jag kommer förmodligen att vara obstinat ang, försäkringspremier i fortsättningen åxå,,
men det är nog bara för att jag tycker att jag som drullputte(om fallet vore så) skulle ha en belastning på min premie för det jag har belastat sjukvården efter att jag har förolyckats och inte som i mitt fall 20 år före,
dvs jag har åkt hoj i över 20 år o detta är min 1:a skada och nu kan jag köpa att jag betalar högre premie än om jag inte skulle ha smällt,
1984 betalade jag 800:-SEK i månaden för min 1200cc jag hade ,, och så har det fortsatt fast i stegrande takt,resten kan dom flesta lista ut själva vad jag genom åren betalt i premier,
jag betalar dessutom skatt som till viss del går till sjukvård och har gjort det oavbrutet sedan 9/8-82, jag har i princip aldrig varit sjuk på riktigt o behövt vård förrän nu ,,(jag vet att jag säger imot mig själv) så jag tycker att mina pengar jag betalat tills nu borde räcka och inte belasta min försäkring,
men nu fungerar det inte så och det tycker jag är helt ok för mig ,, en olycka är en olycka,,
mera beklagligt är ju alla bedrägerier o fingerade stölder jag o vi andra får betala,, det vill jag inte tänka på hur stor del av min premie som det går till ,,
jag säger än en gång ,, en olycka är en olycka och det kan man oftast inte hjälpa, men ett bedrägligt försåt kan du hjälpa och ska åxå straffas för,,,
Tack för ordet.
Gabor skrev:
Den här tråden borde ALLA på sh läsa....flera ggr...
Kom sedan inte å klaga på Försäkringspremierna...
Det är väl ingen som tor att alla dessa operationer och eftervård är gratis...
Till alla som har varit och är skadade pga våran hobby....krya på er nu, så ses vi på vägarna i sommar. Har själv varit där en del är och sett ännu värre skador läkas och sen har peronen varit i farten med hoj.