Help wanted! -Vart kan man hyra hoj?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag har tyvärr ingen egen hoj och dessmindre råd att inköpa en sådan då min studentekonomi knappast tillåter glädjeämnen i livet.
Undrar nu om nån här ute vet var man kan hyra en hoj i Stockholm, gärna centralt för en dag eller två?
Alla tips välkommnas, och gärna info om priser om möjligt!
:)

Har inte svar på din fråga, men varför studerar du om du inte kan ha "glädjeämnen" i ditt liv samtidigt? Du vet aldrig hur långt ditt liv är, det kan ta slut när som helst. Passa på att ha kul medans du lever. Visst kan jag förstå att det är bra att vara utbildad i framtiden, men om du dör på din examensdag, är det inte bättre att ha haft kul de åren som du istället studerat under?

Försök att få låna/hyra privat, annars bränner du snabbt vad blockets billigaste körbara hoj kostar på hyra...

Jag brukar köra 125'a ibland, bara för att det är så sjukt kul med tvåtakt, låna en sån, dom brukar stå övergivna efter att ägaren har tagit körkort för tung.

:crash
Har inte svar på din fråga, men varför studerar du om du inte kan ha "glädjeämnen" i ditt liv samtidigt? Du vet aldrig hur långt ditt liv är, det kan ta slut när som helst. Passa på att ha kul medans du lever. Visst kan jag förstå att det är bra att vara utbildad i framtiden, men om du dör på din examensdag, är det inte bättre att ha haft kul de åren som du istället studerat under?

Ehh?! :confused: Nu läser du nog in lite för mycket freudiansk analys i min enkla fråga vart man kan hyra hoj. Du kanske bara e lite uttråkad på natten o vill ha nån att snacka med, vad vet jag?
Du har så rätt! Man ska ha kul, och jag har kul, men jag skulle ha så mycket jäkla roligare om jag ägde en sporhoj som jag kunde gilda omkring på om nättern och bara köra, köra bara för att det e så skön känsla!! :yoparty
Men hyran, räkningar och sånt skit måste ju betalas o när det e gjort så e det inte så mycket kvar av csn-cashen att det skulle räcka till en ninja..
Såvida jag inte säljer ena njuren då.. :näsblod :wiggle

Försök att få låna/hyra privat, annars bränner du snabbt vad blockets billigaste körbara hoj kostar på hyra...

Jag brukar köra 125'a ibland, bara för att det är så sjukt kul med tvåtakt, låna en sån, dom brukar stå övergivna efter att ägaren har tagit körkort för tung.

Jo, men jag vill ju slippa hålla på att registrera på vv, betala skatt, försäkring och kanske riskera att få en skrothög av nån girig säljare bara för att upptäcka att den lägger av mitt i korsningen i sveavägen.. vill bara ut o åka lite, utan krångel o besvär. Vet att de hyr ut hojar i Visby, men det e ju inte sthlm då ju. :gnissla

PS. Tack än då för tipset.

Last edited:
Hyr privat, typ min eller så.
Hur kul är det med en Bmw650 från Mabi som ändå kostar hur mycket som helst?

Tja, det verkar inte bättre än att jag nog får ta och åka över till gotland o hyra. Verkar ju vara schyssta priser o fria mil!!
Om inte nån annan har nåt förslag?!

Yamaha-center i Haninge har jag sett har (har haft) hojar att hyra ut.

Kollade in deras hemsida o det verkar som om de har haft uthyrning..
Stod inget om uthyrning nu i alla fall.. tyvärr.

Vad är det för hoj du vill hyra? Nyfiken i en strut.

Vet en som sagt han hyrde en HD på claessons i bromölla men det ligger ju i skåne.

Hade du bott häruppe hade du fått hyra mitt as billigt, jag har ändå inte så mycket tid att köra just nu.

:klappar :D

E inte så mkt för custom o HD, skulle vara toppen med en sporthoj, men det blir nog lite dyrt att hyra..:(

Om du lovar att inte skrota min trafikförsäkrade hoj, så får du gärna låna den nån timme:tummenupp

Last edited:

Öhh, din inställning är något skrämmande. Inte alla vill bli rörmokare.

Någon måste finnas att neka dig banklån i framtiden tex:)

Druckit lite mycket energidryck inatt?

Hade alla tänkt så hade inte mycket blivit gjort.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...