Hemmabygge lr liknande?

FOx

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2003
Hoj
Kommer...
Någon som har en 125a hemmabygge lr liknande som ni inte vill ha kvar?
Är intresserad utav att köpa och bygga ihop nåt.

Mikael Cagiva skrev:
Estremo hade ju någonting på gång, jag undrar vad som hände med den?
Det hände väl inte så mycket. :D

Nä men det är lite finslip kvar på den och vissa saker som jag inte har tänkt fixa först övningskörningen är över. Kanske blir den till salu nån gång till nästa höst om jag ger efter för min kärlek till motarder.

Annars är ju RGmaniacs bygge fint (den hojen som Esquina har nu).

Nisse Järnet skrev:
Håller på att samla delar till en motordriven kickbike. Måste bara hitta en billig 125/250 motor.
Har några 125-motorer över som kanske blir till salu om ett tag om du inte skulle hitta något. :)

Nisse Järnet skrev:
Säg gärna till då! Hoppas bara det räcker med 125cc. Vad rör det sig om för nåt?
Visst, jag kan säga till. Lär ju vara roligare med 250cc men det kanske inte är helt lätt att hitta. Det är två NSF-motorer. Den ena är skuren och saknar kolv men den andra är komplett och i närmast nyskick.

FOx skrev:
Någon som har en 125a hemmabygge lr liknande som ni inte vill ha kvar?
Är intresserad utav att köpa och bygga ihop nåt.

Hehe :D Som Estremo skrev så gjorde RGmaniac ett fint bygge. Jag har bilder här men hojjen är inte till salu :) Jämför med orginalet från samma årgång, 1992. Märk skilladerna.

Bilderna:
http://w1.706.comhem.se/~u70615022/pics/rgf/

Nisse Järnet skrev:
Säg gärna till då! Hoppas bara det räcker med 125cc. Vad rör det sig om för nåt?
Det räcker nog så att det både blir till och över. Kolla bara på standard kickbikesen, 30cc och värstingarna med 45cc. Toppar väl en 60, och fortare än så vågar man väl knappast köra med en såndär liten rangelpryl.

Spiken skrev:
Det räcker nog så att det både blir till och över. Kolla bara på standard kickbikesen, 30cc och värstingarna med 45cc. Toppar väl en 60, och fortare än så vågar man väl knappast köra med en såndär liten rangelpryl.
Äsch, det är accet man vill åt! :D Ska sätta 12:or me den.

hehhe nisse järnet regerar!!! om du en vågar köra den så är du helt jävla galen=)!! tänk dig vad är det 2 tums hjul på dom eller?? hehe fan vad balt om man kommer med en kickbike på bak hjulet!!!! hahha !!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT