Helvetesresan

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Jag vågar inte berätta hur eller var, du får fundera lite.
Ta en kopp The, gärna caribiskt och rök en John Silver till det så blir det en bra kväll.
Gillar inte the, röker bara kubanska, dricker helst bara agavebaserad sprit. Hoppas det funkar. ?
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag streamade, då slipper man reklam och kollade även andra avsnittet i direkt följd.
Kommer troligen se resten också vid tillfälle... men...
Detta är inget för mc-folk.
Möjligen de som håller på att ta körkort eller så... nä, detta är en mc-variant på "Farmen" mm.
De försöker göra "bra tv".
Vurpan som kom... jag har sett Mattias köra enduro och att vispa runt på det viset på en skogsväg vetefan... skulle inte förvåna mig om det var en arrangerad vurpa för att få bra tv.
Produktplaceringen är väl påtaglig, Deffen utmed en strand är det nog nån som reagerar på gällande terrängkörningslagen... och mat som poppar upp här och var.
Och ärligt talat, Mattias är driven och det är ju bra... men övriga gänget är lite mer laidback och vill ibland annat.
Men NEJ, alla skall rida häst, klättra i berg osv.
Tror Mattias borde göra som Hanna och köra ensam i fortsättningen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och ärligt talat, Mattias är driven och det är ju bra... men övriga gänget är lite mer laidback och vill ibland annat.
Men NEJ, alla skall rida häst, klättra i berg osv.
Tror Mattias borde göra som Hanna och köra ensam i fortsättningen.

Tack för uppdateringen, då vet man att man inte missar något när man skippar resten av avsnitten.

Ärligt talat så fattar jag inte grejen - dra ihop en lite lös samling med folk som man inte känner eller bara halvkänner varav hälften knappt har åkt hoj förut. Sedan tvinga på dem en tajt planerad resa där man själv bestämmer allt och där alla måste göra som en själv. Det är ju som upplagt för konflikter a' sämsta sortens B-såpa. Ändå står man på fotpinnarna och sjunger "looking for freedom"...

Med det upplägget - keep looking...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Detaljplanerad kanske är ett bättre ord...?

I vilket fall som, jag har svårt att se hur en resa detaljplanerad och styrd av en enda person ska kunna fungera för en hel grupp. Hur kul blir det för de andra, liksom...? Men det är väl kanske det som är vitsen, för att få till lite dramatik, spänning och "bra" reality-TV...?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Efter 1 1/2 avsnitt...
Mycke' snack & lite hojåka. Hästar och bergsklättring som är oväsentligt på en hojresa. Konflikter under uppseglande känns det som (=tänkt att bli "bra" tv). Bra kock! ?

Fast sedan Hanna...! Man blir ju nästan kär! ?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
...och nu har jag sett alla tre delarna. Samma omdöme som i förra inlägget. Det handlar mycket om den personliga resan, viljornas kamp, förmåga eller oförmåga att ta in vad andra säger och klarar av. Och inte så jättemycket om själva hojandet.

Men ändå ganska så trivsamt. Och ett sätt att uppmärksamma att det bara är att sätta sig och köra en sväng i landet (eller någon annanstans). Det måste inte vara så komplicerat, de flesta av oss har ju inte med sig en filmare och det går rätt bra ändå! :)

Gjorde själv en liknande tur för några år sedan. Tog östra kusten i Sverige norrut (från Göteborg räknat), vände vid Riksgränsen och tog västra kusten i Norge söderut. En fin tur på många sätt! Både den halva jag reste helt själv (norröver) och den andra halvan i grupp på 5-6 pers (söderöver). Strax över 500 mil. Testa själv om du inte har gjort det!
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Lär nog inte hjälpa att komma på att han på ett omständligt sätt menar Pirate Bay men inte vågar(?) skriva det
Kanske det hade hjälpt och herrejösses det var hänvisning till en otroligt gammal grej. Försvann inte den på typ nittiotalet? Plus för det!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Menar du "Helvetesresan"...? Snackade man inte om nästan 500 mil precis i början av programmet, dessutom till stor del på TET-vägar...? I så fall låter tjugofyra timmar lite väl forcerat...
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Hanna C Johansson blev intervjuad idag på TV4s nyhetsmorgon. klockan 0915. Dj-t vaken tjej
 

lillalbin

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2019
Ort
söderhamn
Hoj
1999 honda vfr800 honda varadero
Någon som såg den nya serien på femman igår med fyra kändisar som ska köra MC genom Sverige
Kändes lite som att man mjölkade ut tittartiden på ett amerikanskt vis med att visa samma sak igen,
efter att sett han ramla med hojen tio gånger blev man lite uttråkad.
Sen med alla dramatik med hur stort uppdrag det var att köra lite hoj på svenska vägar blåstes ju upp till dimensioner på en resa runt jorden men det är ju klart
deras uppdrag är ju att göra TV.
Kommer nog ändå se vidare på serien, Hanna C Johansson har jag följt sedan tidigare på Instagram.

Håller med du. Kanske skulle snegla på Norrmännen. Eller Norskorna... Dom e duktiga på att göra TV.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Sett alla tre avsnitten. Djävla bajenpropaganda!
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700
Finns Mondo Enduro att se online någonstans? DVD känns ju svårt att lösa....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top