Turbotrotteln
Medlem
Tja! Tänkte åka moppen till jobbet på torsdag morgon runt 5:30. Beräknas vara runt 4-5 grader varmt. Åker i 2 delat skinnställ, är det mysigt eller svinkallt?
Simon
Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förra helgen körde jag från Skåne till Stockholm, 62 mil, det var 5-6 grader i början, men redan efter 20 mil hade det sjunkit till ca 3 och sista 15 var det 2 grader, regn och kolsvart. Det funkade det också![]()
I skåne är det helt ok! Vi körde 37 mil i går så vi klagar inte!
I höstas då jag tog kortet, hade jag bara crosskläder och nån tjockare endurojacka. Åkte en morgon till jobbet då, var nog ungefär lika kallt som nu på morgonen om inte närmare 0an. Hade bara crosshandskar och trodde de var slut på fingrarna när jag kom ram, har 8 mill jobbet.
Tänkte om skinnställ var ganska varma, Får köra med underställ kanske då, nu har man rånarluva, gppro alpine handskar så de känns ju som man har de bättre nu. Hur bra vindtäta är mina alpine stövlar ?
fast 4-5 grader är 4-5 grader oavsett var man är...
Njae, är man i USA är det kallt som faaan. :dryg
Jo ok att det upplevs kallare om man är van vid ett betydligt varmare klimat.. Så ok, norrlänningar kanske tycker 5 grader känns varmare än skåningar, men skulle nog anse att det är ganska marginellt?![]()
Mjah, nu syftade jag nog mer på att de i USA räknar grader i en efterbliven skala som heter Farenheit, och 4-5 grader farenheit är rätt kallt...
Annars brukar det ju vara lite av ett evigt tjöt mellan norrlänningarna om vem av dem som har det kyligaste kalla.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |