Helgens 250-race på Gelleråsen

Nyteknik skrev:
Jag tror faktiskt att Mårtensson var allra sist iväg.

Jävligt synd att du inte fick vara hel i kroppen och fullfölja racet. Det hade som sagt kunnat bli mycket kul för dig, mig, Fredriksson och Stellan om han inte hade kommit ihåg att ta bort tejpen från kylaren. :huvet

Och ta mig tusan om den inte håller! Har faktiskt inte lyft på topparna sedan före Sviestadloppet och heller inte under denna racehelg. Och däcket bak är samma som jag körde på Sviestad med. Men nu väntar en väl förtjänad service och "nytt" bakdäck.

Ser fram emot det. :tummenupp

Mårtensson gjorde visserligen en sämre start, och tappade fler placeringar, men han var ändå en bra bit före mig i trösen..
Kontroll av hojen är viktigt, och det var ju faktiskt en jäkla tur för dig att du fick ihop hojen till rejset, inte långt ifrån att du hade missat det helt..

Jo, det var ju en chansning från min sida att ens köra racet, för nog fanken ville man fightas med dig på banan, kunde ju inte lämna walk-over liksom. På sviestad kändes du inte som ett hot, efter karlskoga, definitivt ett sådant, lite bättre koll på hojen så kan du bli riktigt farlig :tummenupp
Anveland definitivt farlig också, snabb redan från början på en snabb hoj, synd för honom att hojen inte höll bara.

Du blev knappast omkörd av Corneliusson i början av loppet eftersom han var tvåa på första varvet. Det var antagligen Vaerum Andersen, han har väldigt likadan hoj/kläder..
Gustaf Anveland körde väldigt bra i början av loppet och var tia vid första passeringen om jag räknat rätt så där hade du fått jobba för att hinna ikapp om han inte brutit.

Som jag ser det var din enda tabbe när du stängde Kihlander då han skulle varva dig och Harms kunde rycka ifrån och hålla det till seger även om Mårtensson kom bra nära.
Annars körde du väldigt bra! :tummenupp

Goodstuff skrev:
Du blev knappast omkörd av Corneliusson i början av loppet eftersom han var tvåa på första varvet. Det var antagligen Vaerum Andersen, han har väldigt likadan hoj/kläder..
Gustaf Anveland körde väldigt bra i början av loppet och var tia vid första passeringen om jag räknat rätt så där hade du fått jobba för att hinna ikapp om han inte brutit.

Som jag ser det var din enda tabbe när du stängde Kihlander då han skulle varva dig och Harms kunde rycka ifrån och hålla det till seger även om Mårtensson kom bra nära.
Annars körde du väldigt bra! :tummenupp

Se där: Vaerum var det, inte Corneliusson. De ser lika ut.

Anvelands bästa varvtid var 1.14.173. Fick han sedan fel på hojen eftersom han bröt?

Var helt omedveten om att jag sabbade för Kihlander. Vad trist att höra då jag verkligen unnade honom ett bra resultat. Det är ju svårt att veta hur många hojar som ska förbi när man får blåflagg. Jag tänkte på det andra har skrivit här; håll ditt spår så kommer A-förarna förbi.

Nyteknik skrev:

Anvelands bästa varvtid var 1.14.173. Fick han sedan fel på hojen eftersom han bröt?

Var helt omedveten om att jag sabbade för Kihlander. Vad trist att höra då jag verkligen unnade honom ett bra resultat. Det är ju svårt att veta hur många hojar som ska förbi när man får blåflagg. Jag tänkte på det andra har skrivit här; håll ditt spår så kommer A-förarna förbi.

Vet inte vilken typ av fel Gustaf fick men han bröt och då var han fortfarande bäste B-förare.

Det var väl i Esset som Harms kom om och Kihlander kom inte förbi förrän mellan Esset och Eije. Dock hade Kihlanders hoj pajjat oavsett så det är inget du behöver ha dåligt samvete för. Anders menade att han hade kunnat hänga på Mårtensson när han kom ikapp, om hojen funkat.

Nyteknik skrev:

Anveland bröt strax efter mig, med död motor, förmodligen nåt mer strul under rejset eftersom han åkte fortare på kvalet.
Ibland kan man inte göra så mycket vid blåflagg, hålla spår och lämna plats på bägge sidor, är man dessutom inne i en fight med någon kan det ju bli ännu svårare att släppa förbi.
Jag försöker ta en titt bakåt strax innan det är dags för varvningar(ganska lätt att räkna ut när det kommer ske ungefär), då kan man veta hur stor klunga det är som kommer, när sedan blåflaggen kommer(förhoppningsvis iaf).

