Hemma efter 2 veckor på sjukhus

Gabor skrev:
Den här tråden borde ALLA på sh läsa....flera ggr...

Kom sedan inte å klaga på Försäkringspremierna...

Det är väl ingen som tor att alla dessa operationer och eftervård är gratis...

Vården betalas inte av försäkringsbolagen utan av samhället. Bolagen får dock betala ersättning för inkomstförlust till skadade som inte kan arbeta under tid de är sjukskrivna, så visst... det finns en anledning till att försäkringspremierna är höga.

Kör vackert därute...

Ankan skrev:
Vården betalas inte av försäkringsbolagen utan av samhället. Bolagen får dock betala ersättning för inkomstförlust till skadade som inte kan arbeta under tid de är sjukskrivna, så visst... det finns en anledning till att försäkringspremierna är höga.

Kör vackert därute...

trodde det var lite självklart, men tack för förtydligandet :tummenupp

Last edited:
selin skrev:
Allt gick bra, hade sjukt ont vid uppvaket, och har ju jävligt ont än, men inte i höften utan mest i lårmuskeln.

Det som är jävligt skönt är att f.r.o.m nu så får jag belasta benet fullt ut så länge det inte gör ont! Så nu är det bara att börja lära sig gå igen och kasta kryckorna åt helvete inom en ganska snar framtid!
:banana

Fridens

Gött att höra att allt gick vägen! Nu är det bara att sakteligen börja gå då. Fattar inte att de inte kan välja rätt skruvar direkt, min är också för lång...så jag har problem med den. Men den ska ut nästa vecka.

Krya på dig nu så du hinner träna upp kroppen lite innan sommarn är här! :tummenupp

jocke i köping skrev:
Tror inte det är samma läktid på ett planerat ingrepp i kroppen som efter ett trauma ,, min handled tog 4 månader o få till så ja kunde jobba igen,8 veckor med Hoffman + resterande tid till rehab,

Missade detta innan. Du hade alltså enbart hoffmanställningen i 8 veckor? Jag hade min ställning i 27 veckor!

Var hos läkaren idag. Blir en stelop av höger fotled. Inga andra ingrepp, så jag slipper ha ställningen igen.. :D

selin skrev:
Lite lyft igen då...

Blev opererad i Måndags, dom har borrat ur benmassa från höften och sedan gjort ett c.a 13 cm långt snitt på låret och gått igenom musklen för att sedan lägga i benmassan i benbrottet. Allt gick bra, hade sjukt ont vid uppvaket, och har ju jävligt ont än, men inte i höften utan mest i lårmuskeln.

Fick recept på Oxycontin med mig hem, så närmaste veckan lär man ju vara ganska lättroad och mest sitta och dregla.

Det som är jävligt skönt är att f.r.o.m nu så får jag belasta benet fullt ut så länge det inte gör ont! Så nu är det bara att börja lära sig gå igen och kasta kryckorna åt helvete inom en ganska snar framtid!

Fridens

Skönt att det gick bra, hoppas att det ta sig nu då.. :)

Fint med lite oxycontin.. man kanske skulle komma o hälsa på dig.. :hihi

Kämpa på nu o kör hårt på rehaben!

jag kommer förmodligen att vara obstinat ang, försäkringspremier i fortsättningen åxå,,
men det är nog bara för att jag tycker att jag som drullputte(om fallet vore så) skulle ha en belastning på min premie för det jag har belastat sjukvården efter att jag har förolyckats och inte som i mitt fall 20 år före,
dvs jag har åkt hoj i över 20 år o detta är min 1:a skada och nu kan jag köpa att jag betalar högre premie än om jag inte skulle ha smällt,

1984 betalade jag 800:-SEK i månaden för min 1200cc jag hade ,, och så har det fortsatt fast i stegrande takt,resten kan dom flesta lista ut själva vad jag genom åren betalt i premier,

jag betalar dessutom skatt som till viss del går till sjukvård och har gjort det oavbrutet sedan 9/8-82, jag har i princip aldrig varit sjuk på riktigt o behövt vård förrän nu ,,(jag vet att jag säger imot mig själv) så jag tycker att mina pengar jag betalat tills nu borde räcka och inte belasta min försäkring,
men nu fungerar det inte så och det tycker jag är helt ok för mig ,, en olycka är en olycka,,

mera beklagligt är ju alla bedrägerier o fingerade stölder jag o vi andra får betala,, det vill jag inte tänka på hur stor del av min premie som det går till ,,

jag säger än en gång ,, en olycka är en olycka och det kan man oftast inte hjälpa, men ett bedrägligt försåt kan du hjälpa och ska åxå straffas för,,,

Tack för ordet.

Gabor skrev:
Den här tråden borde ALLA på sh läsa....flera ggr...

Kom sedan inte å klaga på Försäkringspremierna...

Det är väl ingen som tor att alla dessa operationer och eftervård är gratis...

Till alla som har varit och är skadade pga våran hobby....krya på er nu, så ses vi på vägarna i sommar. Har själv varit där en del är och sett ännu värre skador läkas och sen har peronen varit i farten med hoj. :tummenupp

Maverick skrev:
Skönt att det gick bra, hoppas att det ta sig nu då.. :)

Fint med lite oxycontin.. man kanske skulle komma o hälsa på dig.. :hihi

Kämpa på nu o kör hårt på rehaben!

Tack för det! Ska jobba på hårt nu med rehaben, blev heltidssjukskriven till den 1/4 och då tänker jag fan kunna gå utan kryckor.

Förstår att du är avis på Oxycontinet :D Det är fina grejjer

selin skrev:
1933568 Tack för det! Ska jobba på hårt nu med rehaben, blev heltidssjukskriven till den 1/4 och då tänker jag fan kunna gå utan kryckor.

Trådlyft!! :)

Har allt gått bra med läkningen??
Så de kanske blev första arbetsdagen idag..?? :)

Fritte666 skrev:
2056760 Trådlyft!! :)

Har allt gått bra med läkningen??
Så de kanske blev första arbetsdagen idag..?? :)

Ojdå! Skapligt lyft :)

Det kändes bra till en början för att bli skit igen, kunde knappt röra mig under hela Mars, har inte en aning vad som hände men inget som syntes på röntgen iaf, kanske var överansträngning. Började träna lite lätt igen och det blev lite bättre och nu känns det bra igen förutom att jag har ont där alla skruvar sitter. Kan iaf gå skapligt utan kryckor nu igen men jag försöker ta det ganska lugnt. Hoppas på att bli så pass bra att man kan gå ut och ha lite roligt snart utan att behöva få ont hela tiden!

Blev sjukskriven till 1/7 men jag har varken mage eller ork att vara hemma så länge, så jag tänkte börja jobba i April nångång. Vore iofs ganska skönt att vara hemma hela Juni och åka MC :hihi

lema skrev:
2056918 Kvinnor och bilar går inte ihop.
Sorgligt men sant.

Ja, det är sant. Men killar och bilar går ännu sämre ihop om man tittar till hur olycksstatistiken per körd kilometer är mellan könen ;) :tungan.

Människor och bilar går inte ihop.

Last edited:
selin skrev:
1933568 Tack för det! Ska jobba på hårt nu med rehaben, blev heltidssjukskriven till den 1/4 och då tänker jag fan kunna gå utan kryckor.

Hur mycket Oxycontin tog du? När jag kom hem från sjukan tog jag 60mg/dygn...kände inget särskillt av det. Efter ca 5 veckors nedtrappning gick jag från 20mg/dygn till att inte ta något, kännde ingen skillnad...
Däremot så blev man ju rätt fin av morfinpumpen på sjukan som lät bip-bip var sjätte minut :banana

Krya på dig!

Mikey skrev:
2057156 Hur mycket Oxycontin tog du? När jag kom hem från sjukan tog jag 60mg/dygn...kände inget särskillt av det. Efter ca 5 veckors nedtrappning gick jag från 20mg/dygn till att inte ta något, kännde ingen skillnad...
Däremot så blev man ju rätt fin av morfinpumpen på sjukan som lät bip-bip var sjätte minut :banana

Krya på dig!

Ketoganet på sjukan är guld! Det mesta blir ganska bekymmerslöst efter en injektion eller två :hihi

Jag åt 80mg oxycontin om dagen + att jag hade Oxynorm som är samma sak fast snabbverkande, kände inte heller nåt speciellt första veckan men förmodligen så tömdes väl kroppen på allt annat man fått under tiden på sjukhuset och det blev ett jävla drag när man åt dom sen. Det är då utan tvivel den mest effektiva smärtstillande medicinen jag ätit.

Fick även Tiparol, vilket jag äter fortfarande. Men det är farligt med piller, svårt att sluta, man måste passa sig.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT