"Hen" eller "Denne"

• Thread starter Thread starter AGV
  • Start date Start date

Använder ni ordet "hen"?

• Antal röstningar
    0
Fullständigt horribelt, skulle inte använda det på något sätt, utom att möjligtvis för att provocera eller förringa någon.....

Ja, nu ja, när folk börjat smälta det, i början lät det lite annorlunda. :)

Våldtäktshen var fyndigt, om än inkorrekt grammatiskt (måste ju underlätta lite för blueridge ;)). Jag undvek faktiskt att benämna kön i mina inlägg efter det, så går gör det ju, även utan hen om man så vill.

Hur slank jag med där?:va

Det viktiga i sammanhanget är dock att du tänker på mig.:banana

Hen = Genusvetare från Södertörns Högskola = Idiot som får uttrycket "masturbating with a cheese grater" att framstå som ett positivt alternativ. Nuff' said

Fast nu var ju du språkpolis, hur bör det skrivas om man nu skall göra det?

Hen är ju istället för hon och han, inte istället för man och kvinna. Man säger ju inte våldtäktshan om det handlar om en man, liksom. :) Våldtäktsperson, kanske? Annars får du hitta på nåt nytt, som kompletterar hen. ;)

Hen är ju istället för hon och han, inte istället för man och kvinna. Man säger ju inte våldtäktshan om det handlar om en man, liksom. :) Våldtäktsperson, kanske? Annars får du hitta på nåt nytt, som kompletterar hen. ;)

Våldtäktsgärningsperson!!! Där satt den!

Hen = Genusvetare från Södertörns Högskola = Idiot som får uttrycket "masturbating with a cheese grater" att framstå som ett positivt alternativ. Nuff' said
"...slightly amusing, but mostly painful...":D
Det enda fall man kan säga h*n är om man råkar vara i närheten av någon attackfeminist med tillhörande hönunge, och man råkar få ett stort behov att svära och gårma... och då klämma i med ett rejält HENVETE!!!

Våldtäktsgärningsperson!!! Där satt den!

Jag använde våldtäktsutövare i andra tråden när jag försökte vara neutral. Jag känner dock att det inte är fullt lämpligt, låter lite mer som någon som sysslar med en sport... Så jag tror jag skippar den framöver. ;)

Jag använder oftast "mupp" när jag försöker uttrycka mig könsneutralt. Eller "idiot" ...

Back