Helgens 250-race på Gelleråsen

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Imorgon bitti styr jag kosan mot Gelleråsen för att sopa rent bland övriga B-förare i 250 Racer. På forumet blir det oFFkeFF och racerskalman som kommer få se sig bittert besegrade. Teddy, Goodstuff och Racerpelle lämnar walk over denna gång. Återkommer imorgon kväll med tider efter första kvalet och en kort rapport.

:Rockbanan

OK bensin och olja kommer att bli din död, men lycka till ändå, dom andra är sämre än dig

Nyteknik körde 1.15.1 idag vilket gav en 18:e tid.
Mårtensson etta med 1.08.5, Fransson tvåa med 1.09.1 och Kihlander ( Ako här på forumet) trea med 1.09.9.
oFFkeFF kraschade och pajade foten och kör eventuellt på söndag.

Jepp, sitter hemma med svullen fot i högläge just nu.. Suger hårt.
Hade stora problem först med bromsarna, hade tappat bettet totalt, men det var ju bara att ta nya hårdare tag.. Sen funkade inte chassit alls, det släppte nåt tokigt i depåkurvan, både fram och bak. Enligt AKO så kasade man en halvmeter i sidled lite då och då genom böjen..
Sen bromsade Ako om ner i trösen, perfekt tänkte jag, i början brukar han ta det lugnt, så bra draghjälp.. Så slår man på en aning för hårt ut ur trösen och highsidern är ett faktum...
Dock vet jag iaf vad chassiproblemen kommer ifrån, tempohöjningen har gjort att hojen bottnar i bakdämparen..
Är foten så ok att den kommer ner i stöveln, så åker jag ner med Nyteknik på söndag igen, för fortare än såhär ska det gå utan att vurpa iaf..

Jag tycker synd om Gustav som måste valla Sveriges gnälliga rockelit i oglamorös miljö i stället för att stå i depå, mysmeka och vara lycklig som han gjorde häromdagen:

Bifogat

• Bikeweek 040728 063 (Medium).jpg
    Bikeweek 040728 063 (Medium).jpg
    69.1 KB · Visningar: 156
Goodstuff skrev:
Nyteknik körde 1.15.1 idag vilket gav en 18:e tid.
Mårtensson etta med 1.08.5, Fransson tvåa med 1.09.1 och Kihlander ( Ako här på forumet) trea med 1.09.9.
oFFkeFF kraschade och pajade foten och kör eventuellt på söndag.

Det stämmer: 1.15.1 för mig. Mitt mål denna första gång på Gelleråsen med min TZ var 1.14.9. Så jag är mycket nöjd. Speciellt som jag körde med ena avgasporten ur funktion, vilket ju sänker effekten en del.

På andra varvet ser jag hur oFFkeFF kör rakt fram i Eijes.

På tredje varvet i depåböjen skrapar det plötsligt till när ena avgasrörets fäste går av och expansionskammaren släpar i marken! In i depån och panik-mecka dit eländet med stålstråd. Se bild.

Men när jag skulle köra ut på banan efter ståltrådsjobbet hade alla kört in i depån: oFFkeFF hade vurpat och man var ute med bil för att hämta hans hoj i utgången ur Trösen.

Ståltråden funkade tillräckligt bra för att jag skulle kunna fullfölja kvalet och dessutom med en tid som var en sekund bättre än Stellan Hedlund; min antagonist från Sviestadloppet som jag inte kunde komma ikapp då.

B-förare, första kvalet:

1. Gustaf Anveland 1.14.563
2. oFFkeFF 1.14.850
3. Nyteknik 1.15.156
4. Stellan Hedlund 1.16.223
5. Pär Utterström 1.19.602
6. Patrik Svensson 1.20.316

Bilder:

1. Före
2. Efter
3. Thank God for ståltråd
4. Pannor läggs i djupa veck inför anblicken av oFFkeFF:s vrak
5. Pär Utterström och Stellan Hedlund

Bifogat

• IMG_1332.jpg
    IMG_1332.jpg
    80.7 KB · Visningar: 135
  • IMG_1336.jpg
    IMG_1336.jpg
    71.3 KB · Visningar: 113
  • IMG_1340.jpg
    IMG_1340.jpg
    66 KB · Visningar: 128
  • IMG_1364.jpg
    IMG_1364.jpg
    88.1 KB · Visningar: 133
  • IMG_1343.jpg
    IMG_1343.jpg
    105.6 KB · Visningar: 144
Last edited:
Goodstuff skrev:
Lycka till. Jag kommer upp och kikar på söndag.

Hade egentligen velat låna ett av de där hjulen som drar i avgasporten av dig. Hålen har blivit så stora på den bakre cylindern att vajrarna hoppar ur. Hoppas kunna fixa genom att borra små hål i hjulet och naja fast vajrarna.

Ska du inte köra?

Nyteknik skrev:
B-förare, första kvalet:

2. oFFkeFF 1.14.850
3. Nyteknik 1.15.156

Bilder:

1. Före
2. Efter

:lol Fast egentligen skulle man ju hafgt dumstruten på sig efter vurpan.. Smått irriterande att gå omkull så tidigt på ett 40-minuters kval..

edit: nu blir det en tur till sjukan, foten känns som en jävla ballong.. :död

Last edited:
Nyteknik skrev:
B-förare, första kvalet:

2. oFFkeFF 1.14.850
3. Nyteknik 1.15.156

Bra kört mannen :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Bra kört mannen :tummenupp

Hoppas kunna köra lite snabbare imorgon med fungerande avgasventil. Min "hemliga" plan är att i starten komma så nära Patrik Fredriksson, näst bästa tid i gårdagens solsken 1.14.0, som möjligt och använda honom som hare. Kan jag hålla oFFkeFF, Peo Rosenqvist, Stellan Hedlund och Pär Utterström bakom mig kommer jag vara supernöjd.

Ett eventuellt problem kan vara mitt bakdäck som jag köpte begagnat av Magnus Fransson och monterade till söndagen under Sviestadloppet. Sedan har det gått en kvart på Åsen för två veckor sedan och gårdagens kval.

Återkommer på söndag kväll!

Last edited:
Farbror fredriksson åkte 13.6 igår. Senaste rapporten är att Stellan iaf kröp under 1.15, typ 14.9 idag.
Min hoj har snällt meckats ihop av stellan och pär, så ska se om jag kan tvinga ner foten i stöveln imorrn iaf. Ska dock försöka ta mig dit så jag kan köra warm-upen, måste få till chassit så det inte sladdar så mycket..

Nyteknik skrev:
Hade egentligen velat låna ett av de där hjulen som drar i avgasporten av dig. Hålen har blivit så stora på den bakre cylindern att vajrarna hoppar ur. Hoppas kunna fixa genom att borra små hål i hjulet och naja fast vajrarna.

Ska du inte köra?

Jag ska inte köra eftersom jag kommer vara alldeles för trött för att det ska vara bra, pga jobb.
Du kan låna de delar du behöver av min hoj. Du kan även låna fälgar/extrafälgar om du vill. You crash you pay. Ring om du behöver ngt.

Macho Woman --> Du anar inte hur rätt du har..... :död

Last edited:
Goodstuff skrev:
Du kan låna de delar du behöver av min hoj. Du kan även låna fälgar/extrafälgar om du vill. You crash you pay. Ring om du behöver ngt.

Tack för erbjudandet. Men jag kommer inte ha tid att mecka imorgon innan warm-up. Måste göra det hemma ikväll. Vi ses!

Edit: Men om jag inte får till det ikväll eller om något oförutsett inträffar imorgon är jag tacksam om jag får låna.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Tack för erbjudandet. Men jag kommer inte ha tid att mecka imorgon innan warm-up. Måste göra det hemma ikväll. Vi ses!

Edit: Men om jag inte får till det ikväll eller om något oförutsett inträffar imorgon är jag tacksam om jag får låna.

Eftersom warm-upen verkar bli i regn så får du låna extrafälgarna om du vill, Chris Ash vet vilket tält min hoj står i.

*/ ?>
Back