Helvete vad förbannad man blir!!!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Börjat köra bil till jobbet och upplever detta mer och mer, nämligen folk som verkligen missat poängen med motorvägspåfarter. Hamnar alltid bakom nån jävla mongo som kommer ut i 60-70 km/h på motorvägspåfarten och hindrar mig samt andra att axxa upp till 110 som gäller på ex. det stället jag kör dagligen.

Helt jävla livsfarligt, sedan när de blinkat ut och utsatt andra för fara så börjar de öka farten.

Det var det första min trafikskolelärare lärde mig när jag tog A körkortet för 8år sen. Och så jävla svårt ska det inte behöva vara att gasa så man kommer ut i resterande trafikflytet utan att utgöra så stor fara.

Snuten borde börja jaga sådana trafikfaror istället.

Man blir så jävla sne, hur brukar du/ni göra på sådana påfarter?

Jag kan inte annat än hålla med! En del kör så sjukt sakta i trafiken så det utgör faktiskt mer fara än det som kör för fort...
Har många gånger ställt mig frågan varför...? Det ända jag kommer fram till är för att man är osäker, och är man osäker i trafiken bör man kanske inte ha körkort...

Det där stör mig också då det blir över 1000mil/år på motorväg. Samma folk brukar dessutom byta fil utan att vare sig titta i speglarna eller blinka. Alltid lika intressant att panikbromsa mitt på motorvägen, speciellt dom få gångerna det ligger någon bakom och pressar.

Nu har jag kompressorhorn på bilen som utnyttjas flitigt på motorvägen om någon svänger ut framför utan att blinka. :D

Nej, bättre att köra för fort än för sakta på motorväg. Polisen bryr sig inte om man håller 130 istället för 110.
På påfarterna så är det bara ett läge som gäller på gasen.

Sen ska vi inte prata om alla som ligger och nöter vänsterfil i 100 utan minsta tanke på att flytta sig. :4skrika

Tuta på dom!

Det tutas alldeles för lite. Fatta vad tutfunktionen på en bil eller MC kostar. Tuta lite så att du får valuta för pengarna. Jag försöker tutas lite varje dag för att visa mitt missnöje. Dessutom är det kul att tuta. Folk är ovana att bli tutade på så de blir skitstirriga :D:D

Är folk riktigt muppiga kan man ge dom fingret också. DÅ brukar det bli bra fräs. HAHA

Är folk riktigt muppiga kan man ge dom fingret också. DÅ brukar det bli bra fräs. HAHA

Det gjorde jag i Angered för nåt år sen, det var inte ljushyade människor som körde. Satan vilket liv det blev, inte blev det roligare när polisen kom heller. :gnissla

Jag kan inte annat än hålla med! En del kör så sjukt sakta i trafiken så det utgör faktiskt mer fara än det som kör för fort...
Har många gånger ställt mig frågan varför...? Det ända jag kommer fram till är för att man är osäker, och är man osäker i trafiken bör man kanske inte ha körkort...

Det finns annat att reta upp sig på än hur folk kör i trafiken när man kör bil... men jag håller med, det är klart enerverande men det är bara tänka lugna tankar och inse att man inte kan göra något åt det... annat än att ta hojen nästa gång. :)

Brukar normalt sett vara rätt sansad bakom ratten och försöker verkligen visa hänsyn till andra i trafiken. Ibland händer det att man får ett hjärnsläpp.

Ett typiskt sådant tillfälle är när någon går ut för omkörning flera hundra meter innan en långtradare för att sedan krypa ifatt dem i 110 km/h på en i övrigt rätt öde motorväg. Brukar sluta med att jag kör om dem på insidan. Innan dess har jag givetvis försäkrat mig om att det är den typen av personer bakom ratten som anser sig ha rätt att stoppa övrig trafik bara för att de håller sig inom lagstadgad hastighet. Dessa personer skulle aldrig släppa förbi en genom att gå tillbaka i högerfilen.

Om någon legat och kört ovanligt långsamt på en motorvägspåfart hade jag antagligen försökt hitta en lucka att köra om honom redan på påfarten. En del av dem är rätt breda. Har en rätt snabb bil så personen i fråga hade nog inte ens märk att jag dragit om honom innan det varit försent.

Har inte en så snabb bil. Saab 900 2.0 utan turbo. De tvingar ut mig i en livsfarlig hastighet och även tvingar andra som redan är på motorvägen att byta till vänster filen trotts att det kan komma nån i hög fart.

Idag kom en långtradare i sina 90km/h och jag ligger på påfarten bakom ett mongo som kör 60km/h. Var på fitthåret att jag hann gasa i sista stund och komma ut innan påfarten tog slut och lastbilen låst in mig.

Last edited:
bäst va idag, körde som vanligt i rätt rask takt hem på nynan och ganska tät trafik med ligger stadigt i speed lane och pendlar 100-110, jamen då ska det helt plötsligt alla jävlar NITA allt va dom har för då står det en polisbil med blåljus som stoppat någon knarkar-volvo-745, och då minsann ska det tittas, för det kan ju vara någon riktig bad guy som det ska suckas över imorgon på jobbet över en torr kanelbulle och maskinkaffe.

Tur man iallafall håller avståndet, även om man svär en ramsa när någon klämmer sig in framför bara för att det finns plats.

Här i Stockholm har vi spenderat miljarder på att bygga 3-filiga 90/110-motorvägar.
Men det går bara att köra 90/110 i högst en av filerna.

I vänsterfilen kan man i bästa fall köra 90/110.

I mittenfilen kör man om man ska prata i mobilen.
Detta pga att man bara kan köra i 60-70, och dessutom behöver 4m vingelutrymme åt varje
håll, när man bara styr med vänster hand. I höger hand har man ju mobilen.

Högerfilen är tom. Det finns ingen anledning att köra där.
Pratar man inte i mobilen kör man fortare än 60-70. Och man får inte köra om mobilpratarna
på högersidan. Så efter påfarten får man lägga sig i kö efter en mobilpratare i mittenfilen
och vänta på att man ska kunna tränga sig ut i vänsterfilen.

Så alla som vill köra fortare än 60-70 får samsas i vänsterfilen.
Och utnyttja 1/3 av miljardinvesteringarna.

Stockholm är en vacker och fin stad på många sätt och vis. Ibland saknar jag stan. Så fort jag kör bil där vet jag precis varför jag inte längre bor där. Man tar sig fram snabbare med en moped som toppar 30 km/h.

Tycker detta är ett samtalsämne att ta med sina arbetskollegor, vänner, bekanta, föräldrar osv. ja alla man träffar dagligen så om de är sådana sniglar på påfarterna ska de fan inse vilken livsfara de är.

Har slutat att byta fil när jag närmar mig påfarter för att de ska få det svettigt och inse att enklast för alla vore ifall de axxade till lämplig fart och komma in i rytmen utan att riskera andras liv.

bullysmile skrev:
Det var det första min trafikskolelärare lärde mig när jag tog A körkortet för 8år sen.

Det första min trafikskolelärare lärde mig för 22år sen var att, om jag överlevde första 10åren bakom ratten, akta mig för osnutna odågor med under 10år bakom ratten. "-Hormonstinna och okontollerbara!", tror jag orden var han använde. Jag minns de orden såsom igår :mattias

Numera är man ju såpass erfaren att man kan byta fil utan att vare sig titta i backspegeln eller blinka. Inte för att det sker så ofta, när jag väl hittat vänsterfilen brukar jag ligga där en 10 km/h under föreskriven hastighet.

Lugnt, tryggt, harmoniskt :)

Jag kan inte annat än att hålla med! Hamnar själv ofta bakom människor som
kör ut på motorvägen i 70 km/h trots att accelerationsfältet är väl tilltaget.
Jag funderar ständigt på varför...

Jag tror inte att det har med osäkerhet att göra för det blir bara
jobbigare att köra ut på motorvägen om man håller 70 jämfört
med om man anpassar sig till trafikrytmen! Det borde även den mest
trögtänkta pensionären veta.

Tycker detta är ett samtalsämne att ta med sina arbetskollegor, vänner, bekanta, föräldrar osv. ja alla man träffar dagligen så om de är sådana sniglar på påfarterna ska de fan inse vilken livsfara de är.

Har slutat att byta fil när jag närmar mig påfarter för att de ska få det svettigt och inse att enklast för alla vore ifall de axxade till lämplig fart och komma in i rytmen utan att riskera andras liv.

Det värsta är väl att det spelar ingen roll om man påpekar det, vissa utvecklas ju noll ifrån den dagen dom övningskörde med mamma och pappa.
Och börjar fanskapen köra fortare så vinglar dom väl av i rena förskräckelsen.

En notering jag gjort i trafiken är att det är väldigt vanligt med stora motorer, turbo och 4wd, men körs det fortare än 70? nej för fanken, jag köpte en bil för att slå rekord i igensotad jävla motor.
Fan Bully, jag som skulle gå och lägga mig, nu har jag istället retat upp mig.

(och neeej, jag är ingen perfektionist själv) stannar inte alltid för övergångsställen, kör ibland emot gult-som-är-mer-påväg-emot-rött-än-närmare-grönt och har råkat byta fil och nästan prejat folk av vägen för att skåpbilen saknar död vinkel och speglarna va felaktigt inställda av mig etc.
Men det känns bra att klaga på andra i vanlig ordning.
Och jag gasar fanimej med min tröttmössa till bil, ibland så att sambon skriker, och det är fan han som är fartdåren av oss.

Högerfilen är tom. Det finns ingen anledning att köra där.
Pratar man inte i mobilen kör man fortare än 60-70. Och man får inte köra om mobilpratarna
på högersidan. Så efter påfarten får man lägga sig i kö efter en mobilpratare i mittenfilen
och vänta på att man ska kunna tränga sig ut i vänsterfilen.

Vad är egentligen straffet för att köra om på högern?

Brukar se det som min privata "bossefil" när jag passerar 08land :D

Det är till viss del eco-drivingens fel, en hel del har fått för sig att det är klockrent att pilla i 6an (eller 5an i femväxlade bilar) i typ 70 och sen sega sig upp resten av accelerationsfältet plus ute på motorvägen.

Men skyll inte på mig bara :) , jag lär mina patienter att varva ut en del (fast det behövs sällan mer än 3krpm på min körskolebil, beroende på om de växlar 2-3-6 eller 2-4-6).

Jag smällde med en sån där jävel för en månad sen. Hon ökade långsamt långsamt farten ut på nynäsvägen för att helt plötsligt pallnita när hon ser att DET ÄR EN BUSSFIL HON ÄR PÅVÄG UT I!!!!
Så ja käka kofångare med husabergen :)
Det var ju mitt fel men man kan inte låta bli att bli lite irriterad

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion