Helsystem B-King

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)


Hej Yngve.
Idag har vi beställt ett Youshi grenrör till en busa -08. Tror det blir bra? Ska jag ta "katten" också när vi ska få ihop grenröret med Youshiblåsen? Tror du detta grenrör får plats bakom kylaren, eller blir det trångt?

HaDe
Patrik
 
Okey.
Men nu är 1440 beställt, så vi får stanna där denna gång. Jag hoppas iaf att det ska gå att knäcka 200 hk på slangen, även om det kanske bli på håret..

Coolt, då får du ju nästan lika många bakhjulshästar som i min 750. :tungan
 
Hej Yngve.
Idag har vi beställt ett Youshi grenrör till en busa -08. Tror det blir bra? Ska jag ta "katten" också när vi ska få ihop grenröret med Youshiblåsen? Tror du detta grenrör får plats bakom kylaren, eller blir det trångt?

HaDe
Patrik

Det er ingen konstruksjonsmessige forskjeller mellom Hayabusa och B-King mht plats.

Katten sitter "fast" på det orginale grenrøret så den forsvinner av seg selv.
Se bildene på min tråd:
http://www.bike.no/b-king/
 
Får kanske bättre vrid iaf?:tuttar

Ja lite bättre kanske, jag har runt 140nm i min, men du lär ju få effekten ganska myket tidigare än mig i alla fall, det börjar ju först hända saker runt 7.000varv för mig.:tummenupp

Jasså den hojen finns i Umeå nu :)

Hur länge har du haft den?

Jag har bara haft den sen i september, så jag har inte hunnit köra så många mil än, men då man är lite ovan så känns ju effekten tillräcklig än så länge.:)

Men man längtar mycket till våren nu så man få prova ordentligt, det var så kallt och regnigt efter jag hade köpt den så den ville som bara spinna hela tiden då laddtrycket kommer.
 
Last edited:
Yes!
Nu är iaf motorn i Västerås, och cylindrarna är iväg för borrning. SKA bara bli 200 på hjulet!!
 
Hej.
Lösningen blir Hayabusas grenrör och jag kommer behålla mina youshi ljuddämpare, och så hoppas jag på hjälp att bygga mellanröret.
Stort tack för dina inspel.
Det jag nu funderar kring är luftburken, behöver den moddas eller inte?? Vissa säger att den måste moddas, och några kloka herrar säger att det troligen inte behövs. Jag hoppas att de som säger att det troligen inte behövs har rätt.
Mvh
Patrik

 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top