Hej membran behövs till nsren!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Söker kolfibermembran.

Hittar på
http://www.motorrad-bach.de/
Men där går de på 500kr!

Finns det inte någon billigare sida eller någon som har begagnat? Helst från Sverige men Tyskland och England går med bra.
 
flexbert skrev:
Tänkte bara du skulle ha läpparna...
Jo det va ju det jag menade. Men de är väl inte bara kolfiberfiberbitar rakt av? Det är väl slipade eller behandlade med något kanske?
 
Det finns kolfiberblad som är avsedda för detta att köpa. Det funkar inte med vilken kolfiber-spillbit som helst. :rolleyes:
 
Flummo skrev:
Det finns kolfiberblad som är avsedda för detta att köpa. Det funkar inte med vilken kolfiber-spillbit som helst. :rolleyes:

Vart kan man få tag på dessa då? De kostar? Det är inte de som går o köpa på morrad-bach för 500? För jag tänker inte punga 500kr på det :)
 
Nej, det är inte samma. Detta är ett stort ark som man får klippa ut reedbladen själv ur. På www.vrm.se finns "Kolfibermaterial för reedinsug". Levereras i tjocklek 0,30 mm Storlek 130x 100 mm ark. Hårdhet: Medium
Pris 275 kr
Bild: http://web.telia.com/~u18322446/forgasare/carbonfiber.jpg

Bilden under dessa ser ut som kolfiberblad också, men det står inte mer än att de kostar 245 kr/st. Frågan är väl snarast vilken tjocklek du ska ha...
 
Flummo skrev:
Nej, det är inte samma. Detta är ett stort ark som man får klippa ut reedbladen själv ur. På www.vrm.se finns "Kolfibermaterial för reedinsug". Levereras i tjocklek 0,30 mm Storlek 130x 100 mm ark. Hårdhet: Medium
Pris 275 kr
Bild: http://web.telia.com/~u18322446/forgasare/carbonfiber.jpg

Bilden under dessa ser ut som kolfiberblad också, men det står inte mer än att de kostar 245 kr/st. Frågan är väl snarast vilken tjocklek du ska ha...

Tjockleken, hmm. Är det någon som har blad som kan tänka sig mäta om de har liggandes? Sen ska de inte va lite hårdare än medium?
 
Pr0bz skrev:
Sen ska de inte va lite hårdare än medium?

Det beror på... Man kan finjustera motorkaraktären lite med olika hårdhet, ju hårdare du har, desto mindre självsvängning och fladder blir det på dom vid höga varv. Mao lite mer effekt och gassvar på toppen, och du förlorar lite på botten eftersom de hårda bladen inte släpper igenom riktigt lika mycket när motorn går långsamt. Om du har mjuka blad kan motorn sörpla i sig mer vid låga varv och du får således lite mer drag i botten, men bladen har lite svårt att kontrollera sig själva vid höga varv så du tappar lite där. It's your decision! :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top