HELP!!! mobility radeon 7500

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Hej gott folk,
Skulle behöva er hjälp.

En kompis till mig har precis skaffat en sladd som går från pc (s-video) till tv (skart) dock så får han inte färg på den, lätt fixat tänkte jag (hade samma prob. slog om från att de skulle va s-video till komposit video ut). Nu till problemet hann kort inställningar är helt anorlunda uppbyggt mot mitt så jag rede inte ut de :huvet. Någon som har tips på hur han ska få färg?

Sen har han oså prob. med att han inte kan se filmer i windows media player på tvn utan de kommer bara på datorn, men däremot funkar de om han tar quicktime...iaf har skickat honom vlc som en kompis med nästan samma kort sa ska funka..gör de det?

(kompis nummer 2 visste inte hur man fick färg han får inte rätt på sitt själv vad gäller det) Så snälla gott folk hjälp mig hjälpa dessa två :brinnerup

Tack på förhand för alla svar som leder framåt /Hampus (Zenit)

tycon1 skrev:
Är ni säkra på att det är inställt på PAL i inställningarna, eller i BIOS?

Jupp de står på PAL-B och sverige..dock läste jag nu någon stans att den inte hittar AV1(färg) av sig själv utan behöver en drivruntin föratt hitta den som man kunde hitta på dell suport dock så måste man ju ha modell för att komma åt drivrutinerna där..drivrutin ska visst va C610..men han har en acer så kollar lite på deras sida nu..

tack för snabbt svar iaf :)

ACER skrev:
Problem:

When i connect my TV/Beamer/VCR via a S-Video->Scart/Cinch cable to my notebook i only get a black and white picture. How can this be solved?

Solution:

To connect a TV/Beamer/VCR to the S-Video port of your notebook you should use a TV/Beamer/VCR with a genuine S-Video input or you should use a cable that converts the S-Video signal from the Notebook (single lines for chrominance and luminance) to a video signal (chrominance and luminance mixed together, less quality).

Above that, you should check that you have set the video output mode in the graphics driver to PAL instead of NTSC when your output device supports PAL, and when your notebook has the option in bios for Video mode it

taget från ACER.com både de och du sa nåt om BIOS oså vart ändrar vi där?

tycon1 skrev:
Vet inte riktigt, kolla

har inte koll på BIOS alls..några tips på vart jag startar? :)

en dum fråga med de behövs ibland, du menar BIOS om i de man trycker fram under uppstart, innan windows? :tomten

Zenit skrev:
har inte koll på BIOS alls..några tips på vart jag startar? :)

en dum fråga med de behövs ibland, du menar BIOS om i de man trycker fram under uppstart, innan windows? :tomten

Ja precis. Sen behöver du leta upp någon inställning om PAL/NTCS(var det så?) bör finnas någonstans vid video..det är bara leta, du kan i princip inte göra något skadligt i BIOS på en sådan dator, ifall du är lite skrajsen

tycon1 skrev:
Ja precis. Sen behöver du leta upp någon inställning om PAL/NTCS(var det så?) bör finnas någonstans vid video..det är bara leta, du kan i princip inte göra något skadligt i BIOS på en sådan dator, ifall du är lite skrajsen

Tack för hjälpen, ska hem till polaren senare då och kolla..återkommer med rapprot :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg