HELT otroligt! Honda märkesförs vid 24 år!

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Nu ska ni får höra!! (och rätta mig om jag gjort fel)

Min kära far har tidigare haft MCn försärkrad på sig själv, jag har köpt den men han anv den också så det är inget snack om skenförsäkring.

Som dom flesta andra som har honda så använder han sig av IFs märkesförsäkring som kostar ca 5400Hel/Hel. MCn det handlar om är en CB600S -02a

Hur som helst.. Vi har under vintern snackat om att ställa den på mig men eftersom man måste vara 25 för märkesförsäkringen har detta inte vart fördelaktigt. Jag tänkte att jag gör iaf en changsning och ser vad det skulle kosta om den står på mig.

Hör och häpna, jag fick samma villkor som att jag hade vart 25år 6400Hel/hel, inte illa om man frågar mig!

Allt är nu klart med försä'kringen (har dock inte fått första fakturan)
Jag fick offerten mailad till mig och jag ringde upp samma snubbe som jag pratade med och beställde försäkringen.

Kan jag åka på bakslag nu? Kan dom ringa upp och säga att det skett nått fel nu? Jag har ju offerten han skickade till mig och jag har ju inte på nått sätt ljugit för honom jag pratade med...

Btw... Underbart att ta första svängen och låta framhjulet lätta från marken :tungan

Jag må vara dum men måste man vara 25 bast för att teckna märkesförsäkringen hos IF?

Om jag förstår IF rätt så har jag en deras märkesförsäkring på min CBR och jag är bara 19. Visserligen är den försäkringen svindyr + att självrisken ligger på 25K.....

Last edited:
Jag må vara dum men måste man vara 25 bast för att teckna märkesförsäkringen hos IF?

Om jag förstår IF rätt så har jag en deras märkesförsäkring på min CBR och jag är bara 19. Visserligen är den försäkringen svindyr + att självrisken ligger på 25K.....

haha,, jo det går ju fortfarande att försäkra hojen på IF men det kostar som sagt.. Tidigare när jag vart i kontakt med dom ville dom ha ca 18.000 Hel/hel när jag precis fyllt 24... det är ju lite skilnad på 18.000:- och 6400:-...

Lönar det sig verkligen att ha IF om man är så ung..?

"**för ungdom t.o.m 24 gäller dubbel premie jämfört med ägandeåldern 35-49 år"
Så står det :confused:

Last edited:
haha,, jo det går ju fortfarande att försäkra hojen på IF men det kostar som sagt.. Tidigare när jag vart i kontakt med dom ville dom ha ca 18.000 Hel/hel när jag precis fyllt 24... det är ju lite skilnad på 18.000:- och 6400:-...

Lönar det sig verkligen att ha IF om man är så ung..?

hehe, "lönar" sig något FB?
Nej men IF är svindyrt (för mig).. fick dock billigast premie när jag precis köpt hojen vilket var i december. Men ringde runt lite häromdagen då erbjöd salus ansvar mig en premie som var ca. 7000 billigare.

Får helt enkelt byta FB.

Salus ansvar, försäkrar de hojar också? Hade för mig att det bara var bilar?

/frez

Min kära far har tidigare haft MCn försärkrad på sig själv, jag har köpt den men han anv den också så det är inget snack om skenförsäkring.

Ska man vara riktigt, riktigt petig så är det den som har det ekonomiska intresset i hojen som är den som ska försäkra den. Inte för att jag bryr mig men nu när du tog upp det..

Kan jag åka på bakslag nu? Kan dom ringa upp och säga att det skett nått fel nu? Jag har ju offerten han skickade till mig och jag har ju inte på nått sätt ljugit för honom jag pratade med...

Har du offerten och alla uppgifter på den stämmer så borde du vara safe.

När jag försäkrade min hoj på Folksam så fick jag offert med vilkor som egentligen bara gällde folk som även hade hemförsäkring hos Folksam. Det upptäckte tantan jag sedan ringde och tecknade för men hon sa att dom inte kunde dra tillbaka erbjudandet iom att jag fått offert..

Grattis till en till synes schysst deal! :tummenupp

Du kan nog va rätt lugn.

Körde själv förra året med 25-års försäkringen trots att jag då var 24.
Inga förhöjda premier heller vad jag vet.

Vet inte varför de gör så, men jag klagar inte!

Salus ansvar, försäkrar de hojar också? Hade för mig att det bara var bilar?

/frez

Salus var överlägset billigast för mig både dörra året och i år! 35+ på alla halv/helandra resp 14 på salus halv/hel.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park