Helvete vad förbannad man blir!!!

:va Jämför man skåningar med stockholmare så tycker jag att stockholmarna visar mycket mer hänsyn och släpper fram andra trafikanter. Skåningar ligger och såsar i vänsterfilen och vägrar byta fil ens om man ligger bakom med blinkersen på. Och blinkar man för att byta fil så gasar dom på och stänger luckan. Det är inte konstigt att grannfejden oftast utspelar sig i Skåne med en sån mentalitet.

Kan inte annat än att hålla med dig. Skåningar har någon form av prestige att inte hjälpa varandra i trafiken. Slutar med att man blir vansinnig och kör om dem på insidan. Ska nog påpeka det för den polisman som stoppar mig i framtiden för detta oförlåtliga beteende i trafiken.

kör bil till jobbet, med hoj skiter jag i hur de axxar för kommer om dem ändå så de bajsar i brallan

Brukar man göra med bil med, dom är ju byggda med ena föbaskade marginaler domdära. :)

Brukar dänga KäTtInGeN i takluckan och ladda djävulen faktiskt. :näsblod

Jag smällde med en sån där jävel för en månad sen. Hon ökade långsamt långsamt farten ut på nynäsvägen för att helt plötsligt pallnita när hon ser att DET ÄR EN BUSSFIL HON ÄR PÅVÄG UT I!!!!
Så ja käka kofångare med husabergen :)
Det var ju mitt fel men man kan inte låta bli att bli lite irriterad

:hihi

Håller med Bully. Och tyvärr finns fler saker att störa sig på än det. Detta är dock som sagt ett farligt beteende för andra och jävligt egoistiskt.

Även om man får en långtradare i arslet som resultat av slöisar? :va

Kan ju inte vara nå problem att ta sig ut i vänsterfil och plattan i mattan, eller om det är mördarräcke åka ut efter långtradaren?
Folk som måste hävda sin rätt i trafiken är fan den värsta sorten, typiskt gubbar i nya bilar.

Irriterad ja, men det finns redan allt för många dårar i trafiken. :huvet

Det är till viss del eco-drivingens fel, en hel del har fått för sig att det är klockrent att pilla i 6an (eller 5an i femväxlade bilar) i typ 70 och sen sega sig upp resten av accelerationsfältet plus ute på motorvägen.

Men skyll inte på mig bara :) , jag lär mina patienter att varva ut en del (fast det behövs sällan mer än 3krpm på min körskolebil, beroende på om de växlar 2-3-6 eller 2-4-6).
Det är nog inte ecodrivingens fel. En del är bara kroniskt sega på att accelerera. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Det känns ju suuuperläskigt när bilen sticker iväg i raketfart... :rolleyes:

Plus att en del har så svårt att hänga med i trafiken att det blir tilt i skallen om de ska försöka accelerera snabbt och effektivt samtidigt som de försöker ha koll på trafiken på vägen de ska in på. Tänk på en sån elev som knappt klarar av att växla upp från ettan till tvåan och köra acceptabelt rakt och hålla koll på övrig trafik samtidigt.

Tycker man ska sluta köra och söka hjälp om man blir skit förbannad för nått sånt. FakCtiskt.

Ska jag söka hjälp? När dessa idioter skapar sådan olycksrisk för sina medtrafikanter??? Lär dig axxa och skyll inte på att jag har nå fel beteende.

Jag har 120-väg hela vägen till jobbet, oerhört bekvämt när man väljer köra till jobbet :tummenupp

Inga problem vid på- eller avfart.
Tog för övrigt hojen till jobbet imorse, det var inte kallt men det var mörkt så jag bytte visir.

Last edited:
Folk som står stilla i utfarter fastän det finns påkörningsfiler, för att slussa in trafiken.
fAkkYoo-börnis dirReCkt lixom.

Det är skönt att se dessa trådar. De är en påminnelse att aldrig köpa bil igen.

En kompis sade att han faktiskt sett polisen stoppa bilister som låg och blockerade trafiken i högerfilen. Det vore rätt vettigt om polisen oftare stoppade och varnade bilister som ligger i fel fil, kör för sakta, inte blinkar när de ska byta fil eller på annat sätt hindrar trafiken.

