Helt ny & ska skaffa A2. Behöver hjälp med hojval

Min SV köpte jag kraschpuckar till d1reCkt! eftersom jag hade tappat båda föregående hojar minst en gång var.

Resultat: Hojjäveln är så lätt och låg att jag aldrig ens varit i närheten av att slå ikull den :gnissla

Men 60 kW.... Njae, 52 kW på veven i papperen och realistiskt kanske 44 kW på slangen.

Ang. Triplen så tror jag att 35 kW-versionen kan bli svårsåld i andra hand. Jag personligen skulle inte vilja ha en hoj som har 10 hästar mindre efter att man strypt av den men som ändå kostar 85 tusen ny.
Alltså: Jag tror att du ändå kommer vilja byta hoj efter 2 år. Köp en billigare hoj, ny eller gammal kvittar, och handla en fulleffektstrippel med allt godis på (slip on, quickshifter, Power commander och sånt sätter man väl inte på en 47-hästare va?) om 2 år i stället!

Strypningen ska vara trottelstop på båda så ska inte vara elektroniskt.
Kan få en försäkring som är ganska okej på streeten men hög självrisk så kan inte bestämma mig. och sen går den som sagt upp med det dubbla vid full effekt så.

Akra systemet är väl egentligen endast laglig för gata med katten i om man ska vara helt korrekt men det är ju inget att tänka på. sen som du säger inte fan kommer dom för lite högt ljud med tanke på alla fordon som åker runt och vrålar. yama erbjuder arrow före akra när jag pratat med dom framförallt för att de får ner priset mer på de systemet.

jag har läst runt en hel den och kollar recentioner på alla möjliga system till mt-07an och akras titan är det enda street legal pga ljudnivån, dom andra låter bra mycket högre. dom flesta som har köpt ett titan akra kör utan db-killern eller modifierar den då titan systemet inte låter speciellt mycket jämfört med dom andra, visst skillnad är det men inte den skillnaden man vill åt. så när ja sålt min ktm så beställer jag antigen akra carbon eller yoshimura. det är ju ändå en ganska stor pris skillnad på alla olika system, och ett modifierat system är lika olagligt som ett ickemoddat med samma decibel värden. katten skiter dom i då man inte ens mäter avgasvärden vid besiktningen.

jag har läst runt en hel den och kollar recentioner på alla möjliga system till mt-07an och akras titan är det enda street legal pga ljudnivån, dom andra låter bra mycket högre. dom flesta som har köpt ett titan akra kör utan db-killern eller modifierar den då titan systemet inte låter speciellt mycket jämfört med dom andra, visst skillnad är det men inte den skillnaden man vill åt. så när ja sålt min ktm så beställer jag antigen akra carbon eller yoshimura. det är ju ändå en ganska stor pris skillnad på alla olika system, och ett modifierat system är lika olagligt som ett ickemoddat med samma decibel värden. katten skiter dom i då man inte ens mäter avgasvärden vid besiktningen.

Akras titan är ju riktigt snyggt men som du säger finns ju andra med bättre priser. Arrow systemet kan ju vara intressant, lite bättre pris och kanske bättre ljud också, så svårt om man inte hör irl

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!