Helvete vad förbannad man blir!!!

57km/h kom jag upp i idag när lemmeltåget skulle ut på E4:an från häggvik... imorrn blir det hojen istället.

Kommer gå lika långsamt. Det är ju Hondor båda två... :D

Den här tråden var nog den värsta uppvisning i omognad jag sett och då är jag själv grymt barnslig.
Sköt er själva och om ni inte har något bättre att reta upp er på än en bil som inte kör som ni tänkt er så är ni 14 år gamla oavsett vad det står på era körkort.

Det är ju synd om dom ju, vart är din empati?! :mad:

Jag fick lära mig på körskolan då jag tog B-kort att man ska lämna påfarten så snabbt som möjligt, dvs inte köra hela vägen ut tills den strålar samman med motorvägen. På påfarten ska man redan ha samma hastighet som resterande fordon på motorvägen.

Här hos oss finns det en påfart där det står redan i svängen precis i början på den 110 men det är många som inte ser den och ligger i 70 tills dom kommer på motorvägen.

Tycker dock det är värre med folk som inte vet hur fan man kör i en rondell eller byter fil hur som helst utan att blinka. Eller om man ligger på motorvägen i vänster fil i full gas o så ser man att det är någon som ligger mycket saktare än en själv i höger filen och är på väg att göra en omkörning, folk med dålig avståndsbedömning är nog värst.

Den här tråden var nog den värsta uppvisning i omognad jag sett och då är jag själv grymt barnslig.
Sköt er själva och om ni inte har något bättre att reta upp er på än en bil som inte kör som ni tänkt er så är ni 14 år gamla oavsett vad det står på era körkort.

Du brukar vara bra på hetsa men detta lyckades inte du hela vägen. Är det omoget att bli förbannad för folk inte gör vad reglerna kräver för att ansluta sig till en motorväg där vissa personer sätter andra för riktiga faror samt sig själv för de vägrar axxa för att ansluta sig till resten av trafikanterna? Mackan fan... Skärpning nu!

Är det omoget att bli förbannad för folk inte gör vad reglerna kräver för att ansluta sig till en motorväg där vissa personer sätter andra för riktiga faror samt sig själv för de vägrar axxa för att ansluta sig till resten av trafikanterna?

Ja, så inåt helsicke också. Tror du din mamma blir arg för sådant? Nä, just det.

Babbla om trafikfara när man har wheelie-bild på avataren, ja om du inte ser omognaden i det så är du helt enkelt...omogen. :fakta

Låt folk köra som de vill så länge de inte utsätter dig för fara, du kör säkert jätteförsiktigt själv om inte annat så det uppväger alla galningar som håller 107km/h på 110-väg. :rolleyes:

:va Jämför man skåningar med stockholmare så tycker jag att stockholmarna visar mycket mer hänsyn och släpper fram andra trafikanter. Skåningar ligger och såsar i vänsterfilen och vägrar byta fil ens om man ligger bakom med blinkersen på. Och blinkar man för att byta fil så gasar dom på och stänger luckan. Det är inte konstigt att grannfejden oftast utspelar sig i Skåne med en sån mentalitet.
Prexis så är det, om du blinkar för filbyte i Stockholm så får du oftast en lucka att falla in i.

Gör du samma manöver i Malmö så får du ofta tut och finger från någon arg mottrafikant.

Skåne har Sveriges sämsta bilförare, man ligger ofta för nära varandra och har ett onödigt hetsigt uppträdande i trafiken.

/Norrlänning i exil.

Ja, så inåt helsicke också. Tror du din mamma blir arg för sådant? Nä, just det.

Babbla om trafikfara när man har wheelie-bild på avataren, ja om du inte ser omognaden i det så är du helt enkelt...omogen. :fakta

Låt folk köra som de vill så länge de inte utsätter dig för fara, du kör säkert jätteförsiktigt själv om inte annat så det uppväger alla galningar som håller 107km/h på 110-väg. :rolleyes:

Läs tidigare itråden så ser du att jag utsattes för stor fara. Hahaha börjar dra in min morsa i detta, du försöker verkligen men lyckas inte. What fuck liksom, var det du som låg framför mig vid långtradar incidenten och vart sårad av tråden? Bilden är tagen ute mitt ingenstans i enköping där jag ej utsatte fara för nån oskyldig. Men men bara för man gillar extrem sporter under säkra förhållanden ska man hålla käft ifall andra utsätter en + andra i trafiken för stor fara. Men man är väl omogen då

Prexis så är det, om du blinkar för filbyte i Stockholm så får du oftast en lucka att falla in i.

Gör du samma manöver i Malmö så får du ofta tut och finger från någon arg mottrafikant.

Skåne har Sveriges sämsta bilförare, man ligger ofta för nära varandra och har ett onödigt hetsigt uppträdande i trafiken.

/Norrlänning i exil.