Jag håller med om att det är irriterande, men knappast en olycksrisk då man alltid ska hålla avståndet :mattias

Säger han som har minst tålamod av alla i trafiken...

Man ser mycket sådan dumt när man pendlar till jobbet.

Men det jag kommer ihåg mest från sommaren hände vid Knivstapåfarten:
Bil 1 kör i högerfilen.
Bil 2 på påfarten.

Bil 2 accar upp jämsides med bil 1.
Bil 1 bromsar då lätt för att släppa in bil 2.
Bil 2 ser detta och börjar också bromsa för att låta bil 1 köra.
Upprepa nu detta några ggr.

Slutade med att bil 1 gasade på och åkte iväg.
Bil 2 stod kvar i sin fil och blinkade och väntade på en lucka.

Riktigt skolboksexempel. :död :huvet

Man ser mycket sådan dumt när man pendlar till jobbet.

Men det jag kommer ihåg mest från sommaren hände vid Knivstapåfarten:
Bil 1 kör i högerfilen.
Bil 2 på påfarten.

Bil 2 accar upp jämsides med bil 1.
Bil 1 bromsar då lätt för att släppa in bil 2.
Bil 2 ser detta och börjar också bromsa för att låta bil 1 köra.
Upprepa nu detta några ggr.

Slutade med att bil 1 gasade på och åkte iväg.
Bil 2 stod kvar i sin fil och blinkade och väntade på en lucka.

Riktigt skolboksexempel. :död :huvet

Därför ska man helt skita i att underlätta för dem, ska de på motorvägen får de anpassa sig till resterande.

Det är skönt att se dessa trådar. De är en påminnelse att aldrig köpa bil igen.

En kompis sade att han faktiskt sett polisen stoppa bilister som låg och blockerade trafiken i högerfilen. Det vore rätt vettigt om polisen oftare stoppade och varnade bilister som ligger i fel fil, kör för sakta, inte blinkar när de ska byta fil eller på annat sätt hindrar trafiken.

Hoppas de lägger ner lite mer resurser på detta då dessa bilförare utsätter andra för fara ett antal ggr varje gång de sätter sig i bilen. Det är fan ingen rättighet att få köra bil.

Last edited:
57km/h kom jag upp i idag när lemmeltåget skulle ut på E4:an från häggvik... imorrn blir det hojen istället.

Jag kan inte annat än att hålla med! Hamnar själv ofta bakom människor som
kör ut på motorvägen i 70 km/h trots att accelerationsfältet är väl tilltaget.
Jag funderar ständigt på varför...

Jag tror inte att det har med osäkerhet att göra för det blir bara
jobbigare att köra ut på motorvägen om man håller 70 jämfört
med om man anpassar sig till trafikrytmen! Det borde även den mest
trögtänkta pensionären veta.

Nu är ju min erfarenhet att pensionärer är underrepresenterade i kategorin "våga vägra accelerera innan utfart på motorväg"

Vad är egentligen straffet för att köra om på högern?

Brukar se det som min privata "bossefil" när jag passerar 08land :D

1200:- kostade det mig(tyckte 120 var på tok för långsamt som framförvarande låg i).

Tur att han jag körde om vek in i mittfilen efter mig för annars hade konstapeln klockat mig för fortkörning också. Ha påstod att jag körde i 150, men det trodde inte jag på :)

Last edited:
Den här tråden var nog den värsta uppvisning i omognad jag sett och då är jag själv grymt barnslig.
Sköt er själva och om ni inte har något bättre att reta upp er på än en bil som inte kör som ni tänkt er så är ni 14 år gamla oavsett vad det står på era körkort.

Jag körde om en civilsnut på högersidan, fast han var på motorvägen och jag på påfarten. Då fick han upp ögonen för mig och följde efter mig och mätte hastigheten.

Fick böter hastighetsöverträdelsen men inte för omkörningen.

Inte helt osant

goingtopass.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion