Helt ny nivå gällande racelack

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej på er.
Var bara tvungen att berätta vad sponsorerna har gjort med racehojen till årets Superbikesäsong. Skickar upp ett par bilder. Resten hittar ni som vanligt i vårt stora bildgalleri på N-TRADE RACING webben www.n-trade.se/racing Välj "Album: 2007" och sedan Album: Nya Racelacken 2007 (Det innehåller flera sidor med olika bilder). STORT TACK !! till motivlackaren Linda på www.flickan.com, Sundsvallslacken www.sundsvallslacken.se och Sundsvalls Profildekor www.profildekor.se som tagit hojens raceutseende till en helt ny nivå.

Mycket nöje.

Bifogat

• IMG_6403.jpg
    IMG_6403.jpg
    113.5 KB · Visningar: 461
  • IMG_6405.jpg
    IMG_6405.jpg
    79 KB · Visningar: 353
grymt :tummenupp :tummenupp

Linda är grym du ska va glad som har henne som sponsor :)

Ja man får väl passa på att glädja sig åt den grymma lacken så här innan säsongen, för som vanligt ser konstigt nog inte racehojar lika fina ut i slutet av en säsong :)

Bifogat

• IMG_6397.jpg
    IMG_6397.jpg
    109.4 KB · Visningar: 117
Snygg airbrush men som helhet sitter det ju inte ihop med dekoren och loggorna, tycker jag. Ser för mig ut som två helt olika lacker som samsas på samma yta.

Snygg airbrush men som helhet sitter det ju inte ihop med dekoren och loggorna, tycker jag. Ser för mig ut som två helt olika lacker som samsas på samma yta.
Ja det är mycket svårt att göra totalen helt harmonisk när man även sätter dit sponorernas logotyper och budskap mm i olika färger. Många företag har strikta regler i sin profilhandbok som bl.a styr hur man får använda loggor och annat samt i vilka färger etc. Det vore mycket enklare, och skulle bli ännu snyggare, om man t.e.x kunde göra all dekor i enhetliga färger mm för att harmonera med lack och annat. Jag tycker ändå att totalresultatet är otroligt bra och jag är grymt nöjd med resultatet med de premisser som gällt att arbeta med. Målet får bli att klota på första passet. Då behöver man sen inte fundera över när det skall hända :)

PS. Roligt att ni andra gillar skapelsen. Tackar.

Förstår problematiken med sponsorer och deras egna färger. Det var inget illa menat utan bara min reflektion. :)

här är skärmen på minr6 i ny kostym :)
tack till dick och håkan på paintit.se

Bifogat

• nyår-20062007 1111.JPG
    nyår-20062007 1111.JPG
    21.2 KB · Visningar: 61
Förstår problematiken med sponsorer och deras egna färger. Det var inget illa menat utan bara min reflektion. :)
Helt OK Gustav, ingen fara. Jag tog inte illa upp. Alla har rätt att tycka och alla tycker inte lika heller som tur är :) Jag ville med min kommentar bara belysa hur svårt det kan vara att få ihop allting på ett schysst sätt med den problematik man kan ställas inför. Ibland är det lätt att glömma bort att det möjligtvis finns regler och krav som begänsar vad man kan göra.
Fler bilder hittar du i vårt bildgalleri.

här är skärmen på minr6 i ny kostym :)
tack till dick och håkan på paintit.se
Helt rätt :tummenupp Man skall sticka ut lite :)

Last edited:
Niiiiiiiiiice!!! Ge nu fan i sandfållan! :tummenupp

Är väl så att sponsorer vill synas. Funkar ju inte om de smälter in för bra in i lacken.

Btw, snygg lack. :tummenupp

Helt OK Gustav, ingen fara. Jag tog inte illa upp. Alla har rätt att tycka och alla tycker inte lika heller som tur är :) Jag ville med min kommentar bara belysa hur svårt det kan vara att få ihop allting på ett schysst sätt med den problematik man kan ställas inför. Ibland är det lätt att glömma bort att det möjligtvis finns regler och krav som begänsar vad man kan göra.
Fler bilder hittar du i vårt bildgalleri.

Helt rätt :tummenupp Man skall sticka ut lite :)

efter helgen kommer kort på hojen då kommer den vara ihop satt :)
din lack va as nice :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...