Det syns tydligt när det varit dimma. Tror aldrig jag varit på något annat ställe där de kör av 4-5st åt gången i dimma. För de bakom har bara följt dimljuset på han framför. Samtliga kört alldeles för fort :hihi

Du måste legat för länge i solen i sommar så du blivit övermogen... :glömdet

Hahaha börjar dra in min morsa i detta

Öm tå? :lol
Syrran då, tror du hon blir arg för att någon kör saktare än henne?

bara för man gillar extrem sporter

De på motorvägspåfarterna kanske också gillar extremsport, med tanke på deras livsfarliga beteende. :rolleyes:

Händer det många allvarliga olyckor på grund av för låg hastighet förresten? :confused:

Bakslangare är bara miljövänliga... + snåla.

Påfarten till motorvägen ÄR TILL FÖR att få upp farten till motorvägens hastighet.

Faen... Tillochmed jag som inte har körkort vet det! :banana

Sen att polisen t.ex. stoppar personbilar på motorväg är bara rent idiotiskt.

På en 30-50 sträcka är det bättre att de står för där är det mera farligt att köra för fort.

Jag hade en Fiesta 1.2 för en massa år sedan, och tom den kom upp i rätt fart innan påfarten övergick till motorväg. Den bilen hade tom eltaklucka. Fifan vad den gick.

Last edited:
Öm tå? :lol
Syrran då, tror du hon blir arg för att någon kör saktare än henne?

De på motorvägspåfarterna kanske också gillar extremsport, med tanke på deras livsfarliga beteende. :rolleyes:

Händer det många allvarliga olyckor på grund av för låg hastighet förresten? :confused:

Nä verkligen inte, rolig bara hur du försöker.

Kolla vad lagen säger ang motorvägs påfarter och ta dig en funderare vad som händer när alla andra kommer i 110 och en jävel kliver ut i 60

Absolut. Inte minst indirekt för att de skapar oreda pga sin osäkerhet och omkörningar som folk tvingas till. Alla har faktiskt inte tid att ligga i 70 på en 110 väg bara för att inte du har bråttom. Men det som framförallt retar upp mig är att de är så jävla ego som sagt som förutsätter att de minsann kan ligga och söndagsåka bara för att inte de har nån tid att passa.

Sen är det alltid samma personer som kör sakta som inte kan backa, parkera, byta fil, aldrig kommer iväg vid rödljus och får panikångest i korsningar.(:rolleyes:) Man måste vara tydlig och bestämd i trafiken annars ska man inte ha körkort.

Kolla vad lagen säger ang motorvägs påfarter och ta dig en funderare vad som händer när alla andra kommer i 110 och en jävel kliver ut i 60

Kolla vad lagen säger om hastigheter och ta dig en funderare på vad som händer om du kör i 200 när alla andra kör 110 :va
Eller det funkar bara åt ett håll? Tell me tell me! :)

(För övrigt blir jag också ilsk bakom ratten. Men jag har kommit fram till att det är just bakom ratten så felet är nog att man sitter i en bil. På hoj blir jag aldrig irriterad över mottrafikanter. ) :krama

Sen är det alltid samma personer som kör sakta som inte kan backa, parkera, byta fil, aldrig kommer iväg vid rödljus och får panikångest i korsningar.(:rolleyes:) Man måste vara tydlig och bestämd i trafiken annars ska man inte ha körkort.

Du tänker på de med ett visst östrogenöverskott? :va

Last edited:
Undrar hur många som svär över er under sommaren när ni sitter på era moppar

Nån per dag :va
Det känns som en samhällsinsats.
Surkukar och gnällkärringar kan då hetsa upp sig och ventilera lite ilska innan de kommer hem och istället hade piskat frugan/gubben/hunden/barnen.
Alla mår bra av att bli förbannande ibland.

:va Jämför man skåningar med stockholmare så tycker jag att stockholmarna visar mycket mer hänsyn och släpper fram andra trafikanter. Skåningar ligger och såsar i vänsterfilen och vägrar byta fil ens om man ligger bakom med blinkersen på. Och blinkar man för att byta fil så gasar dom på och stänger luckan. Det är inte konstigt att grannfejden oftast utspelar sig i Skåne med en sån mentalitet.

Höddu din jävla mögtocke.
Ta o hua daj lite o kom ner pau jorren.
Om de e så jävla brao i stockholm så tau o flutta did.
Här nåre taor vi de lynt så man kan edda sin spiddekauga o vila lita midda ette de.
Va ente så jävla hialös.

Höddu din jävla mögtocke.
Ta o hua daj lite o kom ner pau jorren.
Om de e så jävla brao i stockholm så tau o flutta did.
Här nåre taor vi de lynt så man kan edda sin spiddekauga o vila lita midda ette de.
Va ente så jävla hialös.

Du måste vara inflyttad skåning, din pajas
"Ta och mössa dig lite och kom ner på jorden" :va:D

Flydda, inte flutta.

Ved hud föur hilvede, paugablära!

Förra veckan var det en notis i tidningen om en man i 25-årsåldern som kört om i högerfilen innan en rondell, för att sedan lägga sig i vänsterfilen.
Det stod ingenting om fortkörning, bara att det hade körts om i högerfilen.

Varför är det otillåtet?
Går den högra filen fortare än den vänstra så borde det väl inte vara något problem? Eller ska den högra filen då bromsas ner bara för att det ligger en tröttkeps i vänsterfilen?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti