Nr:18
Snabbare än Don Queer
En trevlig lördag i september begav vi oss till falkenberg för att leka lite rr-förare. Efter lite strul med att fixa till ljuddämparen som gått sönder på kvällsträningen kvällen innan började kvalet kl 11.00. Dåliga däck och körning på säkerhet gav nytt personbästa på 46,4 för mej, bättrat av Skalman till 45,8. R2 körde lite bättre än mej men sämre än Skalman, foten är inte riktigt kry ännu. 10 plats på gridden var sämre än förväntat, det var dock ganska många snabba förare med i rejset. När vi såg startlistan insåg jag att topp 7 skulle vara bra, topp 5 en bragd.
Starten gick med Skalman som förstepilot. Kom iväg ok, ligger 10 efter 5 varv. Det var fuktigt i luften innan starten, så varvtiderna var inget att skryta med, låga 46
r, men efter att det duggat 10 minuter steg tiderna ännu mer. 50-51-tider är inte fort! Däckvalet innan rejs var nervöst, ingen visste om det skulle öka eller minska med regn. Efter 50 minuter var det safetycar, tvekan om vi skulle göra ett förarbyte lite för tidigt. Snabbt beslut, byta förare! Jag bestämmer att jag ska köra ut då det ser ut att komma mer regn, när Skalman kommer in säger han: bara kör, det är inte halt! Ut för att köra fatt safetycar, ikapp efter 1 varv. Nu ligger vi 8:a, när safetycar släpper fältet ligger jag längst bak. Svårt att köra om gör att det tar 10 varv innan jag rundat hela fältet! Några team bytar till regndäck, men jag tycker inte att det är lönt. Inte ett släpp! Halva fältet kör nu på regndäck, halva på slicks. Mina tider sjunker med 1-2 sek/ varv till låga 46
r. Nytt personbästa med 46,1! 2 varv senare ser jag 45,6 på tavlan! Märker att det börjar sladda ut på rakan, bakdäcket har fått stryk när tempot ökade så jag får pruta av lite till låga 46
r igen, men det räcker för att ta oss till 4:e plats i rejset, med 2 varv tillgodo på B.A racing. Upp till pallen trodde jag dock inte det skulle räcka, 2 varv efter Team MC-delen är inte lätt att köra ifatt. Snabbt byte till R2, trött men glad konstaterar jag att vi inte tappade ett varv på bytet.Han kör låga 46
r konsekvent under hela passet, utom i slutet då han känner av bakdäcket. Nu bestämmer vi att byta däcket samtidigt som Skalman ska ut för ett pass till. Däckbyte, tankning och förarbyte tog 1.50! Tappade ett varv på MC-delen, och inget på B.A racing, då deras stopp tog längre tid. Nu var det en lång väntan då vi insåg att soppan inte skulle räcka de 1.20 som var kvar av rejset. En safetycar skulle gjort att vi haft möjlighet att tanka nog för 20 minuter, men det kom ingen! Dock såg vi att MC-delen signalerade att bakdäcket var dåligt. Deras varvtider steg till 53 sek och ökade! När dom kom in i depå var det slutkört, deras däck var så sletet att man såg korden!
3:e plats!!
Med 22 minuter kvar signalerade Skalman att soppan börjar ta slut och R2 gjorde sej beredd att ta över om Skalman skulle vara trött. Snabbt stopp där Skalman ramlar av hojen av trötthet, Soppan var inte slut, men han hade fått kramp
R2 gör ett stabilt pass med låga 46
r. Nu hade vi 2 varv tillgodo på 4:an, inga misstag och vi skulle vara på pallen!! R2 klarar pressen och håller sej upprätt! 3:e plats!!!
286 varv hann vi med på 4 timmar med en bästa varvtid på 45,606 satt av en lönnfet, överårig rookie med dåligt bakdäck!!
Detta resultat ger att vi klättrar förbi Fastcorner i tabellen, HIT MED ÖLBACKEN ,STRIDER!!
Starten gick med Skalman som förstepilot. Kom iväg ok, ligger 10 efter 5 varv. Det var fuktigt i luften innan starten, så varvtiderna var inget att skryta med, låga 46
3:e plats!!
Med 22 minuter kvar signalerade Skalman att soppan börjar ta slut och R2 gjorde sej beredd att ta över om Skalman skulle vara trött. Snabbt stopp där Skalman ramlar av hojen av trötthet, Soppan var inte slut, men han hade fått kramp
R2 gör ett stabilt pass med låga 46
286 varv hann vi med på 4 timmar med en bästa varvtid på 45,606 satt av en lönnfet, överårig rookie med dåligt bakdäck!!
Detta resultat ger att vi klättrar förbi Fastcorner i tabellen, HIT MED ÖLBACKEN ,STRIDER!!


eller Vallen
som gäller
Detta gjorde ni på A-torp juh :kocko
