Hel-, halv eller trafikförsäkring?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Hur har ni er ögonsten försäkrad?

• Antal röstningar
    0
Jag är förvånad... helförsäkring verkar dominera hittills. Hur har ni råd? :rolleyes:

Jag har alltid kört helf. men detta år när min R1:a höjdes från 8000 :-/år till 14700 :-/år så bytte jag till halv, så nu betalar jag 2500:-/halvår

Betalar 5000:- helår halvförsäkring, men det är jävligt mycket pengar med tanke på att man blir strandsatt vid vurpa. Mina tidigare tre hojar har legat i prisklassen 15-20k, så de har inte varit någon idé att vagnskadeförsäkra.

/Martin

1500kr/mån :skrämd för halv sug på den karamellen...

Hårding skrev:
1500kr/mån :skrämd för halv sug på den karamellen...

Djävul!!!!!! Det här är helt vansinnigt!

Samtidigt är olyckstatistiken på sporthojar i stockholmtrakten också helt vansinnig, så jag är lite kluven här...

Kan inte ens tänka mig in i den misär ett liv utan cykel skulle innebära. :öl :öl :( :crash :mad: ? Nä, måste nog hålla mig utanför högriskområden med rådande ekonomi.

/Martin

Sergeant skrev:
Halvförsäkring 608kr/månad

:hej

Det var billigt...vad har du för årsmodell?

Jag kollade upp en zxr 750 -91 och där låg HALVförsäkringen mellan 1500/mån (IF) till 40000/år (TH)

Jag kör för tillfället med hel/hel och kommer troligen att fortsätta att gåra det eftersom skillnaden är under 100/mån :zpy

Dez skrev:
Det var billigt...vad har du för årsmodell?

Jag kollade upp en zxr 750 -91 och där låg HALVförsäkringen mellan 1500/mån (IF) till 40000/år (TH)

Jag kör för tillfället med hel/hel och kommer troligen att fortsätta att gåra det eftersom skillnaden är under 100/mån :zpy

Billigt?!?! Min zx750 -87 (74 kW) gick på 2400:- helår/halv och när jag hade den var jag i åldern 20-22. Hel/hel skulle ha gått på 5800:- har jag för mig.

/Martin

Kanske ska tillägga att jag förhandlade till mig full bonus på en gång :p

Hoho, när jag tänker efter hade jag faktiskt förhandlat mig till 50 % bonus (den gången på länsförsäkringar) redan när jag hade cb400:an som mellanklasshoj. Normalt sett ska man inte kunna ha mer än 25 % i den åldern :). Undar varför jag blivit så dålig på att förhandla numera...

Någon mer än jag som har erfarenheter av att "pruta" med försäkringsbolag?

berggren_martin skrev:
Jag är förvånad... helförsäkring verkar dominera hittills. Hur har ni råd? :rolleyes:
Tror att det är många som inte har nåt val. De med finansiering på hojen t.ex.

Rymding skrev:
Tror att det är många som inte har nåt val. De med finansiering på hojen t.ex.

Eller de med custom som betalar en tredjedel av sporthojens halvförsäkrade årspremie på helförsäkring...

*/ ?>
Back