 4 timmar med en bästa varvtid på 45,606 satt av en lönnfet, överårig rookie med dåligt bakdäck!!

Detta resultat ger att vi klättrar förbi Fastcorner i tabellen, HIT MED ÖLBACKEN ,STRIDER!! :fyllisar
 
Kördes det ERF på falken? Attans, det skulle jag ha velat se. Det missade jag helt eftersom jag var fullt upptagen med att köra själv.

Grattis till pallplatsen!!!!!!!!!!!!!
 
Helt fantastiskt bra kört, och speciellt av dig Mumlan. Det finns hopp för den gamle! :)
 
Nr:18 skrev:
286 varv hann vi med på 4 timmar med en bästa varvtid på 45,606 satt av en lönnfet, överårig rookie med dåligt bakdäck!!

Detta resultat ger att vi klättrar förbi Fastcorner i tabellen, HIT MED ÖLBACKEN ,STRIDER!! :fyllisar
Grattis till pallplats :Bugar
 
KonGratts
strålande kört
I forsättningen ere bara Pallen :Rockbanan eller Vallen :ajjabajja som gäller

JR
 
Last edited:
Bra gjort!! Grattis!!

Ni kanske ska tacka team 2 skåningar och en Svensk för att vi klippte kedjan 20 minuter innan rejset var slut...Och gav er en bra placering, vi hade gjort vårt sista tankstopp innan HETs.. :D
 
Mrlind skrev:
Bra gjort!! Grattis!!

Ni kanske ska tacka team 2 skåningar och en Svensk för att vi klippte kedjan 20 minuter innan rejset var slut...Och gav er en bra placering, vi hade gjort vårt sista tankstopp innan HETs.. :D
Körde ni på falken? :confused: :va
 
Mrlind skrev:
Bra gjort!! Grattis!!

Ni kanske ska tacka team 2 skåningar och en Svensk för att vi klippte kedjan 20 minuter innan rejset var slut...Och gav er en bra placering, vi hade gjort vårt sista tankstopp innan HETs.. :D
Fel tävling för i h-e :rofl Detta gjorde ni på A-torp juh :kocko
 
YES detta va så kul...
men fanken va benet krånglade natten efter..
 

Bifogat

  • IMG_0084.jpg
    IMG_0084.jpg
    123.6 KB · Visningar: 48
  • IMG_0023.jpg
    IMG_0023.jpg
    91.9 KB · Visningar: 40
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top