Hemma efter 2 veckor på sjukhus

Hoppas det går bra med rehab ..sj vet jag inte om jag skulle våga anta en andra chans efter en sån upplevelse :confused: man har ju råkat ut för ett par allvarligare nära-döden upplevelser, men klarat sig undan från marksyning. Svårt det där att våga gränsla sadeln igen, dock går det undan sen - att komma i form igen, en erfarenhet rikare. Men tankarna slår en, att det finns så mkt man inte upplevt och lärt den hårda vägen..

:3freak

Socrates skrev:
Av ren nyfikenhet lyfter jag tråden igen....hur går det för dig Selin?

Tackar återigen alla för omtanken! :)

Det går sakta men säkert framåt! Har börjat få bra böjning i benet samt att det bara fattas 10 grader på sträckningen, benbrottet är väl långt ifrån läkt, skulle ta c.a 2 år enligt min läkare p.g.a att benet slogs sönder kraftigt + att det sprack på längdsled nästan hela vägen upp till höften.

Har köpt en ny Triple som ska moddas under vintern, men vi får väl se hur det känns att grensla den i vår. Lär ju bli lite skakigt första veckorna. Sen är det ju helt klart en jävla chansning att ta.

Ringde till Polisen för att höra mig för om den kvinnliga bilföraren, hon ska om jag fattat allt rätt nu ha åkt dit på vårdslöshet i trafik. Vet dock ej vad det innebär.

Skrev tidigare om att jag hade problem med några benbitar som tryckte på lite, dom blev bortopererade akut till slut, kunde knappt röra på benet. Bifogar lite bilder på det, så kanske ni förstår :gnissla

Mvh

Bifogat

• DSC00054_2.jpg
    DSC00054_2.jpg
    84.3 KB · Visningar: 515
  • DSC00056_2.jpg
    DSC00056_2.jpg
    104 KB · Visningar: 603
AJAJAJ!

Det ar ju med skrackblandad fortjusning man koper hoj till varen.
Men det ar ju sa... Allt som ar roligt ar antingen dyrt eller farligt. Ofta Bade och :)

Hoppas du battrar dig fort, och att varen kommer minst lika snabbt!

Se till att krya på dig ordentligt och hoppas verkligen att du blir helt återställd! Jag kan förstå att du funderar lite över det här med hojåkandet. Det är ett farligt intresse...

Blev själv utskriven från sjukan igår efter ett par veckors förvaring. Dock har jag fått permission ett par dagar emellanåt vilket har lättat upp sinnet en hel del. Nu väntar ett par månader där man är helt beroende av hjälp från andra människor, men man kan ändå inte vara annat än glad över att det gick så pass bra som det gjorde. Det hopas jag att du också är! Snart är du uppe i sadeln igen!

selin skrev:
Skrev tidigare om att jag hade problem med några benbitar som tryckte på lite, dom blev bortopererade akut till slut, kunde knappt röra på benet. Bifogar lite bilder på det, så kanske ni förstår :gnissla

Mvh

Fy f*n! :4skrika Ser riktigt otrevligt ut med de där benbitarna. Gött och bli av med de kan jag tänka mig :)

Snart är du uppe och springer och kör hoj ska du se.

Hoppas kärringen som körde på dig mår dåligt för det som hände, och att det blir ett kännbart straff iaf, och inte bara en varning.

Ha de gött nu!

Tja !

Är också hemma efter 1 v på sjukan pga av att kvinnlig bilförare inte såg mig utan körde ut mitt framför när jag kom glidande i 80 knyck. Resultat: ett brutet hälben i höger fot + tre fina skärsår på höger ben sydda med 17 stygn så nu hoppar man omkring på kryckor med foten i gips. Skall så vara i 4 v till o sedan blir det rehab

Selin - får du reda på något matnyttigt ang försäkr skicka ett PM !

Jonas

vx800 skrev:
Tja !

Är också hemma efter 1 v på sjukan pga av att kvinnlig bilförare inte såg mig utan körde ut mitt framför när jag kom glidande i 80 knyck. Resultat: ett brutet hälben i höger fot + tre fina skärsår på höger ben sydda med 17 stygn så nu hoppar man omkring på kryckor med foten i gips. Skall så vara i 4 v till o sedan blir det rehab

Selin - får du reda på något matnyttigt ang försäkr skicka ett PM !

Jonas

tråkigt när de händer såna här saker för både dig å selin

selin skrev:
Hej på er alla.

Kom igår hem efter en sjukhusvistelse på 2 veckor.

