Turbotrotteln
Medlem
Tja! Tänkte åka moppen till jobbet på torsdag morgon runt 5:30. Beräknas vara runt 4-5 grader varmt. Åker i 2 delat skinnställ, är det mysigt eller svinkallt?
Simon
Simon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Förra helgen körde jag från Skåne till Stockholm, 62 mil, det var 5-6 grader i början, men redan efter 20 mil hade det sjunkit till ca 3 och sista 15 var det 2 grader, regn och kolsvart. Det funkade det också![]()

Hardcore.
I skåne är det helt ok! Vi körde 37 mil i går så vi klagar inte!
I höstas då jag tog kortet, hade jag bara crosskläder och nån tjockare endurojacka. Åkte en morgon till jobbet då, var nog ungefär lika kallt som nu på morgonen om inte närmare 0an. Hade bara crosshandskar och trodde de var slut på fingrarna när jag kom ram, har 8 mill jobbet.
Tänkte om skinnställ var ganska varma, Får köra med underställ kanske då, nu har man rånarluva, gppro alpine handskar så de känns ju som man har de bättre nu. Hur bra vindtäta är mina alpine stövlar ?
fast 4-5 grader är 4-5 grader oavsett var man är...
Njae, är man i USA är det kallt som faaan. :dryg
Jo ok att det upplevs kallare om man är van vid ett betydligt varmare klimat.. Så ok, norrlänningar kanske tycker 5 grader känns varmare än skåningar, men skulle nog anse att det är ganska marginellt?![]()

Mjah, nu syftade jag nog mer på att de i USA räknar grader i en efterbliven skala som heter Farenheit, och 4-5 grader farenheit är rätt kallt...
Annars brukar det ju vara lite av ett evigt tjöt mellan norrlänningarna om vem av dem som har det kyligaste kalla.![]()
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife