mr_chainsaw
fuckt up and wasted
Klart man hälsar... Ibland får man en vinkning tillbaka ibland inte (gäller oftast harley snubbar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Krisse_ skrev:2307537jag hejjar alltid, man blir ju glad när någon hejar på en, så klart man hejjar, men sen hur ska man heja för att inte verka nybörjare? vinka med hela armen känns lite "to much"bara lyfta fingrarna från kopplingshandtaget, eller drar man handen lite lätt ut till vänster? själv gör jag lite av varje
![]()
The blade skrev:2306635Enkel lösning, Vänta med att hälsa tills du ser att den du möter hälsar
Jag har kört hoj i 30 år, har aldrig hört talas om det du skriver här.V-tecknet varnar för fartkontroll, iallafall här på solkusten!knutten10 skrev:2306902Det är klart att man hälsar, men det började av en helt annan orsak än att bara hälsa, som andra tog för en hälsning.Som endå är en gemensamhets sak ialla fall.
Det var olika tecken för olika saker så som följande
. Vänster hand med handflatan ned och sedan upprepade rörelser från handtaget och ner/upp= POLIS KONTROLL /POLIS där jag kom ifrån, sänk hastigeten. Det tecknet som visade sig andra knuttar tro var en ren kompis hälsning är fort farande vänster hand (av naturliga orsaker som alltid används) Rakt ut med handen i höjd med styret handflatan framåt= Ingen POLIS där jag kom ifrån så du vet.... DETTA är också orsaken till att en del INTE hälsar och som jag uppsakttar, ifall man precis har kommit på den vägen som man möter en Mc på. Så vet man ju inte om det finns någon SNUT längre tillbaks. Tänk om man gör det tecknet då och polarn på Mc tror det är fritt fram och älgar på för att vägen bjuder upp till dans. TACK för den passningen då när man kommer och ÄLGAR in i en POLIS koll med radar. DEt finns en hel del andra tecken som är bra att veta, men jag går inte in på dom här. Jag vet att BIKE tidningen har gått ut med sådana för ett antal år sedan. Om ni morsar på en knutte så hälsa rakt upp då i så fall så som man morsar på en polare på avstånd handen rakt upp med en rörelse mot huvudet som en halv honör. Då kan man inte ta fel på kompis hälsning och klart från POLISER längre tillbaks på vägen.
R1 racer skrev:2306955Börjat ge fan i att hälsa först.
Endel fisförnäma typer ibland som har svårt att lyfta ett finger ens.
Egentligen borde det avskaffas,det där med hälsa lever kvar sen längesedan då mc förare var mindre än vad det är idag.
Visst är det trevligt att hälsa på varandra men kan bli ett jädra vinkand ibland![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|