Helsystem B-King

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)

Hej Yngve.
Idag har vi beställt ett Youshi grenrör till en busa -08. Tror det blir bra? Ska jag ta "katten" också när vi ska få ihop grenröret med Youshiblåsen? Tror du detta grenrör får plats bakom kylaren, eller blir det trångt?

HaDe
Patrik

Okey.
Men nu är 1440 beställt, så vi får stanna där denna gång. Jag hoppas iaf att det ska gå att knäcka 200 hk på slangen, även om det kanske bli på håret..

Coolt, då får du ju nästan lika många bakhjulshästar som i min 750. :tungan

Hej Yngve.
Idag har vi beställt ett Youshi grenrör till en busa -08. Tror det blir bra? Ska jag ta "katten" också när vi ska få ihop grenröret med Youshiblåsen? Tror du detta grenrör får plats bakom kylaren, eller blir det trångt?

HaDe
Patrik

Det er ingen konstruksjonsmessige forskjeller mellom Hayabusa och B-King mht plats.

Katten sitter "fast" på det orginale grenrøret så den forsvinner av seg selv.
Se bildene på min tråd:
http://www.bike.no/b-king/

Får kanske bättre vrid iaf?:tuttar

Ja lite bättre kanske, jag har runt 140nm i min, men du lär ju få effekten ganska myket tidigare än mig i alla fall, det börjar ju först hända saker runt 7.000varv för mig.:tummenupp

Jasså den hojen finns i Umeå nu :)

Hur länge har du haft den?

Jag har bara haft den sen i september, så jag har inte hunnit köra så många mil än, men då man är lite ovan så känns ju effekten tillräcklig än så länge.:)

Men man längtar mycket till våren nu så man få prova ordentligt, det var så kallt och regnigt efter jag hade köpt den så den ville som bara spinna hela tiden då laddtrycket kommer.

Last edited:
Yes!
Nu är iaf motorn i Västerås, och cylindrarna är iväg för borrning. SKA bara bli 200 på hjulet!!

Hej.
Lösningen blir Hayabusas grenrör och jag kommer behålla mina youshi ljuddämpare, och så hoppas jag på hjälp att bygga mellanröret.
Stort tack för dina inspel.
Det jag nu funderar kring är luftburken, behöver den moddas eller inte?? Vissa säger att den måste moddas, och några kloka herrar säger att det troligen inte behövs. Jag hoppas att de som säger att det troligen inte behövs har rätt.
Mvh
Patrik

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm