Hemmabions att vara eller icke vara

Jag begriper ingenting av ovanstående mening. Utveckla tack.

Om du skall koppla bildsignalen via recievern och därefter vidare till TVn måste recievern ha HDMI 1.4.

Att koppla via recievern är praktiskt om man har flera bildkällor, typ Bluray, PS3 och dator eftersom man då kan koppla alla dessa in i recievern och sedan räcker det med en kabel vidare till TV'n.

Tack korvgubbe, nu begrep jag.

Nej, det är inte till mig men jag ville bara förstå det.
Då förutsätter jag att det ska framgå om produkten har 1.4?

Ör det bara jag som tycker dagens 3D är skitfult?

Jag valde oxå att inte haka på den trenden, när man inte behöver speciella glasögon så kommer jag nog kanske uppgradera allt... Dom första skärmarna har just premiärvisats i japan (3D utan glasögon)!!! Toshiba har en 17" och snart en 20" skärm än så länge och Sharp är på väg med deras första...
Är mycket nöjd iaf utan 3D!!!!

Dom första skärmarna har just premiärvisats i japan (3D utan glasögon)!!! Toshiba har en 17" och snart en 20" skärm än så länge och Sharp är på väg med deras första...

Vet du var dessa finns? Skulle vara kul att se när jag kommer hem.

Jag valde oxå att inte haka på den trenden, när man inte behöver speciella glasögon så kommer jag nog kanske uppgradera allt... Dom första skärmarna har just premiärvisats i japan (3D utan glasögon)!!! Toshiba har en 17" och snart en 20" skärm än så länge och Sharp är på väg med deras första...
Är mycket nöjd iaf utan 3D!!!!

Ok,blir det samma skit med de Utan glasögon som med de med för oss som inte har perfekt färgseende?

Någon koll på det?

Är själv röd/grön-färgblind(enligt expertisen)ser ju både rött och grönt men har jäkligt svårt för nyanser och tradisionellt 3D får jag ont i huvudet av eller ser suddigt,mao.inget kul attt kolla på.

Kanske de glasögonfria skärmarna löst det problemen?

Henrik

Nej, fler tycker antagligen så däribland jag själv. Bara ett försäljningsknep för än så länge är det inte en teknik att hänga i julgranen.

Största problemet är inte tekniken utan utnyttjandet av det imo.
Sett vissa filmer där de klipper precis när det börjar bli najs av 3D-upplevelsen.

Ok,blir det samma skit med de Utan glasögon som med de med för oss som inte har perfekt färgseende?

Någon koll på det?

Är själv röd/grön-färgblind(enligt expertisen)ser ju både rött och grönt men har jäkligt svårt för nyanser och tradisionellt 3D får jag ont i huvudet av eller ser suddigt,mao.inget kul attt kolla på.

Kanske de glasögonfria skärmarna löst det problemen?

Henrik

Oj, det vågar jag inte svara på...:confused:

Det tror jag inte.
Jag var i Tallin i nov 2008. Då hade dom ett par st 3d-tv i ett varuhus som visade 3d utan glasögon :rolleyes:

Tror dock inte att det var samma teknik för detta är väldigt uppmärksammat i världen idag... Detta är NYHETER!
Det måste ha varit ett misslyckat försök med "vanlig" 3D.... 2008 hade inte ens 3D med glasögon slagit stort...

Last edited:
Så du är från japan eller bor du bara där?! Tycker det ser bra ut det lilla jag sett iaf!:tummenupp

Har en lägenhet utanför Tokyo och arbetar där. Bor annars i USA.
Helt klart ett ställe jag skulle tänka mig att stanna längre dock. :)

Har en lägenhet utanför Tokyo och arbetar där. Bor annars i USA.
Helt klart ett ställe jag skulle tänka mig att stanna längre dock. :)

Jaså, så du är mycket i USA oxå?! Är mc tillbehör billigare där? Jag har iaf beställt båt delar där som är mycket billigare, farsan har en amerikansk båt nämligen...

Jaså, så du är mycket i USA oxå?! Är mc tillbehör billigare där? Jag har iaf beställt båt delar där som är mycket billigare, farsan har en amerikansk båt nämligen...

Har ett hus där, så ja, en del. :)
Det mesta är billigare i USA. När jag köpte min zx10r sprillans ny 05, så gav jag $10k totalt. :tummenupp

Har ett hus där, så ja, en del. :)
Det mesta är billigare i USA. När jag köpte min zx10r sprillans ny 05, så gav jag $10k totalt. :tummenupp

Tänkte på det när jag var där förra veckan att hojar vrkade riktigt mycket billigare, men Ducati verkar svårt att få tag på och snordyrt?!

Sorry för OT

Tror dock inte att det var samma teknik för detta är väldigt uppmärksammat i världen idag... Detta är NYHETER!
Det måste ha varit ett misslyckat försök med "vanlig" 3D.... 2008 hade inte ens 3D med glasögon slagit stort...

Nää. Det var usel kvalité. Men tandkrämstuben var i alla fall utanför skärmen (såg ut som det).

Så den första 3d tv utan glasögon fanns ju redan då.

Om man orkar släpa röven från tv-soffan en stund så märker man att ALLT är i 3D!! , ashäftigt! & inga fula brillor behövs heller!
prova!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...