Hemmabions att vara eller icke vara

Tänkte på det när jag var där förra veckan att hojar vrkade riktigt mycket billigare, men Ducati verkar svårt att få tag på och snordyrt?!

Sorry för OT

Har faktiskt inte kollat på Ducati eftersom jag tycker det är nog att tvätta av flugorna efter körning. Ska man sen efterdra alla skruvar, så missar man kanske kvällsgrillningen... :D

Skämt åsido så har jag faktiskt dålig koll på just Ducati-priserna även om jag varit sugen på en 1098 sedan de kom ut. :drool

Återkom gärna med en recension när du fått lyssna in dig ett par dagar. har en kollega som inte har plats för en massa lösa högtalare som däremot börjat överväga en soundbar då han redan pressat flickvännens tålamod med rejält stora golvhögtalare för musiklyssning...
Så, nu har jag (äntligen) fått hem och provspelat lite.

Har väldigt begränsad erfarenhet av "bra ljud", vilket kanske gjorde att mina förväntningar inte var jättehöga. När det kommer till surroundbiten måste jag säga att de flesta kritiker har rätt. Man kan uppleva lite surroundkänsla men något 7.1 system är det inte direkt.

Ljudmässigt är jag ganska nöjd. Den spelar upp skivor, htpc-ljud och radio med bra ljudkvalitet även om den trådlösa basen känns lite platt och inte har den "knuff" jag faktiskt väntat mig. Så ett minus på bassidan.

Sen irriterar jag mig lite på att displayen på denna modell lyser ganska skarpt och kan bli lite irriterande då soundbaren står på TV-bänken under TVn och således lätt hamnar i blickfånget.

Annars går mina tankar lite i banorna att det inte är så mycket ljud för pengarna, men har man inte plats för alla högtalare är soundbar ett bra alternativ. Dock verkar det som att man åtminstone bör leta i 5-6kkr-klassen om ljudet ska vara någorlunda vettigt, som på denna.

Betyg blir 7 av 10 om man tar hänsyn till att det "bara" är en soundbar, och 6 av 10 om man ser till ljudupplevelsen hos samtliga hemmabiolösningar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT