Helicoil/timesert M10 1.25 någon? :(

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Smidiga jag lyckades dra gängpaj med hjälp av lite grus när jag skulle på med sista skruven på framoken. :huvet:huvet

Söker nu desperat efter ovan nämnda insatsgänga, någon som har eller vet var jag kan hitta?

Hade det varit 1.5 mm stigning hade det funnits överallt men nu har vi givetvis inte så tur.

Lundquist järn kunde ta in en kartong om 100 st men det är 99st mer än jag behöver och till priset 7-8 kr st så känns det lite drastiskt. :gråta

Drbike/racerepairs har, jag har men är inte hemma på nästan 2v....

Det är en vanlig dimension på japanska MC så din lokala MCmeck borde ha....

Underlättar om du säger var du duschrunkar nånstans - ingen ide att erbjuda hjälp 100 mil bort...

Drbike/racerepairs har, jag har men är inte hemma på nästan 2v....

Det är en vanlig dimension på japanska MC så din lokala MCmeck borde ha....

Hemsida/telefon till dessa verkstäder?

Ringde Din MC som inte hade hemma. Inget de brukar ha heller då folk mest drar sönder oljepluggen sa dom. :gnissla

Underlättar om du säger var du duschrunkar nånstans - ingen ide att erbjuda hjälp 100 mil bort...

I Stockholm runkar jag! Vällingby för tillfället. :wiggle

är gängerna helt paj?............kan försöka färska dom gammla med att dra i en gängtapp ...
hittar du dessutom en rullgängtap så pressar man tbx matrialet.....håller tummarna..

kör till en finmekanisk verkstad..... dom hjälper dig säkert

är gängerna helt paj?............kan försöka färska dom gammla med att dra i en gängtapp ...
hittar du dessutom en rullgängtap så pressar man tbx matrialet.....håller tummarna..

kör till en finmekanisk verkstad..... dom hjälper dig säkert

Iom att det är skruven som håller bromsoket på plats så är jag tveksam till att chansa. Måste vara den mest belastade skrufvjeveln på hela hojen typ. ;S

Hörde med en mekverkstad som sa att dom kunde hjälpa men bara om jag själv skaffade fram insats och verktyg då det var så udda grejer.

Swedol har hela satser. 1500kr

På swedols hemsida hittar jag inget för M10 1.25 :/

Würth hade timesert i rätt storlek men verktygen för ändamålet kostade ca 700:- + moms :gnissla

Bor du i vällingby så hade jag kört på www.racerepairs.se eller dragit iväg ett PM till DrBike

Ringde racerepairs nyss, trevlig kille som dessutom hade grejer för ändamålet sa han. ^^

Blir väl det nästa vecka om inte Dr.Bike har någon snabbare lösning. Vill köra bkk i helgen! :mad:

Kan du (är det intressant) hasa ut med hojen på Värmdö?
Då kan jag kolla med kompisen - han har det mesta...

Han vill säkert få betalt för material i så fall.

http://www.handla.swedol.se/ och så sök på v-coil. Samma som helicoil men annat märke.

Skojja bara. var med 1,5 stigning.

^^

Kan du (är det intressant) hasa ut med hojen på Värmdö?
Då kan jag kolla med kompisen - han har det mesta...

Han vill säkert få betalt för material i så fall.

Intressant som fan! Vilken tid på dygnet som helst vilken dag som helst.. Gärna nyss! (vill brassa bkk i helgen, även om utsikterna är lite sådär just nu.. ) :tungan

Hemsida/telefon till dessa verkstäder?

Ringde Din MC som inte hade hemma. Inget de brukar ha heller då folk mest drar sönder oljepluggen sa dom. :gnissla

I Stockholm runkar jag! Vällingby för tillfället. :wiggle

Ring till Colly i Kista de e dem som marknadsför helicoil. Jag har fått handla 10 pack via dem.

Grattis !!!
Du lyckades med något som jag aldrig lyckats med, hitta en dimension som min kompis INTE har... (lider med dig:gnissla)
Nu kunde han inte hitta sin stora låda med Helicoil - antagligen utlånad.

Tyvärr behöver han följande komponenter för att kunna hjälpa dig göra jobbet:
Gängtapp M10 1,25 - med rätt ö.d. gäng för stålspiralen.
Noskon M10 1,25 - Helicoil nyttjar en noskon där stålspiralen gängas ut så att den skall ha rätt "förspänning" när man sedan gängar in den i loppet.
Stålspiral M10 1,25 "rätt längd" - det finns korta/mitt i mellan/långa stålspiraler att gänga in. Ta INTE en som är för lång... då blir det trassel ! :huvet

Jag gissar att du torskar på en "hel sats". :mad:
Kompisen rekommenderade att du kollar med ett företag som heter "Jacking" (i alla fall uttalas det så), dom kan kanske hjälpa dig.
Lycka till - och hoppas vädret är bättre i helgen om du kommer iväg på BKK.

Ring till Colly i Kista de e dem som marknadsför helicoil. Jag har fått handla 10 pack via dem.

De hade på inkommande som väntas komma om ett par veckor. :gnissla

Grattis !!!
Du lyckades med något som jag aldrig lyckats med, hitta en dimension som min kompis INTE har... (lider med dig:gnissla)
Nu kunde han inte hitta sin stora låda med Helicoil - antagligen utlånad.

Tyvärr behöver han följande komponenter för att kunna hjälpa dig göra jobbet:
Gängtapp M10 1,25 - med rätt ö.d. gäng för stålspiralen.
Noskon M10 1,25 - Helicoil nyttjar en noskon där stålspiralen gängas ut så att den skall ha rätt "förspänning" när man sedan gängar in den i loppet.
Stålspiral M10 1,25 "rätt längd" - det finns korta/mitt i mellan/långa stålspiraler att gänga in. Ta INTE en som är för lång... då blir det trassel ! :huvet

Jag gissar att du torskar på en "hel sats". :mad:
Kompisen rekommenderade att du kollar med ett företag som heter "Jacking" (i alla fall uttalas det så), dom kan kanske hjälpa dig.
Lycka till - och hoppas vädret är bättre i helgen om du kommer iväg på BKK.

Efter att ha kollat runt så känns det som att jag är först i världshistorien med att dra sönder denna gänga, man blir smått förvånad över att det ens finns grejer till det.. :gnissla

Jacking var bra och hade grejer inne! I form av en sats dock som var det enda alternativet enligt honom då spiralen var det dyra. 786 kr billig plus moms är inte skitkul men ändå det bästa priset hittills, eller jämt med würths timesert iaf.

Kom på nästa grej som måste till innan jag kan tänka på att köra i helgen: bulten! Och då talar jag inte slingriga stockholmsvägar.
Det fastnade ju aluskit på den som sitter förjävligt, har försökt få bort det med nål/spik men inte lyckats, måste hitta rätt på ett skruvstäd+hammare+något vasst att banka med..

Beställde( såklart ingen har den hemma, inkl sifverts skruv) en igår som beräknas komma efter helgen.

Men utan skruv så kan jag ju lika gärna lugna mig och ta hojen till racerepairs efter helgen( inte många som har tid "dIrECkt", lågkonjuktur till trots).

Får hoppas på soligt väder ändå till er andra.. :gnissla

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back