nu vet jag inte om du har köpt ett orginalrelä eller nåt universalrelä.
detta schemat stämmer med ett helt vanligt extraljusrelä
Stift 30 = Till batteri(med säkring)
Stift 85 = Till styrning helljus
Stift 86 = Till jord(chassie)
Stift 87 = Till helljus
Stift 87a = Till halvljus
Passar nu den gamla reläsockeln så kan du ju använda den och bara komplettera med en lös kabel till halvljuset, förutsatt att det är helljusstyrningen du använder.
Reläet översatt i lite mer el-termer...
85 = plusmatning reläspole
86 = minusmatning reläspole
30 = Common (det som skall ut i andra änden)
87a = NC (Normaly Closed)
87 = NO (Normaly open)
när reläet drar så skiftar utgången från 87a till 87
hade du tänkt "klipp å klistra" i elsystemet eller skall du ha det gamla intakt ?
Hursomhelst får du mäta dig fram vilket stift som är vad på det gamla reläet, om det nu inte är utritat ett schema på det som det brukar vara på extraljusrelä.