Helt eller delat skinnställ! ????

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Dags att köpa nytt skinnställ o ja håller på att bli tokig.. vet inte om ja ska ha delat eller helt!
Hela skinnställ e ju så feta, o ballare me puckel osv. Medans delade e så mkt mer praktiska och billigare!
Så vad har ni för något? Vad tycker ni man ska satsa på?

Köp det du känner för mest.

Jag hade delat förr, har beställt ett helställ nu.

Allt beror väl på vad du ska ha det till, hur mycket du vill betala för ett "kvalitetsställ" o.s.v.
Sen funkar det ibland inte bara med helställ. Min kropp t.ex. funkar inte med helställ. Jag måste ha olika storlekar på brallor och jacka.
Lycka till i letandet! :)

Puckel är säkert coolt, tills den dan du får för dig att använda ryggsäck... :rolleyes:

Jag kör delat, helt klart mest praktiskt! Jag köpte ett med metallkedja mellan jacka och byxa dessutom, så jag inbillar mig att den inte ska gå sönder i första taget :)

Hoztic skrev:
Puckel är säkert coolt, tills den dan du får för dig att använda ryggsäck... :rolleyes:

Jag kör delat, helt klart mest praktiskt! Jag köpte ett med metallkedja mellan jacka och byxa dessutom, så jag inbillar mig att den inte ska gå sönder i första taget :)
Finns det med plast :va :confused:

jag har delat idag.. men mitt nästa kommer vara hel.. (ska vara säkrare)

Helställ är det enda alternativet för mig.

Kör man SPORThoj så ska man inte tumma på säkerheten i onödan.

Hur mycker är din budget?

Kolla även HÄR !

Oddjob skrev:
Finns det med plast :va :confused:
Jadå. Fast mitt gamla delbara ställ hade en metallkedja och då lossade den lilla "flärpen", alltså den du sticker in i själva draglåset. Och utan den så hålls inte kedjan ihop. Det slutade med att jag satte ett par snygga buntband så "vips" hade jag tillverkat ett helställ :hihi

Jag har ett delat, men nu i efterhand skulle jag velat ha ett helställ. Har aldrig jackan eller byxorna separat. Jackan är alldeles för kort för det.

När jag glider runt kör jag bara med jackan, det är schitzball att skrapa sönder jeansen i rondellerna!

saltvatten skrev:
jag kör ett delat ställ.
Eftersom jag är heterosexuell.

Jag skulle gärna vilja se dig utveckla det resonemanget lite.. :va

Jag hade lätt köpt ett helställ. Köpte ett delat förra året eftersom det är billigast osv. Hittade ett som jag gillade men ångrar mig ändå eftersom hela ställ är snyggare (smaksak) och säkrare eftersom det inte "flyttar"på sig som ett delat kan göra vid en eventuell olycka.

Mitt råd/tips: Köp ett helställ!!

Hade ett helställ Dainese Monza innan, men de blev förlitet..
Så nu e ju frågan om man ska köpa ett igen.. Vill ju ha en jacka som man kan ha när man kör te jobbet osv.. E jobbigt att ha helställ då!

Någon som vart på Superbike i götet o som vet ifall det är 20-50% rea på priserna som står på nätet, eller om det redan är rea priset som dom skriver där?

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back