Hejjar ni på andra förare?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Undrar bara om ni alla hejjar på anda mc förare, som ni stöter på ute efter vägarna? Händer alltför ofta att man möter hojförare som inte hejar! Vilket är ganska tråkigt! Själv så tar man det som en självklarhet! Vad vet jag, kanske bara för att det är stroppar som ser ner på en för att man åker knatteräcer! :rolleyes:

Jokke_ skrev:
2306596 Undrar bara om ni alla hejjar på anda mc förare, som ni stöter på ute efter vägarna? Händer alltför ofta att man möter hojförare som inte hejar! Vilket är ganska tråkigt! Själv så tar man det som en självklarhet! Vad vet jag, kanske bara för att det är stroppar som ser ner på en för att man åker knatteräcer! :rolleyes:

Finns en drös trådar om detta på forumet, jag hejar på alla, lite extra överdrivet om det är ett custom-fartyg jag möter. :)

Strul skrev:
2306609 Finns bara ett svar på den frågan: Självklart hejar man på en broder :banana

Håller med mig, men vissa förare ute i trafiken verkar inte hålla med! Lite grinig när jag blev fetdissad idag, inte första gången dock! :gnissla

fjantig som man är.. så blir man lite irriterad:rolleyes:

Jokke_ skrev:
2306625 Håller med mig, men vissa förare ute i trafiken verkar inte hålla med! Lite grinig när jag blev fetdissad idag, inte första gången dock! :gnissla

Enkel lösning, Vänta med att hälsa tills du ser att den du möter hälsar

Jokke_ skrev:
2306625 Håller med mig, men vissa förare ute i trafiken verkar inte hålla med! Lite grinig när jag blev fetdissad idag, inte första gången dock! :gnissla

Naturligtvis blir man lite "piss" när man har släppt näven och man inte får något svar :huvet

Brukar försöka att inte bry mej, utan ut med näven vid nästa möte igen!!

Hejar alltid på hojar :) spelar ingen roll om det är en bly släde eller en ny Gixxer :)

Lovar att heja på dig när jag ser dig. bor ju alldeles i närheten :)

Dalan skrev:
2306671 Hejar alltid på hojar :) spelar ingen roll om det är en bly släde eller en ny Gixxer :)

Lovar att heja på dig när jag ser dig. bor ju alldeles i närheten :)

hehe härligt! :tummenupp Brukar juh vara å glida runt lite i timrå så vi ses nog :banana

Finns ingen anledning till att hälsa på "gynekologstolar med motor på". Speciellt inte när denne förare har en cool skinnväst med något skamligt fult emblem på ryggen. Har försökt att hälsa på den sorten hur många gånger somhelst men aldrig fått en enda hälsning tillbaka. 3 barnspappan tycker väl inte att det är coolt att hälsa på en plastraket när han är ute och leker "bandidos".

p.s Vet att jag redan skrivit detta i en liknande tråd

The blade skrev:
2306635 Enkel lösning, Vänta med att hälsa tills du ser att den du möter hälsar

Om alla skulle tillämpa det slutar det ju bara med att ingen hälsar.. :7peta

Nä jag hälsar på alla hojjar! skootrar och dylikt hälsar jag inte på, men custom och sporthojjar och alla andra modeller av riktiga hojjar!!

Möter man nån som inte hälsar så är det väl bara va glad för att du själv gjort det! han sitter säkert där och tänkte att han skulle ha hälsar och gör det näst agång! :banana

Jokke_ skrev:
2306596 Undrar bara om ni alla hejjar på anda mc förare, som ni stöter på ute efter vägarna? Händer alltför ofta att man möter hojförare som inte hejar! Vilket är ganska tråkigt! Själv så tar man det som en självklarhet! Vad vet jag, kanske bara för att det är stroppar som ser ner på en för att man åker knatteräcer! :rolleyes:

Klart man hälsar. Jag bryr mig inte gätte mycket om den andra inte hälsar . Men lite synd är det ju allt. Sedan om man kör många eller möter många på en gång så kan man ju inte hälsa på alla.
Men tycker nog att det är mest glidar gubbarna som INTE hälsar. Men det är ju klart. Dom måste ju ha bägge händerna på styret annars åker dom väl av vägen. Detta gäller inte alla glidare. :D

-Sandman- skrev:
2306850 Beror på hur aktivt man kör ligger man och fiser är det klart att man hinner hälsa men mitt i ett finfint nedlägg kan det bli lite klurigare :banana

Givetvis måste ju körningen och tillfälle stämma...

Cervantes skrev:
2306876
Möter man nån som inte hälsar så är det väl bara va glad för att du själv gjort det! han sitter säkert där och tänkte att han skulle ha hälsar och gör det näst agång! :banana

:tummenupp

igår räkna jag hur många gånger jag sträckte ut handen .
och utav 10 gånger så fick 6 gånger tillbaka hälsningar .
så jag kommer nog att forsätta hälsa :hej

Hälsa.

Danne_ skrev:
2306879 Klart man hälsar. Jag bryr mig inte gätte mycket om den andra inte hälsar . Men lite synd är det ju allt. Sedan om man kör många eller möter många på en gång så kan man ju inte hälsa på alla.
Men tycker nog att det är mest glidar gubbarna som INTE hälsar. Men det är ju klart. Dom måste ju ha bägge händerna på styret annars åker dom väl av vägen. Detta gäller inte alla glidare. :D

Det är klart att man hälsar, men det började av en helt annan orsak än att bara hälsa, som andra tog för en hälsning. :confused: Som endå är en gemensamhets sak ialla fall. :) Det var olika tecken för olika saker så som följande :tummenupp . Vänster hand med handflatan ned och sedan upprepade rörelser från handtaget och ner/upp= POLIS KONTROLL /POLIS där jag kom ifrån, sänk hastigeten. Det tecknet som visade sig andra knuttar tro var en ren kompis hälsning är fort farande vänster hand (av naturliga orsaker som alltid används) Rakt ut med handen i höjd med styret handflatan framåt= Ingen POLIS där jag kom ifrån så du vet.... DETTA är också orsaken till att en del INTE hälsar och som jag uppsakttar, ifall man precis har kommit på den vägen som man möter en Mc på. Så vet man ju inte om det finns någon SNUT längre tillbaks. Tänk om man gör det tecknet då och polarn på Mc tror det är fritt fram och älgar på för att vägen bjuder upp till dans. TACK för den passningen då när man kommer och ÄLGAR in i en POLIS koll med radar. DEt finns en hel del andra tecken som är bra att veta, men jag går inte in på dom här. Jag vet att BIKE tidningen har gått ut med sådana för ett antal år sedan. Om ni morsar på en knutte så hälsa rakt upp då i så fall så som man morsar på en polare på avstånd handen rakt upp med en rörelse mot huvudet som en halv honör. Då kan man inte ta fel på kompis hälsning och klart från POLISER längre tillbaks på vägen.

Hälsar för det mesta.... men som nån sa tidigare "blyslädar" och fräcka skinnvästar har jag tröttnat att ens försöka hälsa på.

Jag hoppas ju också att en nick med huvudet kan ersätta vänsterhanden ibland, eftersom jag av nån underlig anledning ofta möter hojar när jag måste trycka in kopplingen...

Börjat ge fan i att hälsa först.
Endel fisförnäma typer ibland som har svårt att lyfta ett finger ens.
Egentligen borde det avskaffas,det där med hälsa lever kvar sen längesedan då mc förare var mindre än vad det är idag.
Visst är det trevligt att hälsa på varandra men kan bli ett jädra vinkand ibland :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph