Helt slut i kroppen

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Körde 20 mil på motarden igår. Attans märks att det var typ 1 år sedan man körde enstånka. Puhhhh bra mycket jobbigare än att köra radfyran.
Ni som har 660 tänkte byta lite olja nu efter 50 mil, behövs det nya filter oxå eller räcker det med oljan?
Allt ska ju endå bytas igen vid 100 mil servicen.
 
Gick du med hojen eller? :va
Eller var du ut i endurospåret?
 
SM 570 RR skrev:
Gick du med hojen eller? :va
Eller var du ut i endurospåret?

Kör du 20 mil i bra tempo blir man bra mycket mörare i kroppen än om man gör samma tur med sportcykeln.
 
Min personliga åsikt är att byt olja kolla ett filter ser det ok dvs inge spån i det så funkar det. Oljefilterbyte för ofta är ren jävla nonsens inte faan släpper det igenom så mycket skit att du inte kan vänta till servicen då du ändå tänker göra den
 
hey marals!
håller helt med dig!
åkte min premiärtur igår oxå...
21 mil totalt uppdelat på 2 stop...axlarna är verkligen ömma idag :kocko
får väl göra 230 armhävningar (kan 12) för att orka toura igen på motard.

men sporthoj, ju fortare man kör ju mer hänger man ner å myser på armarna---motard prexis tvärtom, armarna blir längre å längre :kär

byt både olja å filter.
 
Raggarn skrev:
hey marals!
håller helt med dig!
åkte min premiärtur igår oxå...
21 mil totalt uppdelat på 2 stop...axlarna är verkligen ömma idag :kocko
får väl göra 230 armhävningar (kan 12) för att orka toura igen på motard.
Ta en sväng förbi Trollhättan nästa gång du är ute på touring :tummenupp
Jag bjuder på kaffe.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top