Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Ibland förvånas man över folks naivitet, som iofs kan vara lite gullig!
Men att folk i HA skulle vara "hyggliga killar" eller att prata om det som en bra organisation med gott ledarskap är väl ändå förbi gränsen för "gullig" och tangerar "dumt". :fatta!

Jag vet inte helt hur jag skall få fram det hela men jag jobbar inom rättspsyk. I stort alla klienter jag har är "trevliga", dem dregglar inte, klarar av att svara på tilltal och bankar inte upp alla dem möter. Dem "skiter inteheller framför egen dörr"! I mer än 99% av alla situationer fungerar dem helt korrekt. Problemet är den % där dem mördar, misshandlar, våldtar eller något annat mindra charmigt, och det gör dem i situationer som vi "normala" skulle hantera på ett annat sätt. Men det syns inte på dem! :mattias

Så att HA menar att dem inte bråkar med dem som inte bråkar med dem är ett nollargument eftersom det är deras defintion som är den enda rätta. M.a.o den betyder ju bara att "så länge som vi får vår vilja igenom är allt ok".

dessutom som Chris frågade: Vad är det för personer som går med i en liknande organsiation tror ni?? Egostarka personer med integritet och stresstolerans?
Snacket om ledarskap och organisation tycker jag mest bär präg av "Jag har läst en bok/artikel om detta eller kanske t.o.m. varit på kurs!"

Mitt höger öga fick bekanta sig med HA ledarens guldringsförsedda höger hand 91. Anledningen var att jag pratat med fel tjej på den pub jag var på. Vad Möller inte viste var att hon var min vanliga frisör. :näsblod

Mistag nr2 var att undertiden personalen la en ispåse på mitt öga så nämde jag något om en polisanmälan. Tog bara några dagar innan 4 st HA medlemmar kom och sökte upp mig på min arbetsplatts. Turligt nog var jag iväg på ett ärende just då. Jobbar kompisarna förklarade för mig i efterhand att de knappast var där för att be om ursäckt. De upprepade dessa besök under ca tre veckors tid men jag hade då valt att ta semester. :gnissla

Fick byta frisör. :hihi

Kimen skrev:
Mitt höger öga fick bekanta sig med HA ledarens guldringsförsedda höger hand 91. Anledningen var att jag pratat med fel tjej på den pub jag var på. Vad Möller inte viste var att hon var min vanliga frisör. :näsblod

Mistag nr2 var att undertiden personalen la en ispåse på mitt öga så nämde jag något om en polisanmälan. Tog bara några dagar innan 4 st HA medlemmar kom och sökte upp mig på min arbetsplatts. Turligt nog var jag iväg på ett ärende just då. Jobbar kompisarna förklarade för mig i efterhand att de knappast var där för att be om ursäckt. De upprepade dessa besök under ca tre veckors tid men jag hade då valt att ta semester. :gnissla

Jomen du vet om du inte sparkar på dom så sparkar dom inte på dig. du väljer ju själv om du vill prata med folk på stan. :lol

Har frisörskan många kunder kvar? Möller klipper sig väl inte så ofta så det räcker till hyran. :hihi

Kimen skrev:

jag vet inte om jag ska :rofl eller :gråta, men det var väld utvald tid för semester iallafall ;)

G-MAN skrev:
jag vet inte om jag ska :rofl eller :gråta, men det var väld utvald tid för semester iallafall ;)
Jag bad inte ens om semester, jag blev beordrad av företags ledningen att ta en månads semester. Antar att de var rädda att tappa kunder. Ser inte så bra ut om kunder ser att HA kommer och hälsar på var dag! Men jag kan ju ha fel. Kanske tyckte de att jag var värd 4veckors betald semester trotts att jag inte hade mer att ta ut. :tummenupp

Kimen skrev:
Jag bad inte ens om semester, jag blev beordrad av företags ledningen att ta en månads semester. Antar att de var rädda att tappa kunder. Ser inte så bra ut om kunder ser att HA kommer och hälsar på var dag! Men jag kan ju ha fel. Kanske tyckte de att jag var värd 4veckors betald semester trotts att jag inte hade mer att ta ut. :tummenupp
Det brukar finnas nånting sött i det sura :tummenupp

Even om det ser ut som jag tagit det hela med en klacksspark så är det inte hela sanningen. Drömde mardrömmer minst fem år. Om vad som eventuelt skulle kunna hända. Tog alkohål som sömn piller. När jag efter den ofrivilliga semestern återkomm till jobb så placerade jag & en kolega olika tillhyggen runt om i lokalen på behörit avstånd. Lånade en startpistol med tårgaspatroner från en kompis med stort vapen intresse. Kunde lånat värre grejjer men ville inte. Efter att jag provskytit detta skutvapen på arbetsplatt ett antal dagar utan besök insåg jag följande. Om Ha kommer in och hotar mig och jag drar upp en startpistol som försvar, Vad händer då?? Troligtvis drar de upp en ricktig pickadålla och någon måste skuta. Ínte najs om man står med en startpistol. Bestämde mig för att kasta alla gärnrör samt startpistolen, bättre att få stryk en att mista livet. Jag mer eller mindre riskerade mitt samt kolegors liv för att jag pratade med min frisör på fel ställe. Inte ricktigt värt det. Jag har flera komisar och fd grannar som är poliser, och inte ens de rekomende mig att polisanmäla detta vid tillfället det begavsig.

Last edited:
Tror att jag idag lever endast pga att jag 1991 utförde en del svarta job för en begagnat marknadsbilfirma i Malmö. Obs detta var nästan 14 år sen. Fixa en ac anläggning på en SAAB när jag såg tre HA medlemmar promenera ner i källaren. Störtdök ner i bilen. Två timmmar senare så frågade mJagägarens son Berry VAD I HELVETE JAG HÖLL PÅ MED. Visade sig att den bilhadlaren som jag hjälpte använde Ha som inkasso service.

Ok tyckte jag. Förklarade sittiotationen samt att jag alldrig gjort en formell a
nmälan. Frågade om de kunde lämna mig ifred efter som jag inte gjort någon anmällan. Fick till svar att om de ser mig så skall de döda mig. om inte så är allt som vanligt. Obbs. detta är 14 år sen och jag är övertygad att HA bara består av vanliga trevliga meniskor nu mera.

Last edited:
Kimen skrev:
Obbs. detta är 14 år sen och jag är övertygad att HA bara består av vanliga trevliga meniskor nu mera.

Du glömde [ironimode on/off].

Dom HA killar jag pratat med har varit jättetrevliga. Men det finns ju å andra sidan hur många psykopater som helst ute i samhällhet som ser hur trevliga ut som helst
. :rolleyes:

Tiger302 skrev:
Du glömde [ironimode on/off].

Dom HA killar jag pratat med har varit jättetrevliga. Men det finns ju å andra sidan hur många psykopater som helst ute i samhällhet som ser hur trevliga ut som helst
. :rolleyes:
Trevliga människor söker sig inte till kriminella gäng.... :huvet :död

acura skrev:
Trevliga människor söker sig inte till kriminella gäng.... :huvet :död

Nä ,dom går på fotbols matcher o slår sönder halva kvarter, å på krogar för att slåss om ,man pratar med fel dam, å drar kniv på övergångstället när man undra varför dom trängs. viftar med pistol i krogkön när dom int kommer in.
Väl inne slåss man för att baren är för trång.

Jag tror knappast att jag är ensam om att ha polare som inte blir dumma på fyllan, inte handlar med stöldgods och inte bär vapen osv.

tassen skrev:
Nä ,dom går på fotbols matcher o slår sönder halva kvarter, å på krogar för att slåss om ,man pratar med fel dam, å drar kniv på övergångstället när man undra varför dom trängs. viftar med pistol i krogkön när dom int kommer in.
Väl inne slåss man för att baren är för trång.

Nicke skrev:
Jag tror knappast att jag är ensam om att ha polare som inte blir dumma på fyllan, inte handlar med stöldgods och inte bär vapen osv.

Vet inte om jag missförstod, men jag försvarar inte på något sätt mc gängen.

Men ok, vi har olika erfarenheter av vissa element i HA, X, kretsar. Men det var ju åxå ursprungs frågan.

Vad har ni haft för erfarenhet av olika Fotbollsklubbars supporters ??
Kul med fotboll.....aldrig..

eller när polisens kamratföreningen har fest....den är lite intressant

...jag förvånas alltid över dom som förvånas över nazismens tillkomst. I denna tråd t.ex. verkar 70-80 % & vara potentiellt goda medborgare i 30-talets Tyskland (OBS ! ej = nazister). ...= vara nöjd så länge man själv har det bra & inte hänga upp sig på vad som sker runt hörnet.
Med rätt (läs fel) maktstruktur & rätt (läs fel) snubbe vid pekpinnen skapas snabbt ett terrorvälde, ...en miniatyr hittar man i HA & liknande.

Zoidberg skrev:
...jag förvånas alltid över dom som förvånas över nazismens tillkomst. I denna tråd t.ex. verkar 70-80 % & vara potentiellt goda medborgare i 30-talets Tyskland (OBS ! ej = nazister). ...= vara nöjd så länge man själv har det bra & inte hänga upp sig på vad som sker runt hörnet.
Med rätt (läs fel) maktstruktur & rätt (läs fel) snubbe vid pekpinnen skapas snabbt ett terrorvälde, ...en miniatyr hittar man i HA & liknande.
Bra talat vise man! :Bugar

Zoidberg skrev:

Mycket kloka och tänkvärda ord...

!!

Konstig men ack så viktig tråd!
Dessa HA och baddare som jag umgås med är bra folk..
Brukar löga krubb och umgås en del med dessa ras.
Är man sig själv och inte så JÄVLA teatrisk "pga mötet med dessa" så brukar det alltid ordna sig.
Det är klart att vännerna här är medvetna om att det finns respekt hos andra, oavs MC typ eller nån annan human missbildning.
Möter du oss så VAR DIG SJÄLV!
Börja inte goofa, eller så gör du det!
Upp till dig/er.
Det finns rötägg överallt, även inom HA och badde!! Trot eller ej.

Last edited:
Brunte skrev:
Konstig men ack så viktig tråd!
Brukar löga krubb och umgås en del med dessa ras.
Är man sig själv och inte så JÄVLA teatrisk "pga mötet med dessa" så brukar det alltid ordna sig.
Det är klart att vännerna här är medvetna om att det finns respekt hos andra, oavs MC typ eller nån annan human missbildning.
Möter du oss så VAR DIG SJÄLV!
Börja inte goofa, eller så gör du det!
Upp till dig/er.
Det finns rötägg överallt, även inom HA och badde!! Trot eller ej.
Ja, halleluja.

tassen skrev:
Vet inte om jag missförstod, men jag försvarar inte på något sätt mc gängen.

Men ok, vi har olika erfarenheter av vissa element i HA, X, kretsar. Men det var ju åxå ursprungs frågan.

Vad har ni haft för erfarenhet av olika Fotbollsklubbars supporters ??
Kul med fotboll.....aldrig..

eller när polisens kamratföreningen har fest....den är lite intressant
Klanka int ner på oss "fotbollsfans" nu, det är inte alls samma sak! :huvet

Har de rent mjöl i påsen - jag menar: är det överdrivet det man läser i tidningarna om beskydd och annat?

Brunte skrev:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna