Hej! Jag klarar inte mer. Hälsningar, Markus

Det verkar som om en del folk vill ha kvar sin frihet i alla fall.

:banana

SVP förklarar att minaretbyggen är ett hotfullt uttryck för islamiseringen som pågår av Schweiz och västvärlden. Minareterna är inte religiösa symboler utan instrument för politisk dominans och en intolerant kultur, menar partiet. Det är tid att sätta tydliga gränser, annars följs minareterna snart av böneutropare och slutligen av sharialag i Schweiz
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3223765.svd

Mmm... Ditt citat där är ju från "det populistiska högerpartiet SVP, samt ett litet ultrakonservativt kristet parti"'s uttalande/motion i saken.
från samma artikel:
"Argumenten mot minareterna är tydligt främlingsfientliga, och spelar på människors rädsla."

:rolleyes:

För det första: Knaprar du ekollon? Gör du inte det så existerar inte din gud.

För det andra så förstår jag inte vad du skriver nedan:

Det är nåt som inte stämmer i den där meningen. Är du full?

Önskar att jag var full. Vad är det som är knepigt?

Det här är inga lätta frågor som ni rotar runt i.
Och det är om ni ursäktar såväl besynnerliga argument som populistiskt propagandamaterial som är tämligen tunt om man bara tänker efter en liiten smula.

Markus, din bildserie är onekligen spektakulär, och visar med stor tydlighet på några av världens galenskaper. Men dess fjäderlätta bevistyngd illustreras med all önskvärd tydlighet av BostonGurka's (mycket festliga) tomtekavalkad av "normala" svenskar. Låt vara att DiLeva är trevligare än terrorattentat - poängen är att en bild "säger mer än tusen ord" och att det är busenkelt att hitta bilder som både argumenterar för och emot i princip vilket ämne som helst.

Tänk er vilken guldgruva bara följande grupp har: "Förbjud sporthojar!! Se här, vilka hemska olyckor....(1 kraschbild, 2 rullstolssnubbe, 3:respirator...o.s.v...)" Vill man uppröra en bred massa, är det inte så jättesvårt. Och det finns folk som är mycket skickliga på detta.

Det är ingen slump att CNN kablar ut bilder på rabiata flaggbrännande skäggtomtar som hoppar omkring och skriker obegripligheter. Det säljer betydligt bättre än en stilla konversation med en som tycker att "det är lite jobbigt just nu för amerikanernas tanks pajade min åker"

Hur vet ni att muslimer planerar statskupper, införandet av sharialagar, o.s.v..? Från TV? Från tidningar? Från internetforum? Eller kan det möjligen vara så att det kommer från något som vi alla delar - vår mänskliga och inneboende rädsla för det som är främmande? En rädsla som tar sitt uttryck i teorier, spekulationer och som man lustigt nog hittar en gemenskap i som jag inbillar mig känns lite mysig, rent utav. Fast det skulle nog få erkänna.

Jag är stolt över att jag lever i ett samhälle där man tar hänsyn till tjejer som tycker att det är jobbigt att vistas lättklädda runt män.
Jag är mindre belåten över att jag bor på ett jordklot där det finns alltför många skvatt galna fundamentalister från alla läger.
Men det som skrämmer mig mest är faktiskt inte enstaka dårar - det är den stora massan av "vanligt, hyggligt folk" som löst baserar sin verklighetsuppfattning på spektakulära tv-bilder och aftonbladet-journalistik - och som glömmer att tänka själva, källgranska och reflektera.

Du låter precis som en sån som skulle kunna tänka dig att skicka fram små blyga skolflickor att plinga på folks dörrar för att ge bort nån religiös skitlitteratur, i hopp om att snärja nån förvirrad pensionär.

Du drar upp en massa dynga om att folk bildar sig uppfattningar från media, men är det då inte lustigt att det är just media som sitter och är livrädda för att publicera nånting om muslimer om det inte är extremt PK.
Du vet, även media kan dömmas för hets mot folkgrupp.

Jag personligen bildar min uppfattning efter vad jag själv ser, hör och upplever. Jag har även en helt egen hjärna (även om den säkert utsatts för åtskilliga indoktrineringsförsök genom åren) som kan både addera, subtrahera och dividera när det gäller alla möjliga typer av problematik.
När det gäller religion så finns det fakta:
Det finns ingen gud. Det har aldrig funnits nån gud, och det kommer heller aldrig finnas nån gud. ALL (och då menar jag ALL) religion handlar om att utnyttja svaga människor.
Svaga människor tutas på olika sätt i att de behöver/måste tro på samma påhittade tomte, och i vilket syfte? Jo för att någon tjänar på det. Makt.

Svensk historia är ett lysande exempel på hur politik söker sig till religion och vice versa pga makt.

Det "fina" med religion är oxå att det, liksom i militären, går bra att skylla på galna fundamentalister (läs höga befäl, beslutsfattare) när något "dumt" görs i religionens namn. Lite som att "Nordkorea är ett kanonbra och sympatiskt land på alla sätt, det är bara han Kim Il-Jong som är en gnutta excentrisk". :rolleyes:

Jag har en läxuppgift åt dig. Ge mig ett enda exempel på varför muslimer liksom kristna absolut måste ha en kyrka/moské med ett distinkt utseende, prytt med religiösa symboler?
Jag kan hjälpa dig med svaret: För att visa andra att this is the shit. Vi har degen. Vi har makten. Kom till oss.
Annars skulle väl lika gärna var man kunna sitta i ensamhet med sin påhittade gud i källaren där han inte stör nån?
Varför vill gud (oavsett religion) ha en massa anhängare? Varför ska man till och med ge sig på motvilliga människor medelst våld i sin religions namn? Vill "gud" det?
Nej. Människan vill det...allra mest högsta hönset i din religion. Varför? Makt.

För min del får du gärna tro på tomten i himlen, men för din egen skull kanske du skulle ta dig en stadig funderare på vem du egentligen tjänar.

Du låter precis som en sån som skulle kunna tänka dig att skicka fram små blyga skolflickor att plinga på folks dörrar för att ge bort nån religiös skitlitteratur, i hopp om att snärja nån förvirrad pensionär.

Det var ingen dålig inledning...
Hur fan menar du nu att du tänker...? :va

Du drar upp en massa dynga om att folk bildar sig uppfattningar från media, men är det då inte lustigt att det är just media som sitter och är livrädda för att publicera nånting om muslimer om det inte är extremt PK.
Du vet, även media kan dömmas för hets mot folkgrupp.

Suck. Du missförstår. Med "löst baserar sin verklighetsuppfattning" menar jag följande: Jag har intrycket av att många sällan har bättre argument för sina åsikter än att "det vet man ju hur såna är". (Aningens förenklat, för någon kanske rentav har träffat en muslim, bög eller motorcyklist någon gång, och är genast trovärdig på riktigt...:rolleyes: )
Jag menar inte att media nödvändigtvis medvetet svartmålar, men att ibland krävs det kanske mer än ett debattprogram eller en artikel för att få en nyanserad bild av ett givet ämne.
Och det är inte alla som orkar skaffa sig den informationen, utan för sin talan i omklädningsrummet, jobbfikat eller internetforumet utifrån "han sa" och "jag hörde om.." Och vips är det en till som "minsann också har hört att.." och voila! Gemenskap! Vi är "arga" på samma saker! Mys! Vi tycker likadant! Flocktillhörighet!

Sånt som vi människor diggar!

Jobbar du kanske inom media själv? Jag visste uppriktigt sagt inte att media var livrädda så som du beskriver. Du får gärna ge ett exempel.

Jag personligen bildar min uppfattning efter vad jag själv ser, hör och upplever. Jag har även en helt egen hjärna (även om den säkert utsatts för åtskilliga indoktrineringsförsök genom åren) som kan både addera, subtrahera och dividera när det gäller alla möjliga typer av problematik.
När det gäller religion så finns det fakta:
Det finns ingen gud. Det har aldrig funnits nån gud, och det kommer heller aldrig finnas nån gud. ALL (och då menar jag ALL) religion handlar om att utnyttja svaga människor.
Svaga människor tutas på olika sätt i att de behöver/måste tro på samma påhittade tomte, och i vilket syfte? Jo för att någon tjänar på det. Makt.

Beträffande din hjärnas kapacitet så undrar jag lite hur den lyckas trumma fram din inledande och grovt förolämpande analys om min person utifrån det jag har skrivit här. Berätta gärna för jag undrar verkligen.

Men i religioners namn har det pajats mycket här i världen. No doubt.
Din utläggning om guds existens och det där... tja, jo, ok... det bryr jag mig inte så jättemycket om, det är spännande att du vill diskutera teologiska ting, men jag tycker inte att det hör till ämnet direkt..?

För min del får du gärna tro på tomten i himlen, men för din egen skull kanske du skulle ta dig en stadig funderare på vem du egentligen tjänar.

Du låter som en riktigt stollig konspirationsteoretiker här.
Tro på... egentligen tjänar...?
Vad har det med något som helst jag har skrivit att göra?
Finns det något i mitt inlägg som antyder att jag skulle vara pingstvän, kristen, hinduist, satanist eller onanist? Eller bög? Eller folkpartist? Berätta vad i så fall, för det går mig helt förbi.

Du kanske mest av allt behöver en öl och en kram...?

Läste du verkligen hans inlägg innan du skrev det där? Det var ju iallfall ett ganska roligt svar, fast på något helt annat.

Japp jag läste hans inlägg flera gånger faktiskt. Och det jag ser är att han skyller på media, han skyller på ett fåtal fundamentalister och han påskiner att det är alls ingen fara med lite hederlig våldsam religion, för allt är bara smutskastning i Aftonbladet. (trots att aftonbladet skriver förvånansvärt lite om nånting som har med religion att göra).

Det var ingen dålig inledning...
Hur fan menar du nu att du tänker...? :va

Läs ovan. Du låter som en försäljare av religion.

Suck. Du missförstår. Med "löst baserar sin verklighetsuppfattning" menar jag följande: Jag har intrycket av att många sällan har bättre argument för sina åsikter än att "det vet man ju hur såna är". (Aningens förenklat, för någon kanske rentav har träffat en muslim, bög eller motorcyklist någon gång, och är genast trovärdig på riktigt...:rolleyes: )
Jag menar inte att media nödvändigtvis medvetet svartmålar, men att ibland krävs det kanske mer än ett debattprogram eller en artikel för att få en nyanserad bild av ett givet ämne.
Och det är inte alla som orkar skaffa sig den informationen, utan för sin talan i omklädningsrummet, jobbfikat eller internetforumet utifrån "han sa" och "jag hörde om.." Och vips är det en till som "minsann också har hört att.." och voila! Gemenskap! Vi är "arga" på samma saker! Mys! Vi tycker likadant! Flocktillhörighet!

Sånt som vi människor diggar!

Jobbar du kanske inom media själv? Jag visste uppriktigt sagt inte att media var livrädda så som du beskriver. Du får gärna ge ett exempel.

Visst det finns säkert en del pensionärer som har noll verklighetsanknytning, men jag tror istället att de flesta människor idag är ganska kritiska och bildar sig en egen uppfattning. Precis som jag beskrev att jag själv gör.

Om du inte vet att svensk media har locket på det mesta vad gäller invandring/islam/invandrarrelaterad brottslighet då är du nog från en annan planet. Jag har en hel del grenar in i media så jag har en liten aning om exakt hur vänstervridna (och vänsterstyrda) de flesta journalister i sverige är.

Beträffande din hjärnas kapacitet så undrar jag lite hur den lyckas trumma fram din inledande och grovt förolämpande analys om min person utifrån det jag har skrivit här. Berätta gärna för jag undrar verkligen.

Men i religioners namn har det pajats mycket här i världen. No doubt.
Din utläggning om guds existens och det där... tja, jo, ok... det bryr jag mig inte så jättemycket om, det är spännande att du vill diskutera teologiska ting, men jag tycker inte att det hör till ämnet direkt..?

Jag tycker religion har ganska mycket relevans i en diskussion om...religion?

Du låter som en riktigt stollig konspirationsteoretiker här.
Tro på... egentligen tjänar...?
Vad har det med något som helst jag har skrivit att göra?
Finns det något i mitt inlägg som antyder att jag skulle vara pingstvän, kristen, hinduist, satanist eller onanist? Eller bög? Eller folkpartist? Berätta vad i så fall, för det går mig helt förbi.

Du kanske mest av allt behöver en öl och en kram...?

Om jag ska vara ärlig så lät du som "all of the above". Lite som en jude som säger till sina judevänner att nazisterna inte alls är så farliga...de vill bara kramas och bjuda på en snabb dusch.

Jag tycker Schweitz gör helt rätt. Bort med religion. I synnerhet islam.

Japp jag läste hans inlägg flera gånger faktiskt. Och det jag ser är att han skyller på media, han skyller på ett fåtal fundamentalister och han påskiner att det är alls ingen fara med lite hederlig våldsam religion, för allt är bara smutskastning i Aftonbladet. (trots att aftonbladet skriver förvånansvärt lite om nånting som har med religion att göra).

Nämen... nu glömde du ju att tänka och/eller läsa innan du skrev. Har du inte fått en öl och en kram ännu? Det ska jag få nu, men vi hörs snart!

Vore trevligt om du orkade bemöta min respons på ditt förra inlägg också, för jag är faktiskt nyfiken på hur du menar.

edit: ah, sorry, såg nu!
:tuttar

Läs ovan. Du låter som en försäljare av religion.

Jo, du sa ju det.... men du vill inte förklara hur du menar, eller snarare varför du får den känslan/bilden/associationen? Det är nämligen det som jag inte fattar, och det skulle underlätta i min förståelse av hur du tänker och betraktar saker o ting.

Du, nu ska jag gå och få en öl och en kram. Det rekommenderas verkligen!
Återkommer!

ps. har inte duschat.

Last edited:
Nämen... nu glömde du ju att tänka och/eller läsa innan du skrev. Har du inte fått en öl och en kram ännu? Det ska jag få nu, men vi hörs snart!

Vore trevligt om du orkade bemöta min respons på ditt förra inlägg också, för jag är faktiskt nyfiken på hur du menar.

edit: ah, sorry, såg nu!
:tuttar

Jag glömde att tänka? Och jag är en konspirationsteoretiker?
Och ända skriver du såhär:

Det är ingen slump att CNN kablar ut bilder på rabiata flaggbrännande skäggtomtar som hoppar omkring och skriker obegripligheter. Det säljer betydligt bättre än en stilla konversation med en som tycker att "det är lite jobbigt just nu för amerikanernas tanks pajade min åker"

Du tror inte att det faktiskt beror på att det faktiskt ÄR så att vi har en hel del rabiata flaggbrännande skäggtomtar, som dessutom inte drar sig för att packa sig själva fulla med sprängämne och blåsa bort ett halvt kvarter med kvinnor och barn, bara för att "Gud tycker att man ska göra så..."
Men det är klart...det är ju bara media som hittar på! :tummenupp

Jag glömde att tänka? Och jag är en konspirationsteoretiker?
Och ända skriver du såhär:

Du tror inte att det faktiskt beror på att det faktiskt ÄR så att vi har en hel del rabiata flaggbrännande skäggtomtar, som dessutom inte drar sig för att packa sig själva fulla med sprängämne och blåsa bort ett halvt kvarter med kvinnor och barn, bara för att "Gud tycker att man ska göra så..."
Men det är klart...det är ju bara media som hittar på! :tummenupp

Om du läser det jag skrivit finns det inget som protesterar mot detta. Jag har aldrig sett dom själv, men det verkar troligt att dom finns, och dessutom allt för många. (bara en sån är ju för många...) Och okej - jag har aldrig varit i ett redigeringsrum hos CNN - mycket bra poäng!

Ni ska alla kolla in filmen "religious"! Där ser man kristna fundamentalister, Muslimska diton, och övriga vanföreställningslevande folk in action.

Fundamentalisterna representerar vanliga dårar i samhället och boven i dramat är inte dessa utan religionen bakom. Världskrig mellan fanatiska dårar utspelas på fantasigrunder men det sker på våran planet, i verkligheten. Vi som lever med både kropp och själ i den här verkligheten får sota.

Uppmaning: få tillbaka sinnet till den här verkligheten eller förpassa era lekamen till den fantasivärld ni har hjärnan i.

:mad:

Ni ska alla kolla in filmen "religious"! Där ser man kristna fundamentalister, Muslimska diton, och övriga vanföreställningslevande folk in action.

Fundamentalisterna representerar vanliga dårar i samhället och boven i dramat är inte dessa utan religionen bakom. Världskrig mellan fanatiska dårar utspelas på fantasigrunder men det sker på våran planet, i verkligheten. Vi som lever med både kropp och själ i den här verkligheten får sota.

Uppmaning: få tillbaka sinnet till den här verkligheten eller förpassa era lekamen till den fantasivärld ni har hjärnan i.

:mad:

Eller varför inte "Fitna" av Geert Wilders:

[YOUTUBE-ID]BgQdZgojOFI[/YOUTUBE-ID]

Cowbell

Jag är dåligt insatt i religion över lag och tänker inte föra någon debatt om det här inne men det är en intressant disskution ni håller.

Jag har eventuellt en fråga till dig, som jag egentligen inte borde ställa innan jag vet vilken religion du tillhör. Men för att slippa vänta på svar så ställer jag frågan till dig endå om du är muslim, vilket jag har fått en liten uppfattning av (no hard feelings).

Hur tror du att det resoneras inom den muslimska religionen vill få byggt en moské i Sverige?
Nu är det inte så att jag sitter och tror att även du är i behov av moskén men jag tycker det är intressant att höra din uppfattning om det hela som muslim (om jag nu får lov att tro det innan du svarat mig, är du det inte så förväntar jag mig såklart inget svar)

Jag har annars varken tid, lust eller ork att lägga energi på olika sorters religioner här i samhället men det är just detta som för mig är i allra högsta grad är till att inte anpassa sig till samhället och det land man kommit till.

"Argumenten mot minareterna är tydligt främlingsfientliga, och spelar på människors rädsla."

:rolleyes:

Sådan där citat, som ovan, trodde jag ingen gick på längre. Typiskt Aftonbladetläsare om du frågar mig. Plättlätt, kalla någon främlingsfientlig och/eller rädd för berikningen så kan du avfärda vad som helst, smart trick!

Tänk om det samma gällde andra larmrapporter, det är bara folk som är rädda för att bli gamla som vågar kritiserar äldrevården eller hypokondriker som gnäller på sjukvården eller obildade som gnäller på skolan eller eller eller. Fy fan vad jag hatar prettofjantar på de stora tidningarna som ska pådyvla alla andra sina värdelösa skitkommuniståsikter. De vet fan inte om jag är mer rädd för främlingar* än vad de är för att skaffa ett riktigt jobb.

*=av vänstern patenterat ord

Eller varför inte "Fitna" av Geert Wilders:

[YOUTUBE-ID]BgQdZgojOFI[/YOUTUBE-ID]

Jag gillar den här filmen:
http://www.obsessionthemovie.com/
Lite för liberal och mysigt förstående men långt mer klarsynt än vad en Svt-fjantdoku någonsin kommer bli, dessutom välgjord.

Last edited:
Den här tråden börjar bli mycket bisarr...
Miicke, jag tar inte illa upp för att du tror att jag är muslim... men jag fattar verkligen inte var du får den idén från?

Vi gör så här. Jag backar lite.
Det jag på allvar inte diggar är när man drar en grupp människor över en kam. Typ "muslimer är onda" "bögar är äckliga" och "motorcyklister är galningar".

Däremot finns det livsfarliga IDIOTER som är muslimer som ska spränga och ta över världen och hitta på. (Även om jag är övertygad om att dom allra flesta muslimer mest är intresserade av att ha det någorlunda schysst i tillvaron och göra kul grejer med familj och polare.)

Det finns bögar som är pedofiler, och katolska präster därtill (även om själva homosexualiteten såklart inte har något att göra med pedofili, men det är en någorlunda utbredd uppfattning, vad det verkar) men dom allra flesta är helt normala människor.

Och det finns motorcyklister som kör som galningar. (Fast dom flesta håller sig väl åtminstone hyfsat nära lagens råmärken.)

Fattar ni vad jag menar?

Jag tror bara att ju högre röster som höjs i generaliserande termer, desto mer bidrar det till polariseringen i samhället.

Upprörs gärna av terror och förtryck, men kritisera då de religiösa fanatikerna, och behandla Ahmed i fruktaffären med respekt (om Ahmed nu är en schysst snubbe), för han har sannolikt inget med dom att göra.
Himla med ögonen åt militanta feminister men supporta bruden som kämpar för att få samma lön som sin manlige men i övrigt likvärdige kollega. Och så vidare.

För ju mer schysste Ahmed får veta att alla blonda tycker att muslimer är potentiella terrorister, desto mer tror jag att Ahmed drar öronen åt sig, och antagligen utvecklar ett agg mot det som är främmande för honom, tills han också "minsann vet hur dom där svenskarna är". Nästa grej som händer är att jag går in i affären, säger glatt "hej" som den muslimkramare jag tydligen är, och lämnar butiken med ett nyollat äpple för fyra kronor. Ahmed tycker att han har vunnit en liten seger och jag undrar varför äpplet smakar konstigt salt...

Jag tror mest av allt att jag önskar att vi ibland tänkte lite mer på hur vi uttrycker oss om saker och ting, så spott och spe helt enkelt levereras till rätt adress.

Verkar det svårt? Eller orimligt?

Och - på förekommen anledning - jag är varken bög, tjej eller muslim. Eller utövande religiös på något sätt.

Och - på förekommen anledning - jag är varken bög, tjej eller muslim. Eller utövande religiös på något sätt.
Du fattar inte det här! :mad:
På SH, som bara befolkas av personer över genomsnittlig intelligens och fattningsförmåga, är det en självklarhet att försöka förstå, försvara eller nyansera är det samma som att stötta och "vara" något. Detta eftersom den högsta, och kanske även enda sanna, formen av kunskap är "självupplevd". Härav följer logiskt att du måste "vara" för att försöka förstå. Så även om du inte har fattat det så är du faktiskt både tjej, bög, muslim och, troligen, även katolsk präst!

Den här tråden börjar bli mycket bisarr...
Miicke, jag tar inte illa upp för att du tror att jag är muslim... men jag fattar verkligen inte var du får den idén från?

Vi gör så här. Jag backar lite.
Det jag på allvar inte diggar är när man drar en grupp människor över en kam. Typ "muslimer är onda" "bögar är äckliga" och "motorcyklister är galningar".

Däremot finns det livsfarliga IDIOTER som är muslimer som ska spränga och ta över världen och hitta på. (Även om jag är övertygad om att dom allra flesta muslimer mest är intresserade av att ha det någorlunda schysst i tillvaron och göra kul grejer med familj och polare.)

Det finns bögar som är pedofiler, och katolska präster därtill (även om själva homosexualiteten såklart inte har något att göra med pedofili, men det är en någorlunda utbredd uppfattning, vad det verkar) men dom allra flesta är helt normala människor.

Och det finns motorcyklister som kör som galningar. (Fast dom flesta håller sig väl åtminstone hyfsat nära lagens råmärken.)

Fattar ni vad jag menar?

Jag tror bara att ju högre röster som höjs i generaliserande termer, desto mer bidrar det till polariseringen i samhället.

Upprörs gärna av terror och förtryck, men kritisera då de religiösa fanatikerna, och behandla Ahmed i fruktaffären med respekt (om Ahmed nu är en schysst snubbe), för han har sannolikt inget med dom att göra.
Himla med ögonen åt militanta feminister men supporta bruden som kämpar för att få samma lön som sin manlige men i övrigt likvärdige kollega. Och så vidare.

För ju mer schysste Ahmed får veta att alla blonda tycker att muslimer är potentiella terrorister, desto mer tror jag att Ahmed drar öronen åt sig, och antagligen utvecklar ett agg mot det som är främmande för honom, tills han också "minsann vet hur dom där svenskarna är". Nästa grej som händer är att jag går in i affären, säger glatt "hej" som den muslimkramare jag tydligen är, och lämnar butiken med ett nyollat äpple för fyra kronor. Ahmed tycker att han har vunnit en liten seger och jag undrar varför äpplet smakar konstigt salt...

Jag tror mest av allt att jag önskar att vi ibland tänkte lite mer på hur vi uttrycker oss om saker och ting, så spott och spe helt enkelt levereras till rätt adress.

Verkar det svårt? Eller orimligt?

Alla nazister vär inte heller jEtTeduma! Det var bara Hitler...alla andra gjorde ju bara som de blev tillsagda! :tummenupp :rolleyes:

Fyfan det är som att säga att vi ska skita i att forska fram ett botemedel mot aids. Vadå det är ju bara ett fåtal som dör av det?

Detta eftersom den högsta, och kanske även enda sanna, formen av kunskap är "självupplevd".

Neurosedyn ansågs oxå vara jävligt bra på sin tid. Jag tror att de som fick uppleva konsekvenserna hellre lyssnar på sina egna upplevelser än vad den dåtida expertisen sa, eller vad tror du?
Kanske till och med du läser olika teorier om ett ämne innan du bestämmer dig för vad som är sant eller inte? Hej "bilda sig en egen uppfattning!" :hej

Last edited:
Fyfan det är som att säga att vi ska skita i att forska fram ett botemedel mot aids. Vadå det är ju bara ett fåtal som dör av det?
Vad är som att säga att vi ska skita i att forska fram ett botemedel mot aids?
Att jag så naivt säger att alla muslimer inte är onda? Hur tydlig behöver jag vara? Försöker igen:

DUMSKALLAR SOM SPRÄNGER SAKER SKA VI INTE HA PÅ JORDEN! BASTA!

Förstår du då att jag inte tycker att det är det minsta okej med självmordsbombare, religiösa fanatiker, övergrepp mot barn samt att slänga aluminiumburkar i naturen och andra mer eller mindre dumma saker som gör livet surt i onödan för mina medmänniskor?

Neurosedyn ansågs oxå vara jävligt bra på sin tid. Jag tror att de som fick uppleva konsekvenserna hellre lyssnar på sina egna upplevelser än vad den dåtida expertisen sa, eller vad tror du?
Kanske till och med du läser olika teorier om ett ämne innan du bestämmer dig för vad som är sant eller inte? Hej "bilda sig en egen uppfattning!" :hej

Och relevansen är...? :confused: (Inte ens den dåtida expertisen kunde väl fortsätta rekommendera neurosedyn när konsekvenserna väl blev kända, och offren hade väl knappast särskilt många egna upplevelser att använda som beslutsgrund när dom valde att ta medicinen...? )

Vill du ärligt talat att jag eller någon annan ska ha någon sorts förståelse över hur du tänker eller betraktar saker och ting?
Jag får liksom intrycket av att du mest letar efter spektakulära och provocerande saker att säga istället för att förtydliga saker som för någon som inte har samma sorts hjärna som du ter sig lite märkliga.

Du menar att jag påstår att "det är alls ingen fara med lite hederlig våldsam religion". Det har jag aldrig sagt.
Du har fortfarande inte förklarat varför jag "låter som en försäljare av religion". Det är jag inte.

Du fattar inte det här! :mad:
På SH, som bara befolkas av personer över genomsnittlig intelligens och fattningsförmåga, är det en självklarhet att försöka förstå, försvara eller nyansera är det samma som att stötta och "vara" något. Detta eftersom den högsta, och kanske även enda sanna, formen av kunskap är "självupplevd". Härav följer logiskt att du måste "vara" för att försöka förstå. Så även om du inte har fattat det så är du faktiskt både tjej, bög, muslim och, troligen, även katolsk präst!

Hmm.... Du säger något där... Det förklarar min pms, dragning till småkillar, tvångsmässigt inhandlande av sprängämnen och lustiga hattar jag börjat gilla på senare tid...!

:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...