En kvinnlig förare i en Audi A6 såg mig inte av nån anledning och gjorde en vänstersväng och korsade min körbana när avståndet mellan oss var 6-7 meter :kocko det enda jag hann göra var att vrida på styret och låsa upp bak.

Det resulterade i en ofrivillig målbergare med skruv som inleddes med att jag slog av lårbenet rejält på styret plus att jag (känsliga varnas) slog av bensintanken med skrevet :eek: vilket resulterade i en hel del komplikationer i dom nedre regionerna. Känns lite pinsamt att skriva ut skadorna exakt här på ett publikt forum. Men ni kanske kan använda fantasin, och jag utan problem säga att det är den värsta pungsmäll jag åkt på.

Jag klarade dock landningen bra förutom en stukad handled.

Känner mig jävligt uppgiven nu, har grymt ont överallt hela tiden. Min drömcykel jag haft en månad är skrot, och jag lär ju inte blir 100% återställd på någon av skadorna.

Ville bara skriva av mig lite.

Kör försiktigt!
Hoppas du läker bra, har råkat ut för samma händelse men en Nissan bluebird. :huvet Man får en helt ny uppfattning om ordspråket BILAR ÄR HÅRDA.....Som sagt hoppas du slipper men och dylikt. och om Audin :kocko

Skitont gör det att paja lårbenet,bröt det december-04 :4skrika Mitt blev 3cm kortare p.g.a höftledsvinkeln kraftigt reducerad vid ihopspikningen,brott högst upp på lårbenet. Vet inte om ortopeden borrade fel eller om det inte funkade att borra annorlunda,hur som helst vill ingen prata om det.Se till att hålla din kropp igång med träning så gott det går, du har en lång rehabilitering framför dig.Har din ortoped gjort ett bra jobb sköter kroppen resten med rätt träning.

Moroso skrev:
Skitont gör det att paja lårbenet,bröt det december-04 :4skrika Mitt blev 3cm kortare p.g.a höftledsvinkeln kraftigt reducerad vid ihopspikningen,brott högst upp på lårbenet. Vet inte om ortopeden borrade fel eller om det inte funkade att borra annorlunda,hur som helst vill ingen prata om det.Se till att hålla din kropp igång med träning så gott det går, du har en lång rehabilitering framför dig.Har din ortoped gjort ett bra jobb sköter kroppen resten med rätt träning.

Tack för infon!

Kollar man röntgenbilderna och läser operationsjournalen så ser man att det är jävligt långt ifrån en optimal lagning, spiken är ju rak, men benhalvorna sitter fan inte i närheten av rakt. Detta står det klart och tydligt i journalen att han inte är nöjd med.

Som vanligt när man påpekar detta för en läkare låter det ju som att mirakel kommer att ske och det kommer bli perfekt. Jag har insett att jag kommer att ha en stor benklump mitt på benet, p.g.a allt extra skelett som måste dit. Önskar att jag kunde visa dig bilderna.

Sen drog ju operationsläkaren i en för lång skruv i knät, så skruvskalle och ändan på skruven syns tydligt, måttligt kul.

Synd på ditt ben, verkligen! Vet hur det känns att bara bli idiotförklarad och ignorerad av folk inom sjukvården.

Mvh

Bröt nyckelbenet i sommras efter en krasch, inte riktigt i din division beträffande smärta men dödångsten infann sig i alla fall.

Nu är jag helt återställd o jag hoppas att du blir det åxå. Vem vet, vi kanske syns på vägarna nästa sommar.

Ta det lugnt o se till att du är 100% återställd innan du drar igång några avancerade övningar :rolleyes:

Krya på dig!

Olycka

Krya på dig ! Selin :pannkyss

Kraschade själv på gälleråsen i sommras, knäfraktur bäckenfraktur nyckelben som tur va blev man operrerad på karolinska (Uppsala) kanon läkare.
Stå på dig om rehab det är bara att jaga dom,samt fixa så du får träna i bassäng. Har själv 3 månaders rehab.

Lycka till. Klart du ska upp på hojen.

Last edited:
Sorry för mastodont-trådlyftet, men ville återigen påminna hur drygt det är att krocka.

Var idag, snart 5 månader efter olyckan på ytterligare ett återbesök på sjukhuset, har kännts ganska bra på slutet och jag trodde efter 17 veckor på kryckor att jag åtminstonde skulle slippa en av de satans otygen.

Men icke, läkaren suckade lite och sa nåt i stil med att det läker alldeles för långsamt och jag har en stor spricka i benet som det inte hänt ett skit med i läkväg. Han ville inte chansa längre att jag stödde alldeles för mycket på bara märgspiken med risk för att skruvarna i knät till slut går av = inte bra.

Så nu väntar en operation där dom tar benmärg från höften och lägger det i mitt brott i lårbenet tydligen :3freak Nån som gjort nåt liknande? Kallade det för "benpackning"? tror jag.

Ta det lugnt när det väl är dags för säsong, och akta er för "All fucking idiots riding the car" (Citerat Valentino Rossi i Faster) Det kommer jag göra.

Fridens

selin skrev:
Sorry för mastodont-trådlyftet, men ville återigen påminna hur drygt det är att krocka.

Var idag, snart 5 månader efter olyckan på ytterligare ett återbesök på sjukhuset, har kännts ganska bra på slutet och jag trodde efter 17 veckor på kryckor att jag åtminstonde skulle slippa en av de satans otygen.

Men icke, läkaren suckade lite och sa nåt i stil med att det läker alldeles för långsamt och jag har en stor spricka i benet som det inte hänt ett skit med i läkväg. Han ville inte chansa längre att jag stödde alldeles för mycket på bara märgspiken med risk för att skruvarna i knät till slut går av = inte bra.

Så nu väntar en operation där dom tar benmärg från höften och lägger det i mitt brott i lårbenet tydligen :3freak Nån som gjort nåt liknande? Kallade det för "benpackning"? tror jag.

Ta det lugnt när det väl är dags för säsong, och akta er för "All fucking idiots riding the car" (Citerat Valentino Rossi i Faster) Det kommer jag göra.

Fridens
Lider med dig, har själv peppar peppar inte råkat ut för någon
allvarligare olycka.

Hallå där! Kan bara säga att jag vet precis vad du går igenom. Jag gjorde en riktig vurpa 2002 i september.Bröt vä underben och fick märgspik i det. Hö handen fick sen en rejäl smäll så ledbanden gav upp.
Låg på sjukan 1.5 månad,opererade mig 5 ggr under den tiden. När jag väl kom där ifrån var det rullstol ett bra tag o sen kryckor i ca 1.5 år. Många besök hos sjukgymnasten och några operationer senare så måste jag säga att jag mår prima. Är i stort sett återställd.

Klart att man har lite sviter efter det speciellt nu när det är kallt,men det är inget jag inte kan leva med.
Så nu ska jag iallafall till och tävla i år i rookie 1000...weeeiii

Det jag vill säga är helt enkelt ge inte upp!!!!

Lycka till och krya på dig!

selin skrev:

Fridens

Åh fy fan. Hoppas att du kan bli helt återställd någon gång. Läskigt också med dessa "skrevolyckor", kanske borde man ta å köpa en suspensoar.. :va

Undrar vad tanten i bilen fick för slags straff ? Vårdslöshet i trafik, vad kan det ge som mest månne ? Vet hon om att du mår som du gör ?

frollo skrev:
Hallå där! Kan bara säga att jag vet precis vad du går igenom. Jag gjorde en riktig vurpa 2002 i september.Bröt vä underben och fick märgspik i det. Hö handen fick sen en rejäl smäll så ledbanden gav upp.
Låg på sjukan 1.5 månad,opererade mig 5 ggr under den tiden. När jag väl kom där ifrån var det rullstol ett bra tag o sen kryckor i ca 1.5 år. Många besök hos sjukgymnasten och några operationer senare så måste jag säga att jag mår prima. Är i stort sett återställd.

Klart att man har lite sviter efter det speciellt nu när det är kallt,men det är inget jag inte kan leva med.
Så nu ska jag iallafall till och tävla i år i rookie 1000...weeeiii

Det jag vill säga är helt enkelt ge inte upp!!!!

Lycka till och krya på dig!

Tack för det! Det var en jävla smäll du åkte på, kryckor i 1.5 år, helvete vad jobbigt. Men du är ju ett bra exempel på att det blir bra till slut! Lycka till nästa år!

Mvh

lorkan skrev:
Åh fy fan. Hoppas att du kan bli helt återställd någon gång. Läskigt också med dessa "skrevolyckor", kanske borde man ta å köpa en suspensoar.. :va

Undrar vad tanten i bilen fick för slags straff ? Vårdslöshet i trafik, vad kan det ge som mest månne ? Vet hon om att du mår som du gör ?

Ja, bilderna jag har på skrevet skulle kunna användas ihop med rysk förhörsteknik, bara genom att visa dom skulle få vem som helst att prata :D

Den tanten har jag inte pratat med sen jag låg på sjukhuset, vet inte nå hur hon mår, men hon åkte dit på vårdslöshet i trafik iaf. Hon skulle på Line-dance kurs och hade bråttom och såg mig därför inte.

Kontentan är alltså, allt detta för något så meningslöst som Line-Dance :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...