Hemskt

Flamma77 skrev:
Vad i helvete menar du? Försöker du vara rolig?
Tror att hon syftade på att jag är gammal kåkfarare själv,eller oxå tyckte hon väl att jag uttryckte mig klantigt om "statistiken".Men har man vistats nåra år på insidan så VET man ju hur det ser ut.Jag drar inte alla över en kam,det vet den som känner mig.Men ingen svensk vågar ju uttala sig om fakta i dessa ämnen.Hur ofta läser man inte"gärningsmannen ska efter avkunnat straff utvisas"?Skit samma,jag kanske bryter mot reglerna just nu o isf ber jag om ursäkt,Anja får gärna förklara vad hon menade för det skulle va intressant,menade inte att såra eller nåt sånt.

ktmjacke skrev:
Man utvisar dom INNAN istället för EFTER våldtäkten.(icke rasist,realist).Finns statistik som tyvärr inte massmedia verkar få eller vilja publicera.

Just den statistiken (eller bristen på den) har diskuterats i "fördomstråden"...

Jag skulle vilja påstå att resonemanget inte håller. Massmedia publicerar ju bara sådant som säljer, de andra brotten hörs det inte så mycket om.

Det är kanska dags med självförsvarsutbildning i skolgymnastiken. Tyvärr.

Last edited:
Skulle våga TRO på att den killen kommer att få RIKLIGT med stryk på kåken...

Det brukar bli så med de som våldtar. De bara "råkar" hamna i samma cell som en grov brottsling med dotter i samma ålder..

Flamma77 skrev:
Just den statistiken (eller bristen på den) har diskuterats i "fördomstråden"...

Jag skulle vilja påstå att resonemanget inte håller.

Det är kanska dags med självförsvarsutbildning i skolgymnastiken. Tyvärr.
Jag har inte läst den tråden tror jag,i normala fall undviker jag att uttala mig i frågor där man kan missuppfattas som rasist.Jag umgås dagligen med folk från diverse olika etniska ursprung o nationaliteter.Men just i våldtäktsfrågan är ju faktiskt vissa grupper mer representerade än andra,ofta med förklaringen att svenska tjejer klär sig som horor o e utmanande.Det tycker jag är beklagligt då det drar med sig deras landsmän ned i skiten i många fall.Så länge som såna här trådar läggs upp så kommer ju folk att vilja delge sina egna känslor o tankar,jag kan erkänna att mitt inlägg var ett "borderline" fall kanske,läser jag det själv igen så kan jag förstå att det kanske uppfattas rasistiskt,men så var det inte menat.Men om två våldtäckare står bredvid varann o en e svensk o en e invandrare,så är det tydligen ok att dra en sten i kolan på svensken o skrika"dödsstraff",medans man blir kallad rasist om man ger invandraren samma behandling,lite konstigt tycker jag.

amullo skrev:
Skulle våga TRO på att den killen kommer att få RIKLIGT med stryk på kåken...

Det brukar bli så med de som våldtar. De bara "råkar" hamna i samma cell som en grov brottsling med dotter i samma ålder..
Fel,han hamnar i en sexbunker med internetbredband så att han kan sitta där o porrsurfa hela dagarna.

:angel

Latenta mördare är vi allihop, alltså, skulle någon utsätta min dotter för liknande saker så skulle jag troligen ta saken i egna händer. Rätt eller fel?? FEL

Jag är för dödsstraff, men inte för 1 brott ex våldtäckt eller mord, det skall vara upprepade brått ex 5 misshandlar eller liknande. Döms man fler ggr för mord/våldtäkt ADJÖ. En sådan person har inte ute i samhället att göra, vem som skall avgöra vems liv som skall släckas vet jag EJ. Men jag vill inte att min dotter skall växa upp i detta samhälle som utvecklas med mer och råare våld, det är väl de som har våldstendenserna som skall bort från gatorna och inte de som är oskyldiga.

Med detta menar jag att en engångsförbrytare inte skall kunna dömas till döden utan till låååååånga fängelsestraff, då det finns viss risk för att denna person är oskyldig, men döms man ett antal gånger "god baj" "hastalaviste" "see you in hell".

Sedan har vi ju problemet med vilka som borde ha suttit på någon vårdanrättning från början istället, då kanske de inte fått chansen att utföra brottet. allt handlar om pengar, visst är det underbart att säga det, hade bara vi haft råd så skulle denna våldtäktsman suttit och fått vård på någon anrättning, men tyvärr pengarna saknas och nu är alla dessa personer ute på gatorna bland oss andra....... Sterilisera kanylerna och AVLIVA AVSKUMMET

Vällkommen till Sverige,
- hur kommer det sig igen att fokus här är på va som ska hända med killen som förstörde tjejens liv..
-hur kommer det sig att inga funderar på hur man kan unvika såna fruktanssvärde handlingar (utan om du som inte vill att tjejor ska få gå ensamma om i vårt samhälle!!)

Jag är Pappa till en flicka på 11 - och en av min pojke´s skol kompissar på 16 åkte utt f. exact samma sak - samma område, endast ½ mil längra bort för dryga månaden sen - vårt samhälle får ta tag i denna problem ställning.

Det är min uvetenskabliga åsikt att antallet av denna typ kriminalitet har gått upp senare åren!

Kan det ha ett samband med att man i Sverige - som enda land på klotet - har total forbjudet prostitution!

Vi har ju inga problem med alkohol, när vi har Systemet eller hur?

Galne Dansken skrev:
Vällkommen till Sverige,
- hur kommer det sig igen att fokus här är på va som ska hända med killen som förstörde tjejens liv..
-hur kommer det sig att inga funderar på hur man kan unvika såna fruktanssvärde handlingar (utan om du som inte vill att tjejor ska få gå ensamma om i vårt samhälle!!)

Jag är Pappa till en flicka på 11 - och en av min pojke´s skol kompissar på 16 åkte utt f. exact samma sak - samma område, endast ½ mil längra bort för dryga månaden sen - vårt samhälle får ta tag i denna problem ställning.

Det är min uvetenskabliga åsikt att antallet av denna typ kriminalitet har gått upp senare åren!

Kan det ha ett samband med att man i Sverige - som enda land på klotet - har total forbjudet prostitution!

Vi har ju inga problem med alkohol, när vi har Systemet eller hur?

Det var tråkigt att höra..

Har faktiskt haft liknande tankar själv, som du säger man borde göra det lagligt med horor i sverige. skulle nog lösa ganska många problem tror jag,
det är ju till och med lagligt med fnask i singapore och dom har ju värdens tuffaste lagar.. så why not

stony skrev:
Det var tråkigt att höra..

Har faktiskt haft liknande tankar själv, som du säger man borde göra det lagligt med horor i sverige. skulle nog lösa ganska många problem tror jag,
det är ju till och med lagligt med fnask i singapore och dom har ju värdens tuffaste lagar.. så why not
Men dom som våldtar är väl egentligen inte ute efter sex???Det är väl förnedring o sånt som får dom att gå igång.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman