Helvetesresan

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Någon som såg den nya serien på femman igår med fyra kändisar som ska köra MC genom Sverige
Kändes lite som att man mjölkade ut tittartiden på ett amerikanskt vis med att visa samma sak igen,
efter att sett han ramla med hojen tio gånger blev man lite uttråkad.
Sen med alla dramatik med hur stort uppdrag det var att köra lite hoj på svenska vägar blåstes ju upp till dimensioner på en resa runt jorden men det är ju klart
deras uppdrag är ju att göra TV.
Kommer nog ändå se vidare på serien, Hanna C Johansson har jag följt sedan tidigare på Instagram.

 

GUE

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2016
Ort
Huddinge
Hoj
Ducati Multistrada 1260
Håller med dig i allt. Förhoppningsvis kommer det att fokuseras mer på körandet, problemlösningar och gruppens dynamik mer än samma vurpa 10ggr.
Jag kommer att följa det hela.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Skabbig television är det. Inte värt slösa tid på. Synd de inte kan göra det bra.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är kroniskt allergisk mot TV-serier som har timslånga avsnitt där ganska precis halva tiden är reklam. Att man dessutom bryter för reklam med samma jävla cliffhanger hela tiden gör det ju bara…pinsamt…? Att det sedan verkar som att denna TV-serie kommer att handla mer om konflikter inom gruppen än motorcykelkörning och besöksmål gör det hela lite väl…meeh…?

Jag hade gärna sett ett TV-program om den lågmälda tjejen ensam, hon är ju faktiskt en riktig traveller. Men mitt i ett gäng pratglada mediekåta killar så blir hon ju knappt synlig.
 

NilleK

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2017
Ort
Gisebo
Hoj
Massor
Det lockar nog inte nya hojåkare direkt,för mycket snack o lite verkstad!
Mer hojkörning o fina platser hade suttit på sin plats. Kommer nog följa iaf.
Har alltit gillat Hanna och hennes resor!!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vi borde ha en "The Motorbike show" eller liknande och inte sånt där trams.
Kommer inte att titta.
Hanna? Var det inte hon som började sin mediakarriär med att flyga dit någon ställt upp en hoj och så körde hon en sväng och åkte hem igen? Eller var det någon annan tjej?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns det någonstans i streamingjungeln där man kan se skiten gratis?

Jag är villig att ge det en chans, men jag är övertygad om att det är skit,

Alla liknande program handlar ju väldigt lite om att lösa uppgiften, och jättemycket om att försöka få till konflikter inom gruppen, vilket gör att det blir skit.

Den där grejen dom gjorde med MC genom hela Asien (Trans Asia nånting) hade ju kunnat bli hur br som helst, istället gjorde dom dokusåpa av det.

Jag hade mycket hellre följt dom andra åkarna än att se Varg-Olle, Fundin och Posa i påhittade situationer.
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Låter som amerikansk upprepnings-tv. Om någon klipper ner det kan det säkert vara kul.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Såg oxå första avsnittet igår och var väl inte direkt impad...
Iofs väntat men det hade varit kul att någon gång få bli överraskad av en svensk mediaproduktion!
För de som ännu inte har sett den så rekommenderar jag istället The Long Way Round som var riktigt bra i mitt tycke!
:fakta


Finns även Long Way Down samt Long Way Up men som i mitt tycke är sämre produktioner...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Man förstår ju att det tar några år att förverkliga sin dröm om man ska ha spons, tv-team, några polare och en tjej med.
I tv-teamet ingick det väl någon som skriver replikerna också. Så jävla töntigt.
Det lockar säkert andra medelålders gubbar som har en dröm att komma hemifrån och bort.
Åk själv nästa gång.

Så sambon råkade vara ute och campa bara sådär. Sponsrad bil antar jag. Såg jäkligt äkta ut. Terrängkörningslagen?

Nu hörde jag inte vad kocken sa, var grönsakerna odlade lokalt?
Så ”bra” redigerat. Soppa på en spik.

Den typen av produktioner suger hEstb*lle.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Såg oxå första avsnittet igår och var väl inte direkt impad...
Iofs väntat men det hade varit kul att någon gång få bli överraskad av en svensk mediaproduktion!
För de som ännu inte har sett den så rekommenderar jag istället The Long Way Round som var riktigt bra i mitt tycke!
:fakta


Finns även Long Way Down samt Long Way Up men som i mitt tycke är sämre produktioner...

Jag gillade Long Way, tills jag fick höra hur tillrättalagda dom inspelningarna var...
Det var jävligt mycket teater för kameran, och sedan kom en bil med hämtpizza och kalla öl när det blev middagsdags..

Den dom gjorde på elhojar var ju 100% teater och reklamfilm, dom åkte buss genom hela Mexico
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Jag gillade Long Way, tills jag fick höra hur tillrättalagda dom inspelningarna var...
Det var jävligt mycket teater för kameran, och sedan kom en bil med hämtpizza och kalla öl när det blev middagsdags..

Den dom gjorde på elhojar var ju 100% teater och reklamfilm, dom åkte buss genom hela Mexico
Håller med, den senaste produktionen (Long Way Up) är oxå den svagaste!
Tråkigt om det är sant med manusstyrda produktioner då åtminstone den första i serien känns förhållandevis genuin och äkta...
 

RobinW

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM Duke 890 R, 2022
Finns Mondo Enduro att se online någonstans? DVD känns ju svårt att lösa....
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det fanns i en fiskevik förr.
Road to Dakkar var faktiskt bra, bättre än alla long way.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Så sambon råkade vara ute och campa bara sådär. Sponsrad bil antar jag. Såg jäkligt äkta ut. Terrängkörningslagen?

Nu hörde jag inte vad kocken sa, var grönsakerna odlade lokalt?
Så ”bra” redigerat. Soppa på en spik.

Den typen av produktioner suger hEstb*lle.
Sponsringarna reagerade jag också på
Riktigt mycket produktplaceringar överallt. Reklam på bilen till frun som "råkade campa"
Reklam flera gånger om vilken gård dom åt på, reklam om mc campingutrustningen Till och med läsken såg man att märket på burken var vridet mot kameran istället för att burkens öppning var mot den som drack.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top