Hemskt

eh, har någon sovit under samhälls lektionerna eller?
Ingen som förstår Gandhis och många andra ledares budskap?
Våld föder våld! högre straffskala ger fler förbrytare, som begår grövre brott.

Det är klart vi lever i en rutten värld, där man mer än gärna skulle vilja se stympade lämmar, dödstraff osv. för brottslingarna som utför sådana här förskräckliga vansinnesdåd. Men Svensk brottsstatistik plus andra länders (vid höjda straff), ger mer än nog grund för att komma till en annan slutsats.

Svensk brottspolitik är för det mesta väldigt bra avvägd.
Brottslingarna ska så gott det går återaklamatiseras till samhället. Sedan går detta ibland inte, men djuriska handlingar så som de som utförs i texas, usa, får andra stå för... inte en demokratisk nation som Sverige.

Bikerbitch skrev:
Ja, det ÄR fel att döda. Men när ska det sluta daltas med kriminella?
Inser inte folk att dom har gjort saker som är hemska?

"Nä, jag var så sjuk, jag hörde röster i skallen. Fick ingen vårdplats. Ont om stålar för psykhem, så jag ville ha hjälp och dödade en gammal man med järnrör..."

En del inser, en del inser inte. Båda typerna behöver hjälp att reda upp sitt liv. Hjälp kräver resurser. Det är det som saknas i Sverige. Inte hårdare straff.

1. Säkra att brottslingen är skyldig.
2. Skär av samtliga nerver som kontrollerar kroppen, synen, smak samt hörsel
3. Placera dom på en brits i någon lagerlokal och koppla dropp till dom
4. Låt dom ligga där och tänka på hur dumt det var att begå brottet tills de dör av hög ålder.

Billigt och bra.

Dödsstraff, nej tack. Det är oetiskt. Även om man kan tycka att det är vad de förtjänar så är det ändå fel. Man kan inte rättfärdiga ett brott med ett annat brott.

Freppa skrev:
4. Låt dom ligga där och tänka på hur dumt det var att begå brottet tills de dör av hög ålder.

Billigt och bra.

Röstar för ditt förslag!!

Tyvärr grabbar/tjejer. Det här kommer bara att bli vanligare i sveriges städer. Bara att vänja sig om inte resurserna för polisen ökar kraftigt.

Mitt tips, låt aldrig en tjej gå ensam. Spelar ingen roll vad/vem det är, hon ska inte gå ensam. För våldtäkter sker inte i en människo sammling. Min sambo får aldrig gå hem själv.

Jag kan svära på att det bara är en tidsfråga innan denna världen kommer vara i kaos. Al-Quaida , mördare och allt kommer ta över världen inom vi säger 100 år... och de kommer finns 50% mindre folk i världen än vad det finns idag! 100 år så lever inte vi men tänk på barnbarnen när man får sådana! dem lever då.

Jag låter väll lite negativ men så är det bara........ varför ljuga?

Freppa skrev:

Billigt och bra.

Håller med dig till 100%!!!!!!!!

Dem normala personerna som har vett i huvet som gör kriminella grejor kommer tänka till och förmodligen skita i att göra brottet.
Och dem som inte är friska som endå gör det SKA FAN INTE LEVA I DENNA VÄRLD!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:

fyfan va jag blir irriterad när det kommer sånna här trådar!!! inte på den som postar den men de påminner mig bara om kräken! :mad:

Tycker att man ska sluta särbehandla sexbrottslingar o sätta ut dom på vanliga fängelser.Varför ska dom som har begått dom absolut avskyvärdaste brotten skyddas för???Om man redan innan man begår en våldtäkt vet om att man i värsta fall hamnar på en sexbunker med likasinnade,tror jag inte att det rent straffmässigt finns mycket som bromsar.Om man däremot visste att man kommer att bli behandlad som en fet fläskkotlett som blivit inkastad i en rottweilerfarm så kanske dom börjar fundera en o två ggr.Fast antagligen skulle inte det hjälpa heller så sjuka som dom är.

Mycket tragiskt händelse

Hur vore det om ni kom med lite konstruktiva ideér om hur brottet kunde förhindras istället för hur ni vill bestraffa förövaren. Vill vi leva i ett mer humanistiskt samhälle får vi nog tänka lite längre än att bara ge igen med samma mynt.

Abloy skrev:
Mycket tragiskt händelse

Hur vore det om ni kom med lite konstruktiva ideér om hur brottet kunde förhindras istället för hur ni vill bestraffa förövaren. Vill vi leva i ett mer humanistiskt samhälle får vi nog tänka lite längre än att bara ge igen med samma mynt.
Man utvisar dom INNAN istället för EFTER våldtäkten.(icke rasist,realist).Finns statistik som tyvärr inte massmedia verkar få eller vilja publicera.

ktmjacke skrev:
Man utvisar dom INNAN istället för EFTER våldtäkten.(icke rasist,realist).Finns statistik som tyvärr inte massmedia verkar få eller vilja publicera.

Sanningen är tyvärr för tung för vissa att bära.

ktmjacke skrev:

Ok,det var bättre. Nu är vi åtminstone och diskuterar vad som kan göras innan brottet förrövats.

Personligen tror jag inte att etniskursprung är enda anledningen till att dessa ynglingar begår dessa brott. Svenska män är ju också ganska duktiga på att begå övergrepp.

Statistik säger kanske att de inte är lika duktiga men det förekommer och det är ju illa nog.

Men detta är bara början.. när jag var liten var man lite rädd för dom "stora killarna" fan idag kan ju småglin stå och ropa hora åt folk...
jag fattar inte nått :confused:

Men sen när man ser hur folk uppfostrar sina barn blir man fan inte förvånad

Jodå, klart vi ska ha hårdare straff, men det viktigaste är väl ändå att man försöker förebygga att personen i fråga begår nya brott. Det tror jag inte att man fixar genom kastrering eller dylikt. Dessutom har polisen inte sett speciellt bra ut på sistone. Många klantigheter har det vart. :huvet

ktmjacke skrev:

:7peta

detdär kom ju från rätt käft också.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma