"Hen" eller "Denne"

• Thread starter Thread starter AGV
  • Start date Start date

Använder ni ordet "hen"?

• Antal röstningar
    0
Jag är inget fan av melodifestivalen men jag tycker inte att en skäggig dragqueen är så mycket att bli arg över faktiskt. Hela arrangemanget har väl dessutom varit mer eller mindre fullt av bögar i flera år nu så om man har svårt för såna så förstår jag inte varför man har fortsatt att titta så här länge.

Min syn på sakfrågan är; låt människor vara vad fan de vill vara.

Det där var dagens bästa inlägg tror jag. =)

Edit: Kanske med tillägget så länge det inte skadar andra. Vill man vara pedofil t.ex. så tycker jag nog man ska rannsaka sig själv å låta bli å va det...

En kul grej är väl dock att man började tjoa över sexism om det polska bidraget...

Ryska tvillingarnas kjol var för högt slitsad....

Heteronormativa bidrag tycks vara kontroversiellt.

En kul grej är väl dock att man började tjoa över sexism om det polska bidraget...

Ryska tvillingarnas kjol var för högt slitsad....

Heteronormativa bidrag tycks vara kontroversiellt.

Feminismen tycker att kvinnor ska få göra och klä sig som de vill, så länge de gör och klär sig som feministerna vill.

Lättklädda damer i reklam är nedvärderande, även om kvinnorna på bilden helt frivilligt tagit det jobbet.
Lättklätt på scen är nedvärderande och sexisiskt, även om kvinnorna på scen helt frivilligt tagit det jobbet.

Själv tycker jag det är nedvärderande mot mig när reklam på tv visar en man som inte ens lyckas byta däck på bilen själv.

Där stod hon, framför mig i kön på hemköp. Hennes fysiska utseende, val av frisyr, val av klädsel och kroppspråk. Allt signalerade feminist/genusvetare.

Och mycket riktigt, på hennes typiska tygväska var där trycket: "Genusvetare, Södertörns Högskola".

Hur kommer det sig att människor som går så hårt in för det här med genus och normkritik är så efterblivet stereotypiska? :va

Hur kommer det sig att människor som går så hårt in för det här med genus och normkritik är så efterblivet stereotypiska? :va

Tänker också ofta på just det där.. på en del kan man verkligen SE med blotta ögat vilken ideologisk hemvist de har. Man kan också nästan lika pricksäkert träffa rätt på vad de röstar på samt att de är vegetarianer/veganer.

Där stod hon, framför mig i kön på hemköp. Hennes fysiska utseende, val av frisyr, val av klädsel och kroppspråk. Allt signalerade feminist/genusvetare.

Och mycket riktigt, på hennes typiska tygväska var där trycket: "Genusvetare, Södertörns Högskola".

Det roliga är att när man träffar på brewdar från Sydeuropa som har en "radikal" världsåskådning så kan de gå klädda i högklackat och den lilla svarta.
Samtidigt som de önskar jämlikhet mellan könen.
Mindblowing, ain´t it? :3freak

Tänker också ofta på just det där.. på en del kan man verkligen SE med blotta ögat vilken ideologisk hemvist de har. Man kan också nästan lika pricksäkert träffa rätt på vad de röstar på samt att de är vegetarianer/veganer.

Mmm, och om vad de gör när de kommer hem och...mmmm.
peter.jpg

Skulle aldrig använda ordet. För mig är det ett politiskt laddat ord. 99/100 som använder det gör det som ett politiskt ställningstagande för en människofientlig ideologi. Statsfeminister och genusvetarpack vill jag inte ha att göra med.

Det roliga är att när man träffar på brewdar från Sydeuropa som har en "radikal" världsåskådning så kan de gå klädda i högklackat och den lilla svarta.
Samtidigt som de önskar jämlikhet mellan könen.
Mindblowing, ain´t it? :3freak

Det finns väl många brudar även här i sverige som går i högklackat och den lilla svarta som vill ha jämlikhet.
De andra vill inte ha jämlikhet de vill att kvinnor ska ha det bättre vilket är helg jävla sjukt. Man blir förbannad. :mad:

Välkommen till Malmö! Ja, eller Lund för den delen. Här är de vanligare än klamydia på en folkhögskola.

Det finns väl många brudar även här i sverige som går i högklackat och den lilla svarta som vill ha jämlikhet.
De andra vill inte ha jämlikhet de vill att kvinnor ska ha det bättre vilket är helg jävla sjukt. Man blir förbannad. :mad:

Sådär får du inte säga, har du inte hört dekretet från kultureliten och vissa politiker? Alla som inte köper den genusbaserade statsfeminismen rakt av är högerextremister. Det står ju i rapporten som Sveland et.al. skrivit för skattepengar. Som tur är så är hon en insiktsfull person och vill kriminalisera kritik mot feminism.

Sådär får du inte säga, har du inte hört dekretet från kultureliten och vissa politiker? Alla som inte köper den genusbaserade statsfeminismen rakt av är högerextremister. Det står ju i rapporten som Sveland et.al. skrivit för skattepengar. Som tur är så är hon en insiktsfull person och vill kriminalisera kritik mot feminism.

Jag tror inte på Bibeln eller Aftonbladet heller. :brynad

Back