Hel-, halv eller trafikförsäkring?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Hur har ni er ögonsten försäkrad?

• Antal röstningar
    0
Jag är förvånad... helförsäkring verkar dominera hittills. Hur har ni råd? :rolleyes:

Jag har alltid kört helf. men detta år när min R1:a höjdes från 8000 :-/år till 14700 :-/år så bytte jag till halv, så nu betalar jag 2500:-/halvår

Betalar 5000:- helår halvförsäkring, men det är jävligt mycket pengar med tanke på att man blir strandsatt vid vurpa. Mina tidigare tre hojar har legat i prisklassen 15-20k, så de har inte varit någon idé att vagnskadeförsäkra.

/Martin

1500kr/mån :skrämd för halv sug på den karamellen...

Hårding skrev:
1500kr/mån :skrämd för halv sug på den karamellen...

Djävul!!!!!! Det här är helt vansinnigt!

Samtidigt är olyckstatistiken på sporthojar i stockholmtrakten också helt vansinnig, så jag är lite kluven här...

Kan inte ens tänka mig in i den misär ett liv utan cykel skulle innebära. :öl :öl :( :crash :mad: ? Nä, måste nog hålla mig utanför högriskområden med rådande ekonomi.

/Martin

Sergeant skrev:
Halvförsäkring 608kr/månad

:hej

Det var billigt...vad har du för årsmodell?

Jag kollade upp en zxr 750 -91 och där låg HALVförsäkringen mellan 1500/mån (IF) till 40000/år (TH)

Jag kör för tillfället med hel/hel och kommer troligen att fortsätta att gåra det eftersom skillnaden är under 100/mån :zpy

Dez skrev:
Det var billigt...vad har du för årsmodell?

Jag kollade upp en zxr 750 -91 och där låg HALVförsäkringen mellan 1500/mån (IF) till 40000/år (TH)

Jag kör för tillfället med hel/hel och kommer troligen att fortsätta att gåra det eftersom skillnaden är under 100/mån :zpy

Billigt?!?! Min zx750 -87 (74 kW) gick på 2400:- helår/halv och när jag hade den var jag i åldern 20-22. Hel/hel skulle ha gått på 5800:- har jag för mig.

/Martin

Kanske ska tillägga att jag förhandlade till mig full bonus på en gång :p

Hoho, när jag tänker efter hade jag faktiskt förhandlat mig till 50 % bonus (den gången på länsförsäkringar) redan när jag hade cb400:an som mellanklasshoj. Normalt sett ska man inte kunna ha mer än 25 % i den åldern :). Undar varför jag blivit så dålig på att förhandla numera...

Någon mer än jag som har erfarenheter av att "pruta" med försäkringsbolag?

berggren_martin skrev:
Jag är förvånad... helförsäkring verkar dominera hittills. Hur har ni råd? :rolleyes:
Tror att det är många som inte har nåt val. De med finansiering på hojen t.ex.

Rymding skrev:
Tror att det är många som inte har nåt val. De med finansiering på hojen t.ex.

Eller de med custom som betalar en tredjedel av sporthojens halvförsäkrade årspremie på helförsäkring...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026