Goodstuff skrev:
Vet inte vilken typ av fel Gustaf fick men han bröt och då var han fortfarande bäste B-förare.

Det var väl i Esset som Harms kom om och Kihlander kom inte förbi förrän mellan Esset och Eije. Dock hade Kihlanders hoj pajjat oavsett så det är inget du behöver ha dåligt samvete för. Anders menade att han hade kunnat hänga på Mårtensson när han kom ikapp, om hojen funkat.

Anders kör ruggigt bra på karlskoga, fast jag tror inte han hade hängt med mårtensson, khilanders hoj har inte en suck mot mårtensson yamma, och låga åttor tror jag inte khilander mäktat med ändå.
Surt som fanken med raset dock :(

Angående varvningen så var inte Kihlander sur. Från läktaren såg det bara ut att vara avgörande för pallplatserna då det skedde eftersom Harms fick en större lucka. Varvningarna är ju en del av sporten.

oFFkeFF skrev:
Anders kör ruggigt bra på karlskoga, fast jag tror inte han hade hängt med mårtensson, khilanders hoj har inte en suck mot mårtensson yamma, och låga åttor tror jag inte khilander mäktat med ändå.
Surt som fanken med raset dock :(

Han ska ju inte ha en chans mot Harms hoj heller men han skuggade honom hela racet. Han hade kunnat få draghjälp ikapp Harms så det hade blivit en tightare slutstrid, fast vi får ju aldrig veta. Mårtensson missade vid sitt omkörningsförsök i Eijes och kom aldrig förbi igen även om han försökte i Depåhögern.
Kihlanders spår i Depåhögern var overlägset det snabbste av alla i hela klasset. Där tog han in ca 20 -30 m på Harms varje varv.

Goodstuff skrev:
Han ska ju inte ha en chans mot Harms hoj heller men han skuggade honom hela racet. Han hade kunnat få draghjälp ikapp Harms så det hade blivit en tightare slutstrid, fast vi får ju aldrig veta. Mårtensson missade vid sitt omkörningsförsök i Eijes och kom aldrig förbi igen även om han försökte i Depåhögern.
Kihlanders spår i Depåhögern var overlägset det snabbste av alla i hela klasset. Där tog han in ca 20 -30 m på Harms varje varv.

Mårtenssons hoj är snabbare än Harms också, och visst skuggade han Harms, men hade ändå en bit upp, och det fanns ju en anledning till att Mårtensson gick förbi också. Hade inte mårtensson gjort den usla starten, så visst, Ako hade kunnat plocka Harms, men knappast andreas.
Dessutom är Anders en erfaren räv, han ger ju inte någon bakom en gratisplacering trots att de kanske är snabbare på banan :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
Mårtenssons hoj är snabbare än Harms också, och visst skuggade han Harms, men hade ändå en bit upp, och det fanns ju en anledning till att Mårtensson gick förbi också. Hade inte mårtensson gjort den usla starten, så visst, Ako hade kunnat plocka Harms, men knappast andreas.

Jag tror att Ako hade komit trea om hojen hållit ihop.

oFFkeFF skrev:
Dessutom är Anders en erfaren räv, han ger ju inte någon bakom en gratisplacering trots att de kanske är snabbare på banan :rolleyes:

Nu förstår jag inte vad du menar.

Goodstuff skrev:
Jag tror att Ako hade komit trea om hojen hållit ihop.

Nu förstår jag inte vad du menar.

Tror med han hade blivit trea om hojen hållt ihop.
Det jag menar är att Anders är svår att köra om, han kan placera sig så att folk inte kan köra om..
D.v.s Andreas kunde köra en sekund snabbare per varv, vid fria varv, dock hade han svårt att ta sig förbi Anders..

Anders kör ofta mycket snålare spår än andra 250s på Åsen så nog skulle han varit svår att köra om. Dock tror jag maskinmaterialet hade gjort utslag på rakan, tyvärr.

Goodstuff skrev:
Anders kör ofta mycket snålare spår än andra 250s på Åsen så nog skulle han varit svår att köra om. Dock tror jag maskinmaterialet hade gjort utslag på rakan, tyvärr.

Du verkar missa det jag skriver, Anders kan köra taktiskt också, d.v.s köra sådana spår att det inte går att köra om, eller fulare ord, blockera..
Men det är också något som tillhör racing.
Och ja, solklart är Khilanders maskin alldeles för slö i jämförelse med de andras i toppen.

Skriv som folk då! ;)
Redan Anders "vanliga" spår gör honom svår att passera tycker det jag det verkar som.

*/ ?>
Back