Hells Angels & Bandidos

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vad har ni för erfarenhet gällande H.A. och Bandidos när ni möter dessa? Vinkar de tillbaks? Har ni snackat med snubbarna vid korvmojen osv?
Jag har sett ett par HA-medlemmar när jag kör, vinkar lite men de vinkar inte tillbaks... Kör dock med rätt inställning (läs: sportigt) , såg lite ut som den nästan ville ha sporthoj :fakta

Nämen seriöst; hur upplever ni dessa medlemmar? Schyssta? Tysta? Farliga? Berätta!

Kay skrev:
Vad har ni för erfarenhet gällande H.A. och Bandidos när ni möter dessa? Vinkar de tillbaks? Har ni snackat med snubbarna vid korvmojen osv?
Jag har sett ett par HA-medlemmar när jag kör, vinkar lite men de vinkar inte tillbaks... Kör dock med rätt inställning (läs: sportigt) , såg lite ut som den nästan ville ha sporthoj :fakta

Nämen seriöst; hur upplever ni dessa medlemmar? Schyssta? Tysta? Farliga? Berätta!

Ser jag nån från något av dom gängen drar jag upp den på hjulet å pekar finger.

Sist jag såg några var vid Hydro-Mölletofta. Jag åkte hyrbil, skulle tanka men visste inte vilken sida locket satt på. Naturligtvis inte på den sida jag trodde. Medans jag vände kom ett gäng HA som "snodde" min pump. Men jag brydde mig inte om att hävda att det var "min" pump!
I övrigt verkar dom väl ok, det jag sett av dom på Mantorp osv.

MVH Martin

glenoyne skrev:
Sist jag såg några var vid Hydro-Mölletofta. Jag åkte hyrbil, skulle tanka men visste inte vilken sida locket satt på. Naturligtvis inte på den sida jag trodde. Medans jag vände kom ett gäng HA som "snodde" min pump. Men jag brydde mig inte om att hävda att det var "min" pump!
I övrigt verkar dom väl ok, det jag sett av dom på Mantorp osv.

MVH Martin

vilken rysare.. :gnissla tur du kom undan med livet i behåll...

iaf jag har aldrig haft problem me dom, mött dom nångång sådär men inte tänkt nåt direkt på det, en väldigt stor del av dom klubbarna är ju faktiskt vanligt folk..

Tja, skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel etc etc. I övrigt är de säkert jättesnälla :3freak

Ingen rysare alls faktiskt. Dom visste ju inte vad jag gjorde. Hade jag sagt som det var hade jag säkert fått tanka först. Som någon sa: De flesta är väl som vanligt folk.

MVH Martin

Chris Ash skrev:
Tja, skottlossning på öppen gata, lönnmord med automatvapen på motorvägen, handgranater inslängda på danshak, beskyddarverksamhet, misshandel etc etc. I övrigt är de säkert jättesnälla :3freak

lägg till utpressning o indrivning...

Hälsar man hälsar dom tillbaka. Alla jag mött iaf. Har tagit ett par öl med flertalet av dom. Lägger man sig inte i deras affärer så är dom som vem som helst.

Kay skrev:

Dom är bra att ha som grannar eftersom dom kontrollerar tjacket å kriminaliteten runt omkring... stör du inte dom stör dom inte dig :tummenupp

Kay skrev:

de e människor som oss andra..... arbetare mc förare gjorda av kött o blod..faktiskt riktigt trevliga snubbar *de flesta* :yoparty

ifs kör lite tråkiga bågar hehe + de flesta man stöter på el känner till kör inte båge äns :va

Har väl stött på ett par få på en o annan bikerfest, inget att tala om... "Schysst hoj", thats´s about it! Man har ngn inombords längtan bort från dem... Dont ask why...

Hälsar på alla men märkt att "franspellarna" inte hälsar tillbaka alla gånger! :va

glenoyne skrev:
Ingen rysare alls faktiskt. Dom visste ju inte vad jag gjorde. Hade jag sagt som det var hade jag säkert fått tanka först. Som någon sa: De flesta är väl som vanligt folk.

MVH Martin

Trodde man var tvungen att ha ett grovt kriminellt förflutet mer eller mindre för o bli HA-medlem, eller bidra med något i den kriminella sfären... Rätta mig om jag har fel, om någon nu vet... Kanske det är kramgoa killar :)

Kay skrev:
"vanligt folk"... Trodde man var tvungen att ha ett grovt kriminellt förflutet mer eller mindre för o bli HA-medlem, eller bidra med något i den kriminella sfären... Rätta mig om jag har fel, om någon nu vet...

hmm finns en del som av dem där som har bra företag osv, men bidra på ngt sett måste väl alla i en organisation, oftast pengavägen :tomten

Den enskilde individen i organisationer som HA och Bandidos har i regel inte mycket pengar. Men som klubb så är dess väldigt rika. Så att bidra med pengar är ej det primära. Först och främst är det lojalitet. Man måste kunna räkna med att brodern är bredd på att göra "skitjobbet".

TheBarone skrev:
Den enskilde individen i organisationer som HA och Bandidos har i regel inte mycket pengar. Men som klubb så är dess väldigt rika. Så att bidra med pengar är ej det primära. Först och främst är det lojalitet. Man måste kunna räkna med att brodern är bredd på att göra "skitjobbet".

hmm de e sant men många har bygg firmor o dylikt..... nä nog om detta men hmm de har väl en "fund" som man bidrar till varje månad som medlem? de har alla andra gäng formodar ett så stort gäng som 81 o b har det :tomten nog om detta i denna tråden....fråga ngn när du/ni ser dem vet ja :tummenupp

En "fund" har även mindre gäng och så även HA och B. Pengar som går till begravningar etc. Klubbar som dessa är otrligt bra uppbyggda rent ekonomiskt. Sen kan man disskutera om man tycker de är snälla el ej. Jag är neutral hittills.

Bor under samma tak som en person från dom kretsarna, och har gjort det i 15år.

Iofs har han lämnat det livet bakom sig (inte p.g.a bad standing).
Och visst man har ju hört den del historier....men sköter man sitt o inte blandar sig i deras prylar så är dem nog inget o oroa sig för. (finns väll säkert undantag som med allat annat)

Men HA och Bandidos har väll underhuggare som gör smuts görat också.

Prospect och underklubbar. Prospecten är dom som är farliga eftersom dom måste visa vad dom går för. Red Devils är en underklubb till HA och Diablos är en till B.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!