Hells Angels

jag har läst böcker som dansk HA har skrivit ( översatt till svenska ) och det är fan intressant läsning , det betyder inte att jag sympatiserar med dom eller så( visst , dom får säkert royalty från bokförsäljningen men det skiter jag i )...Men det är intressant att se hur dom tänker /gör och vad som hänt i deras värld.......Jag har fått för mig att all läsning har något man kan lära sig ( betyder inte att jag vill bli en HA wannabee) , om andra människor och hur saker o ting ser ut/funkar ...Ska läsa P. Sännås bok med och den biografi som HA:s grundare Sonny Barger skrivit..

svar

ja du quaya.det finns alltid rötägg.men om man säger som så här.har aldrig du slagits? och om svaret är ja,ska hela din kompiskrets dömas för det du gör?ingen är väl ovetandes om att det inte är några gullungar som vistas i deras omgivning.men under 12 års umgäng med många från nämnda klubb,har jag nästan aldrig sett en västbärare slåss eller skämma ut sig överhuvudtaget.däremot har jag otaliga ggr sett hängisar o wannabies göra det,o dom har fått sota för det oxå.men om nån spränger statshuset o det står en ha-snubbe på andra sidan vägen med sin familj o äter glass,så lovar jag dig att media kommer skriva mer om att han stod där än om själva dådet.jag tror säkert att det du upplevde var otäkt o hemskt,det kan tom va så att det va västbärare,men det absolut troligaste är att du fick höra av nån annan att dom va från ha,vilket dom säkert inte va utan bara nån hängklubb.men som sagt,det finns päron överallt i vårat samhälle,till o med i HA. mvh jacke
.

rättelse

ktmjacke skrev:
ja du quaya.det finns alltid rötägg.men om man säger som så här.har aldrig du slagits? och om svaret är ja,ska hela din kompiskrets dömas för det du gör?ingen är väl ovetandes om att det inte är några gullungar som vistas i deras omgivning.men under 12 års umgäng med många från nämnda klubb,har jag nästan aldrig sett en västbärare slåss eller skämma ut sig överhuvudtaget.däremot har jag otaliga ggr sett hängisar o wannabies göra det,o dom har fått sota för det oxå.men om nån spränger statshuset o det står en ha-snubbe på andra sidan vägen med sin familj o äter glass,så lovar jag dig att media kommer skriva mer om att han stod där än om själva dådet.jag tror säkert att det du upplevde var otäkt o hemskt,det kan tom va så att det va västbärare,men det absolut troligaste är att du fick höra av nån annan att dom va från ha,vilket dom säkert inte va utan bara nån hängklubb.men som sagt,det finns päron överallt i vårat samhälle,till o med i HA. mvh jacke
.
lyckades visst stava fel oxå,,,otäckt skulle det vara

Jag kollade på den själv men det var lite för mycket bilder och lite för lite text så jag struntade i den. Sen kostade den inte $50 på Akademibokhandeln heller...

Jag tycker för övrigt att sånt här är 100% mer relevant än allt annat tjafs som skrivs i OT-forumet. T.ex. "här är 147 bilder på min söta katt" och "kolla hur det ser ut när jag byter tändstift i garaget"...

-Lowrider- skrev:
Jag är inte det minsta intresserad för HA eller delar deras åsikter på nått vis,,ville bara hjälpa till eftersom han frågade vad den kostade med mera.
Har väl inget med att göra om man beundra dom eller inte! :confused: :hördu

VArsågod, läs den med nöje...

...tänkte bara flika in i diskussionen att om man vill läsa böcker
om HA så är Hunter S Thompsons bok som heter just
"hells angels" fruktansvärt bra

killen som skrev den har tidigare skrivit bla. Fear and loathing in Las vegas

...rekommenderas...

strange

Silwer skrev:
Jovisst, du kan ju se att det bara är jag som ogillar hojtypen på forumet.
att gilla offroad och sporthojar e tydligen mer godkänt än h-d o sporthojar.personligen kombinerar jag gärna alla tre typerna,men jag måste kanske sluta med det,för annars får jag väl inte va på endurosidorna heller.

ktmjacke skrev:
att gilla offroad och sporthojar e tydligen mer godkänt än h-d o sporthojar.personligen kombinerar jag gärna alla tre typerna,men jag måste kanske sluta med det,för annars får jag väl inte va på endurosidorna heller.

Nä, du får gilla o köra vilka hojar du vill, men detta är ett sporthojsforum inte ett allmänt mc forum, som jag ser det.
Observera att jag inte bestämmer vad som får postas här utan det är bara åsikter.
Jag kör själv offroad och har kört en hel del cross, men det är inget jag lägger upp trådar om här rent allmänt, jag tycker inte det hör hemma här heller faktiskt.
Kolla på tex bike.se där är det blandad komplott, o vilket jävla gnällande o bråande det är mellan custom/touring snubar o sporthojsåkare, det är väl det sista man vill ha här.

Jaja, sluta bråka nu boys. :fatta!
Lägg upp trådfan på offtopicdelen istället.

jag bråkar inte tror jag.
Det är inte för mycket custom här på forumet, och jag är glad så länge det är så:-)

Sen tycker jag du ska köpa nån hoj så man vet om du är fågel eller fisk.

Silwer skrev:
Nä, du får gilla o köra vilka hojar du vill, men detta är ett sporthojsforum inte ett allmänt mc forum, som jag ser det.
Observera att jag inte bestämmer vad som får postas här utan det är bara åsikter.
Jag kör själv offroad och har kört en hel del cross, men det är inget jag lägger upp trådar om här rent allmänt, jag tycker inte det hör hemma här heller faktiskt.
Kolla på tex bike.se där är det blandad komplott, o vilket jävla gnällande o bråande det är mellan custom/touring snubar o sporthojsåkare, det är väl det sista man vill ha här.

Jag tycker mest att det är du som gnäller och bråkar!

Du babblar om andra saker än hojar på andra trådar.

Om du inte kan acceptera att det diskuteras andra hojar än dina personliga favoriter tycker jag att DU kan hålla den borta, det är lättare än att VI gör det.

Men, Silwer bestämmer.......

/// Mvh Freddan

Silwer skrev:
Enkelt du PMar nån av sitens moderatorer så får de banna mig isf.

Sen får vi se om du får ro att babbla choppers.

Jag har inga problem med att babbla allt på två hjul, det är du som har.
Det är inte bara Chopper's som gäller för mej, plastraketer fungerar också.

Fan va löjliga folk är som gnäller om att frågan läggs in på sporthoj!
Bara för att det är ett sporthojsforum kan man väl diskutera andra hojgrejer....?!

Jag ska köpa boken och jag sponsrar hellre dom än nån taliban som skrivit en bok om resa som flykting till sverige på en bananbåt...

Folk har så sjuka fördomar, stör du inte dom så stör dom nog inte dig...

Ett annat boktips; den danska HA-medlemmen "Jönke" har skrivit en självbiografi om sin uppväxt och steget från moppe-pojke till att bli fullvärdig medlem i Hells Angels.
Boken heter "Jönke, mitt liv", läs den, grymt bra bok!

Har ni missat att det finns ett offtopic forum, vafan nån ordning ska det vara. Posta allt custom, böcker, cross o vad fan som helst utom saker kring sporthojar där.

Fredde Meck skrev:
Jag har inga problem med att babbla allt på två hjul, det är du som har.
Det är inte bara Chopper's som gäller för mej, plastraketer fungerar också.
Å då bara måste du diskutera dem här?, att det finns en offtopicdel det struntar du i?
Forumet är inte om allt på 2 hjul, läs för fan namnet på sidan en gång till.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park